Quantcast

NT rinkos pokyčiai: daugiau perkama investicijai, jaunimas grįžta prie nuosavų būstų įsigijimo

  • Teksto dydis:

Jauno amžiaus pirkėjai grįžo prie svajonės įsigyti savo būstą, o rinkos sukrėtimai, atsiradę dėl sudėtingos geopolitinės situacijos, beveik išnyko, pastebi nekilnojamojo turto (NT) projektų plėtotojai. Jauni asmenys ar poros perka nedidelius butus, taip pat procentiškai išaugo naujų butų, įsigyjamų investicijai, dalis.

Renkasi pirkti, o ne nuomotis

2023 m. dėl sudėtingos geopolitinės situacijos išaugus kainoms ir paskolų palūkanoms, rinkoje buvo jaučiamas sąstingis. Tačiau metų pabaigoje jau pastebėtas žymus pagyvėjimas.

„Dar lapkričio mėnesį pardavėjai fiksavo didesnį susitikimų su potencialiais pirkėjais skaičių. Nuo ankstyvo pavasario klientų susidomėjimas dar labiau išaugo“, – pasakojo bendrovės „Centromera“ direktoriaus pavaduotoja Vaida Šidlauskienė.

Pasak jos, akivaizdu, kad vis daugiau klientų, ypač jaunų žmonių, taip pat ir jaunų porų, renkasi būstą pirkti, o ne nuomotis.

„Sulėtėjus pirkimams, vieną iš įrengtų butų nutarėme nuomoti. Tačiau, įdėjus nuomos skelbimą, per dvi savaites sulaukėme vos kelių skambučių dėl nuomos, o kur kas daugiau žmonių teiravosi, ar šį butą parduodame“, – akcentavo pašnekovė.

Dažniausi pirkėjai – jauni vieniši vyrai

Pasak jos, perkamiausia NT prekė šiuo metu yra dviejų trijų kambarių, 40–50 kv. m., mažesni butai, kuriems įsigyti ir įsirengti reikalingas mažesnis biudžetas. Juos dažniausiai įsigyja vieniši jauni žmonės ir jaunos poros. Daugelis jų – įsitvirtinę pirmajame darbe, kai kurie – vis dar studentai. Jie į tokį būstą dažniausiai žiūri kaip į laikiną sprendimą, galvodami, kad po kelerių metų keis į didesnį.

„Pušų apartamentai“. „Centromeros“ archyvo nuotr.

Šiuo metu apie 60 proc. pirkėjų būstą perka su paskola, apie 40 proc. – iš nuosavų lėšų.

„Analizuojant plačiau, mūsų įmonės vedamoje statistikoje fiksuojame įdomių tendencijų. Prieš penkerius metus daugiau nei 30 proc. pirkėjų sudarė vienišos moterys, o tik 15 proc. – vieniši vyrai. Dabar statistika visiškai kitokia. Poros ir šeimos sudaro tik 15 proc. pirkėjų, 30 proc. būstą įsigyja investicijai, o net 35 proc. pirkėjų sudaro vieniši vyrai“, – pasakojo V. Šidlauskienė.

Ilgėja sprendimų priėmimo laikas

NT plėtotojų įmonės atstovė pastebi, kad keičiasi ir pirkėjų įpročiai – pardavimo procesas, apsisprendimo laikas ilgėja. „Anksčiau sprendimą dėl konkretaus projekto ar buto pirkėjai priimdavo maždaug per savaitę dvi. Dabar prireikia net ir kelių mėnesių. Yra klientų, kurie domėjosi prieš metus, nepriėmė sprendimo, o dabar grįžta“, – teigė V. Šidlauskienė.

Bendrovė „Centromera“ šiuo metu Kaune plėtoja keturių namų, 240 butų kvartalą „Pušų apartamentai“. Vienas šio kvartalo namas jau pastatytas ir parduota daugiau nei 80 proc. butų. Šiuo metu vyksta antrasis statybos etapas ir skelbiamas naujas pardavimų startas. Šiame etape, atsižvelgiant į pirkėjų poreikius, suprojektuota daugiau mažesnių, dviejų kambarių, butų.

Naujasis etapas išskirtinis ir savo architektūra, inovatyviais sprendimais, balkonų ir terasų dydžiu.

„Centromera“ – NT rinkos dalyvė, jau 20 metų projektus įgyvendinanti išskirtinai tik Kaune. Iš viso bendrovė yra įgyvendinusi dešimt projektų, pastačiusi 34 namus, pardavusi beveik 800 butų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

Anonimas

Anonimas portretas
Jūs skaitėte reklamą, kuri dažniausiai neturi nieko bendro su realybe
VISI KOMENTARAI 1

Galerijos

Daugiau straipsnių