„Nors „Viada LT“ 2023 m. turėjo gana stabilias naftos produktų kainas ir augančius degalų litrų pardavimus: pardavėme 763 mln. litrų degalų – 6 proc. daugiau nei 2022 m., tačiau vidutinė degalų litro kaina, kurią pirkėjai mokėjo degalinėse, buvo mažesnė palyginti su tuo pačiu laikotarpiu 2022 m. Pajamos pagal segmentus pasiskirstė taip: mažmeninei prekybai teko 68 proc. didmeninė prekyba užėmė 31,85 proc., o finansinė ir kita investicinė veikla – 0,15 proc.“, – aiškino bendrovės generalinis direktorius Linas Vytautas Karlavičius.
„Viada LT“ vadovo teigimu, pernai įmonė toliau tęsė ankstesniais metais pradėtą degalinių rekonstrukciją bei tinklo plėtrą: buvo atnaujintos degalinės Vilniuje, Kaune, Šiauliuose, Panevėžyje, Alytuje, pastatyta nauja degalinė Anykščiuose. Bendrovės investicijos siekė beveik 13,2 mln. eurų. Atnaujinimo metu buvo montuojamos modernios degalų pylimo kolonėlės, diegiamos išmanios, energiją taupančios apšvietimo, šildymo, vėdinimo sistemos, pakeisti visų degalinių sanitariniai mazgai. Rekonstruota energijos resursų kontrolės sistema leido efektyviai mažinti energijos sąnaudas.
Atnaujinimo metu buvo montuojamos modernios degalų pylimo kolonėlės, diegiamos išmanios, energiją taupančios apšvietimo, šildymo, vėdinimo sistemos, pakeisti visų degalinių sanitariniai mazgai.
Sukūrė įmonės svetingumo standartą
Pasak L. V. Karlavičiaus, iš esmės atnaujintose degalinėse atsirado ir nauja prekybinė įranga, poilsio erdvės, užkandžių zonos. Vartotojų patirtims gerinti 2023 m. didžiojoje dalyje degalinių buvo pastatyti nauji kavos aparatai. Jie ne tik praplėtė kavos gėrimų asortimentą, bet ir leido daugiau nei pusėje tinklo degalinių pasiūlyti galimybę pasigaminti kavos gėrimų su pienu be laktozės ar augaliniu pienu. Į kavos aparatus, šaldytų limonadų, šerbetų, plaktos grietinėlės prietaisus ir ledukų generatorius „Viada“ pernai investavo beveik 1,6 mln. eurų.
Bendrovė taip pat daug dėmesio skyrė klientų aptarnavimo kokybei gerinti, sukūrė įmonės svetingumo standartą.
„Viada“ sukūrė įmonės svetingumo standartą. „Viada“ archyvo nuotr.
„Pernai pakeitėme ir degalinių darbuotojų pareigų pavadinimus: degalinių operatoriai tapo klientų aptarnavimo specialistais. Priimti tokį sprendimą paskatino jaunosios kartos darbuotojų grįžtamasis ryšys ir noras įprasminti tai, kas jų darbe yra svarbiausia. Šie pokyčiai pirmiausia reiškia orientaciją į klientą: malonų ir pagarbų santykį bei su tuo susijusias darbuotojų atsakomybes ir aukštesnį aptarnavimo kokybės standartą. Atsižvelgiant į tai, kad investicijos tiek į degalinių rekonstrukciją ir asortimento plėtrą, tiek į klientų aptarnavimą augino pardavimų pajamas, šią kryptį tęsime ir toliau, nes norime stiprinti pozicijas maisto ir gėrimų srityje“, – sakė bendrovės generalinis direktorius.
Linas Vytautas Karlavičius. „Viada“ archyvo nuotr.
Įmonės investicijos į darbuotojus atsispindi tiek jų pačių, tiek klientų vertinimuose. „Viada“ trečius metus iš eilės pelnė apdovanojimą už geriausią klientų aptarnavimą degalinių segmente, bendrovei taip pat pavyko pasiekti, kad metinė darbuotojų kaita per minėtą laikotarpį sumažėtų nuo 51 proc. iki 39 proc.
Pernai pakeitėme ir degalinių darbuotojų pareigų pavadinimus: degalinių operatoriai tapo klientų aptarnavimo specialistais.
Tikslas – klimatui neutrali bendrovė
Viena iš strateginių įmonės krypčių pernai išliko tvarumas bei siekis tapti klimatui neutralia bendrove. Anot L. V. Karlavičiaus, per mėnesį vidutiniškai 1,3 mln. kWh sunaudojantis degalinių tinklas 2023 m. įrengė ir paleido 28 saulės elektrines degalinėms, kurių bendroji pikinė galia siekė apie 646 kWp. Bendrovė iki 2030 m. planuoja tokias saulės elektrines įrengti ant visų tinklo degalinių stogų.
L. V. Karlavičiaus teigimu, „Viada LT“ degalinių tinkle parduodamų degalų sudėtyje esanti BIO degalų dalis didžiąja dalimi yra išgaunama iš Lietuvoje užaugintų aliejinių ir grūdinių kultūrų. Biodegalai, lyginant juos su mineraliniais degalais, sumažina CO2 išmetimą iki 72 proc. 2023 m. biodegalų dalis bendrame bendrovės parduodamų degalų portfelyje (energetine išraiška) sėkmingai pasiekė tikslą ir viršijo įstatymais numatytą 7,2 proc. ribą.
„Artimiausioje ateityje planuojame intensyvią „žalios“ elektros pakrovimo stotelių plėtrą. Tyrinėjimų ir planavimo stadijoje yra galimybės vykdyti klimatui neutralaus biometano pardavimus sunkiajam ir lengvajam transportui. Be šių inovacijų, bendrovė taip pat planuoja keisti į tradicinius degalus įmaišomų biodegalų portfelio sandarą, į ją įtraukiant daugiau tvarių degalų iš skirtingų biodegalų gamintojų bei klimatui beveik neutralių žaliavų“, – pabrėžė bendrovės vadovas.
Per praėjusius metus bendrovė naudodama tvarius biodegalus, kuriuos kartu su mineraliniais degalais pateikė vartotojams visame savo degalinių tinkle, didmeniniu būdu per naudojamus naftos produktų terminalus, pagal audituotą ir patvirtintą nepriklausomo BUREAU VERITAS auditoriaus ataskaitą, sumažino CO2 išmetimo intensyvumą 6,3 proc., todėl iš viso CO2 išmetimai į aplinką sumažėjo daugiau kaip 60 000 t.
Naujausi komentarai