Prekybos tinklo „Maxima“ generalinė direktorė Kristina Meidė teigia, kad naujų komandos narių pritraukimas per rekomendacijas kuria patikimą darbdavio įvaizdį, nes parodo esamų darbuotojų vertinimą savo darbovietės atžvilgiu bei leidžia atrasti daugiau motyvuotų darbuotojų.
„Tai yra viena iš labiausiai pasiteisinančių personalo paieškos priemonių, nes ji naudinga tiek įsidarbinantiems, tiek ir esamiems darbuotojams. Juk nerekomenduotumėte savo draugams ar giminaičiams įmonės, kuria pats nesate patenkintas. Arba atvirkščiai: esame linkę į komandą pasikviesti žmones, kuriais pasitikime, nes su jais drauge reikės dirbti bendrame kolektyve. Taip pat pastebime, kad ir darbuotojai, atėję pagal rekomendacijas, linkę darbo vietoje išlikti ilgiau bei į užduotis žiūrėti atsakingiau“, – aiškina K. Meidė.
Vasaros laikotarpiu pagal prekybos tinkle vykdytą programą „Atvesk draugą“ kiekvienam, atvedusiam darbuotoją, kuris išdirbo mažiausiai 2 mėnesius, prekybos tinklas skyrė po 100 eurų premiją. Šiuo metu didžiausias Lietuvos darbdavys 50 eurų premiją paskiria, jeigu rekomenduotas darbuotojas išdirba 1 mėnesį, ir dar papildomai 50 eurų – pasibaigus jo bandomajam laikotarpiui.
Vidutiniškai kas mėnesį pagal esamų darbuotojų rekomendacijas įsidarbina apie 150 asmenų. Nuo praėjusių metų, kai buvo pradėta „Atvesk draugą“ programa – „atvedamų“ darbuotojų skaičius yra išaugęs 15 proc. ir kas mėnesį didėja.
„Jokia darbdavio įvaizdžio strategija neatstos esamų komandos narių skleidžiamos žinios apie savo įmonę. Darbuotojai, kurie jaučiasi vertinami, turi vadovų palaikymą bei draugiškus santykius su kolegomis, geru atsiliepimu dalinasi su kitais. Tai kartu ir įsipareigojimas pačiai įmonei, turinčiai užtikrinti, kad jos personalas norėtų rekomenduoti savo darbovietę“, – sako K. Meidė.
Be mokamų premijų už rekomenduotus darbuotojus, prekybos tinklas yra įdiegęs plačios apimties motyvacinių priedų skyrimo sistemą. Kas mėnesį išdalijama beveik 0,5 mln. eurų skatinamųjų premijų, kurios mokamos tiek už bendrai visos parduotuvės pasiektus rezultatus, tiek ir individualias kiekvieno darbuotojo pastangas. Motyvacinio priedo dydis parduotuvių darbuotojams gali siekti nuo 8 iki 38 proc. gaunamo darbo užmokesčio.
Taip pat prekybos tinklo darbuotojams yra numatytos ir įvairios nefinansinės motyvavimo priemonės: lankstus darbo grafikas, nemokami pietūs parduotuvių darbuotojams, stovyklos ir stipendijos darbuotojų vaikams, platus socialinių naudų paketas, kuris įtvirtintas kolektyvinėje sutartyje.
Naujausi komentarai