Užsakomųjų skrydžių bendrovė „Grand Cru Airlines“ savo lėšomis parskraidino visus nemokios kelionių organizatorės „Grand Cru Airlines“ turistus iš Turkijos, Graikijos ir Bulgarijos. Įmonė tam išleido apie 1 mln. litų ir nežino, ar bent dalis lėšų bus kompensuota. Civilinės aviacijos administracija (CAA) prašo oficialaus išaiškinimo, kas lėmė „Go Planet Travel“ žlugimą - nuo to priklausys, ar skrydžių įmonė galės pretenduoti į kompensaciją.
„Grand Cru Airlines“ generalinis direktorius Valdas Barakauskas BNS sakė, kad tikisi Turizmo departamento išaiškinimo, ar įmonei bus kompensuota bent už kurą.
„Tai netelpa į jokius rėmus: mes neprivalėjome to daryti, tačiau tokį sprendimą priėmėme iš žmogiškumo, etikos paskatų. Tačiau Turizmo departamento atstovai mums susitikime yra pasakę, kad draudimo pinigai yra skirti turistų nuostoliams atlyginti“, - BNS sakė V.Barakauskas.
Civilinės aviacijos administracijos (CAA) laikinasis vadovas Joris Gintilas BNS teigė, kad tikimasi Ūkio ministerijos ir Turizmo departamento atsakymo, kodėl buvo atšauktos „Go Planet Travel“ kelionės. Nuo jos priklausys, ar skrydžių bendrovė galės pretenduoti į draudimo išmoką.
„Esame oficialiai užklausę tiek Ūkio ministerijos, tiek Turizmo departamento patikslinti situaciją ir visuomenei paskelbti, koks yra tų atšauktų skrydžių statusas. Ar jie buvo atšaukti dėl atšauktų turistinių kelionių - tokiu atveju galioja draudimas, ar jos atšauktos dėl kitų aplinkybių, susijusių su ginču tarp kelionių agentūros ir vežėjo. Jeigu visgi, kaip mes šiandien įsivaizduojame, kelionės buvo atšauktos dėl nemokumo, o aviakompanija buvo įpareigota keleivius vežti į priekį, kai buvo aišku, kad jie ten negaus iš anksto pirktų paslaugų. Tokiu atveju manome, kad turėtų būti taikomas draudimas“, - BNS sakė J.Gintilas.
CAA vadovo teigimu, jo vadovaujama įstaiga negali vienareikšmiškai atsakyti, kaip turėtų būti interpretuojama situacija ir kas turėtų būti galutinės atsakomybės subjektas.
„Negalime, kol kelionių agentūros veiklą prižiūrinti institucija neduos aiškaus atsakymo, kodėl buvo sustabdyta „Go Planet Travel“ licencija. Ar dėl to, kad veikla buvo nuostolinga ir dėl netinkamo valdymo, ar dėl to, kad iškilo kontrakto nutraukimo grėsmė su „Grand Cru Airlines“, - BNS sakė J.Gintilas.
„Grand Cru Airlines“ teigia, kad susiklosčius tokiai padėčiai, prioritetas yra žmogiškumas ir socialinė bei pilietinė atsakomybė.
„Taip, mes patiriame nuostolių, tačiau vykdant veiklą viskas yra pataisoma“, - pranešime spaudai sakė V.Barakauskas.
CAA vadovas J.Gintilas BNS teigė, kad tokioje neaiškioje situacijoje „Grand Cru Airlines“ taip pat nori sumažinti galimas rizikas.
„Aviakompanija, kaip yra deklaravusi ir mums, ir Turizmo departamentui, savo sąskaita vykdo skrydžius. Galbūt siekdama iki minimumo sumažinti galimas rizikas, kurios iškiltų, jei visgi galutiniu atsakomybės subjektu būtų pripažinta aviakompanija“, - BNS sakė CAA vadovas.
„Grand Cru Airlines“ duomenimis, nuo „Go Planet Travel“ veiklos nukentėjo 1076 keleiviai. Pastaroji turi įmonės „Compensa“ 700 tūkst. litų draudimo polisą.
„Grand Cru Airlines“ liepos 3 dieną nutraukė sutartį su „Go Planet Travel“ ir tuomet pranešė, kad nuo liepos 17 dienos nebeteiks jai paslaugų. V.Barakauskas tuomet teigė, kad tai lėmė „Go Planet Travel“ neatsiskaitymas už paslaugas.
AViakompanija teigė, kad „Go Planet Travel“ nuo šių metų vasario pradėjo neatsiskaityti už suteiktas paslaugas, o didžiausios skolos susikaupė už kovo, balandžio, gegužės ir birželio mėnesius. Bendra „Go Planet Travel“ skola skrydžių bendrovei yra apie 4,7 mln. litų.
Turizmo departamentas liepos 4 dieną sustabdė nemokios kelionių organizatorės „Go Planet Travel“ pažymėjimą.
Naujausi komentarai