Pereiti į pagrindinį turinį

SEB bankui – rimti pagrūmojimai iš Lietuvos banko: ką svarbu žinoti klientams

2024-06-28 05:57

Lietuvos bankui (LB) įvertinus kaip netinkamą vieno didžiausių komercinių bankų SEB kasdienių paslaugų planų keitimą, SEB jo terminą atideda iki Naujų metų, įkainių didinimą daliai klientų – iki rudens.

SEB bankui – rimti pagrūmojimai iš Lietuvos banko: ką svarbu žinoti klientams
SEB bankui – rimti pagrūmojimai iš Lietuvos banko: ką svarbu žinoti klientams / T. Urbelionio/BNS nuotr.

Pasak LB, ne visi SEB klientai buvo išsamiai informuoti apie vienašališkus sutarties sąlygų pakeitimus bei jų teisę nutraukti sutartį jiems nesutinkant su pakeitimais. Keisdamas planus, anot LB, komercinis bankas pirmiausia turėjo pasiūlyti vartotojams patiems pasirinkti vieną iš naujų planų, o ne parinkti jį už klientą.

SEB bankas savo svetainėje dar praėjusią savaitę paskelbė, jog pratęs balandį atnaujintų planų pasirinkimo laiką iki kitų metų sausio (iki tol buvo iki liepos), o balandžio 9 dieną įsigalioję nauji įkainiai daliai nepakankamai informuotų klientų įsigalios nuo rugsėjo.

„SEB bankas, siekdamas, kad privatūs klientai gautų kuo išsamesnę informaciją apie banko paslaugų planų ir įkainių pokyčius, suteiks daugiau laiko išsamiai susipažinti ir pasirinkti tinkamą paslaugų planą. Taip pat bankas dalį privačių klientų papildomai informuos apie įkainių pokyčius“, – rašoma SEB pranešime.

„Atsižvelgdami į diskusijas su Lietuvos banku ir jo išsakytas rekomendacijas ir siekdami, kad klientai gautų kuo išsamesnę informaciją, imamės papildomų veiksmų“, – pranešime teigė banko Mažmeninės bankininkystės tarnybos direktorė Eglė Dovbyšienė.

Tai reiškia, kad nepakankamai informuota klientų dalis iš naujo buvo informuojama apie būsimus įkainius.

SEB bankui balandį atnaujinus planus, jų neturintiems klientams pinigų išgryninimo įkainis nuo balandžio 9 dienos padidėjo nuo 0,8 iki 2 proc. išimamos sumos.

„Didžiajai daliai klientų nauji įkainiai galioja, mažesnei daliai klientų nauji įkainiai įsigalios rugsėjį, iki to laiko jiems galioja seni įkainiai. Tai reiškia, kad nepakankamai informuota klientų dalis iš naujo buvo informuojama apie būsimus įkainius, o suėjus 60 dienų terminui nauji įkainiai galios ir jiems“, – BNS teigė SEB atstovė Ieva Dauguvietytė-Daškevičienė.

Jos teigimu, nepakankamai buvo informuota apie trečdalis banko klientų, tačiau dauguma jų turėjo pasirinkę planus, todėl  pokytis palies tik nedidelę tokių klientų dalį.

Naujus planus iki 2025 metų sausio gali rinktis visi banko klientai.

Priklausomai nuo atnaujinto plano, SEB klientai nemokamai galės išsigryninti nuo 550 iki 2 tūkst. eurų per mėnesį. Anksčiau limitas siekė 1 tūkst. eurų.

Iki balandžio 9 dienos SEB siūlytų planų kainos svyravo nuo 0,5 iki 2,5 euro per mėnesį, skelbiama banko internetinėje svetainėje.

E. Dovbyšienė balandžio pabaigoje BNS teigė, kad dalį įkainių SEB bankas keičia atnaujintus planus papildžius naujomis paslaugomis, todėl lyginti buvusius ir naujus įkainius nebūtų tikslu, o jie atnaujinti bankui atlikus įvairių amžiaus grupių klientų apklausą, atsižvelgus į jų reikalavimus.

Ji tuomet tikino, kad planų mokesčių privatiems klientams bankas nedidino nuo pat jų sukūrimo 2012 metais. Bankas skelbia, kad planais naudojasi 96 proc. jo klientų.

Lietuvos bankas: SEB netinkamai informavo dalį klientų

Pasak Lietuvos banko, vertinant SEB veiksmus nustatyta, kad bankas netinkamai informavo dalį klientų apie pakeitimus.

„Lietuvos bankas nustatė, kad ne visi SEB banko klientai, kaip to reikalaujama pagal Mokėjimų įstatymą bei Mokėjimo paslaugų teikimo gaires, buvo tinkamai ir išsamiai informuoti apie vienašališkus sutarties sąlygų pakeitimus bei klientų teisę nutraukti sutartį su banku, jeigu jie su siūlomais pakeitimais nesutinka“, – komentare BNS teigė centrinis bankas.

Pasak jo, nusprendęs senus paslaugų planus pakeisti naujais SEB pirmiausia turėjo pasiūlyti vartotojams patiems pasirinkti vieną iš naujų planų, o ne parinkti jį už klientą.

„Lietuvos bankas, atsižvelgdamas į nustatytus SEB banko veiklos trūkumus ir neatitikimus (...) Mokėjimų įstatymo reikalavimams, susijusiems su tinkamu informavimu apie vienašališkus sutarties sąlygų pakeitimus, gegužės mėnesį kreipėsi į banką prašydamas įvertinti (...) pastabas bei užtikrinti Mokėjimų įstatyme nustatytų reikalavimų laikymąsi“, – teigė LB.

Centrinis bankas šiuo metu teigia rengiantis įstatymų pakeitimus, kurie dar labiau užtikrintų mokėjimo paslaugų vartotojų apsaugą, juos Vyriausybei tikimasi pateikti rudenį.

Apie tai, kad vertina SEB sprendimą padidinti klientams įkainius, LB paskelbė gegužės viduryje.

LB vadovas Gediminas Šimkus yra sakęs, jog, nepaisant aukšto praėjusių metų pelningumo, dalies bankų sprendimas didinti paslaugų įkainius yra „liūdinantis faktas“. Anot jo, įkainių kėlimas daliai visuomenės yra jautrus ir skausmingas.

LB valdybos narys Simonas Krėpšta anksčiau sakė, jog toks bankų sprendimas augant jų pelnui rodo socialinės atsakomybės stoką.

Seimas šį mėnesį įteisino su minimalia mėnesio alga (MMA) susietą būtiniausių bankų paslaugų krepšelio gyventojams ir smulkiam verslui kainą, ją perskaičiuojant kas trejus metus. Tokiu krepšeliu naudojasi apie 63 tūkst. bankų klientų.

Mokėjimų įstatymo pakeitimai krepšelį gyventojams ir smulkiam verslui nuo 2025-ųjų sausio atpigins nuo 1,47 iki 1 euro, o socialiai remtiniems asmenims – nuo 0,73 iki 0,5 euro per mėnesį. Pagal naują tvarką krepšelio naudotojai per mėnesį galės atlikti apie 15 pervedimų, nemokamai išsigryninti 500 eurų bei naudotis mokėjimų kortele.

Pernai Lietuvoje veikiantys bankai uždirbo 986 mln. eurų grynojo pelno – du kartus daugiau nei 2022 metais.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų