Pereiti į pagrindinį turinį

„Perlas Energija“ teismui skųs sprendimą skirti 90 tūkst. eurų baudą

Įsipareigojimų klientams nesugebėjusi įvykdyti ir veiklą sustabdžiusi nepriklausoma elektros tiekėja „Perlas Energija“ teismui skųs Valstybinės vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) jai skirtą 90 tūkst. eurų baudą.

Vilius Juraitis
Vilius Juraitis / J. Kalinsko / BNS nuotr.

„Perlo Energijos“ vadovas Vilius Juraitis sako, jog tarnybos sprendimas nėra sąžiningas ir iš esmės neatitinka privataus verslo veikimo principų demokratinėje valstybėje.

„Tarnyba siekia energetinės krizės, kurios nenumatė ir atsakingos rinką kontroliuojančios ir reguliuojančios institucijos bei ministerija (Energetikos – BNS), padarinius perkelti ant vienos bendrovės pečių“, – komentare BNS teigė V. Juraitis.

„Tai gali tapti itin neigiamu precedentu ateičiai visam privačiam sektoriui“, – pridūrė įmonės vadovas.

Tyrimą atlikusi VVTAT nusprendė, kad „Perlas Energija“ pateikė neteisingą informaciją apie siūlomas fiksuotas elektros kainas ir klaidino vartotojus, kurie tikėjosi gauti sutartą fiksuotą kainą visą sutartyje numatytą laiką.

V. Juraitis tikino, jog „Perlas Energija“ klientų sąmoningai neklaidino, o situaciją lėmė nekontroliuojama padėtis energetikos rinkoje. Pasak jo, siūlydama fiksuotas elektros kainas bendrovė buvo tikra, kad jas galės užtikrinti ir ateityje.

Negalima atsakomybės dėl precedento neturinčios energetikos krizės perkelti ant vienos bendrovės, šiuo atveju „Perlo Energijos“ pečių.

„Energetikos ministerija savo komunikacijoje ne kartą akcentavo, kad dabartinės elektros kainos yra energetinio karo rezultatas, kurio niekas negalėjo numatyti, o VVTAT sprendime akcentuojama, kad „Perlas Energija” turėjo sugebėti numatyti tokį kainų kilimą“, – teigė V. Juraitis.

„Negalima atsakomybės dėl precedento neturinčios energetikos krizės perkelti ant vienos bendrovės, šiuo atveju „Perlo Energijos“ pečių“, – pridūrė jis.

VVTAT taip pat teigė, jog rugpjūčio pradžioje paskelbusi apie sutarčių pakeitimą, įmonė informavo vartotojus, jog jie gali sutikti būti perkelti į „Biržos“ planą arba nutraukti sutartį, tačiau vartotojai nebuvo informuoti apie trečią galimybę – nesutikti su sutarties sąlygų pakeitimu ir tokiu atveju turėtų likti galioti buvusios sąlygos.

Tuo metu V. Juraitis teigia, jog paslaugų teikėjo vienašališkai keičiama kaina yra dažna praktika, bei pateikė telekomunikacijų rinkos pavyzdį.

„Pastarosios rinkos žaidėjai šį rudenį taip pat vienašališkai kėlė kainas ir Ryšių reguliavimo tarnyba nustatė, kad tai teisės aktų nepažeidžia. Analogiškai turėtų būti aiškinama ir teisė nepriklausomam elektros energijos tiekėjui tam tikromis aplinkybėmis kainą keisti vienašališkai, jei galimybės siūlyti paslaugas už anksčiau numatytą kainą nebėra dėl išorinių rinkos faktorių“, – teigė V. Juraitis.

Anksčiau vieną mažiausių tarifų siūliusi „Perlas Energija“ rugpjūčio 5 dieną pranešė keičianti beveik visų 180 tūkst. klientų sutartis – pasirinkę fiksuotas kainas buvo perkelti į kintamos kainos planą, kurio tarifai priklauso nuo kainos biržoje. Augant elektros kainoms, jos pati negaminanti įmonė tapo nepajėgi vykdyti įsipareigojimų.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų