– Teko girdėti, kad „Lidlas“ yra tarsi prekybos žinių centras. Darbuotojai vyksta mokytis į užsienį ir į Lietuvą atvyksta kitų valstybių atstovai. Ar galime šią parduotuvę taip pavadinti?
– Mes savo darbuotojus apmokome ne tik teorijos, bet ir parduotuvėse, kad jie įgytų patirties. Mes visi privalome pradėti darbą nuo pradinio taško. Pusę metų turėjau išdirbti parduotuvėje, tada dirbau centrinėje buveinėje Bulgarijoje, dvejus metus – Kroatijoje ir šiuo metu esu Lietuvos „Lidlo“ generalinis direktorius.
– Kodėl jums svarbu vykti į užsienį ir mokytis, kaip ten veikia parduotuvė?
– Tu negali kažkam tiesiog paaiškinti aptarnavimo subtilybių, jeigu jis nežino, ką reiškia geras aptarnavimas. Darbuotojai turi tai patirti ir pamatyti, kaip tai mums yra svarbu.
– Su kokiais sunkumais susidūrėte Lietuvoje atsirinkdami darbuotojus?
– Aš galiu pasakyti, kad mes atradome daug išsilavinusių motyvuotų jaunų žmonių, kurie nori kažko pasiekti. „Lidlas“ jiems suteikia galimybių ne tik Lietuvoje, bet ir užsienyje.
– Bet ar buvo sunku rasti tinkamų žmonių?
– Ne. Žinoma, yra žmonių, kurie iš karto nori būti direktoriais, bet jie nesupranta, kad iš pradžių turi praleisti laiką parduotuvėje, o tada vykti į mokymus. Bet mes taip dirbame.
– Kaip sekėsi bendradarbiauti su valdžia?
– Čia neįvyko nieko ypatingo ir nebuvo sudėtingesnių situacijų nei kitose Europos valstybėse. Žinoma, biurokratijos lygis nemenkas, reikia ilgai laukti leidimų statyboms, bet mes tai žinome ir žinome, ko tikėtis – ar teks laukti kelias savaites, ar kelis mėnesius. Mes esame tam pasiruošę. Negaliu pasakyti, kad buvo itin didelių sunkumų, su savivaldybe bendradarbiavome sklandžiai.
– Ar patyrėte spaudimą iš konkurentų?
– Prašyčiau jus suprasti, kad mes konkurentų nekomentuojame. Mes, „Lidlas“, kalbame tik apie save.
– Kaip jūs atsirinkote Lietuvos tiekėjus? Ar buvo sudėtinga susiderėti dėl mažų kainų?
– Mes pasirinkome didžiausias bendroves, kurios gali užtikrinti mūsų keliamus kokybės reikalavimus. Šios bendrovės yra labai gerai žinomos Lietuvoje ir gamins produktus su mūsų prekių ženklais. Tai bus pieno, vandens ir mėsos produktai.
– Tai bus jūsų prekės ženklo produktai?
– Taip. Jie gamins būtent mums.
– Dažniausiai lietuviški produktai yra gana brangūs dėl aukštos kokybės. Ar sunku buvo susiderėti dėl mažesnių kainų?
– Nieko nėra lengvo. Aš jums negaliu pateikti detalių. Tai nėra neįmanoma ir mes tai sugebėjome pasiekti.
– Ar lietuviškas „Lidlas“ skirsis nuo kitų valstybių parduotuvių?
– Vienas esminis skirtumas – tai mūsų parduotuvės, jos bus kur kas geresnės.
– Šalies gyventojai yra pripratę prie lenkiškų „Lidlo“ parduotuvių. Ar lietuviška infrastruktūra bus geresnė?
– Kalbant apie pastatų kokybę, konstrukcijas, patogų apsipirkimą, taip, parduotuvės bus geresnės ne tik už lenkiškas, bet ir vokiškas, britiškas bei ispaniškas. Šiuo metu vystome aukštesnės kokybės koncepciją, kuri pasireikš visose lietuviškose parduotuvėse.
– Gyventojai tikisi ypač mažų kainų. Ar jūs patenkinsite šiuos lūkesčius?
– Galiu pasakyti, kad mūsų koncepcija yra geriausia kokybė už geriausią kainą ir mes tai suteiksime klientams. Mes leisime vartotojui pasirinkti, kokius produktus pirkti, bet galiu patikinti, kad aukštos kokybės ir žemos kainos produktai tikrai bus pasiūlyti.
– O kokie jūsų lūkesčiai Lietuvoje?
– Mums Lietuvos rinka ypač patraukli. Tikiuosi, kad labai gerai galėsime sukurti stabilų asortimentą, nes esame naujokai rinkoje. Šiuo metu turime 1 600 skirtingus produktus, 300 iš jų yra lietuvių gamybos. Mes lauksime atsiliepimų iš klientų ir suteiksime jiems galimybę suformuoti asortimentą.
– Kokią rinkos dalį tikitės užimti?
– Mūsų tikslai, investicijos yra ilgalaikės. Mes investavome 40 mln. eurų į prekių paskirstymo centrą. Mes investuojame į lokacijas, stovėjimo aikšteles. Žinau, kad negalėsime greitai pasitraukti iš rinkos.
Naujausi komentarai