- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Po masinių renginių stadionuose bei arenose susikaupia daugybė aplinką teršiančių vienkartinių indų, todėl „Žalgirio“ arenos atstovai pristato alternatyvą – daugkartinio naudojimo puodelius. Prognozuojama, kad įgyvendinus iniciatyvą, atliekų po renginių sumažės net iki 80 proc.
Per metus lietuviai išmeta apie 100 tūkst. tonų plastiko atliekų. Deja, Europoje perdirbama tik mažiau nei trečdalis plastiko atliekų, tad vis svarbiau tampa naudoti plastiko gaminius, kuriuos vėliau bus galima perdirbti arba jie jau pagaminti iš anksčiau panaudoto plastiko. Ypač daug plastiko atliekų susikaupia renginių metu.
Pasak „Žalgiris Group“ maitinimo organizavimo vadovo Tado Štramaičio, vidutiniškai per vienerias Eurolygos rungtynes sunaudojama 7 000 vienkartinių bokalų, o nuo šio sezono pradžios jau sunaudota 188 100 bokalų. Vien pernai po renginių buvo išmestos 3,42 tonos plastiko.
Todėl, siekdama sumažinti taršą ir kurti tvaresnę ateitį, įmonė renginių metu pradės naudoti daugkartinius puodelius. Iniciatyva nuo kovo pabaigos jau įgyvendinama „Žalgiris Group“ valdomame Dariaus ir Girėno stadione, o nuo kito sezono bus vykdoma ir „Žalgirio“ arenoje. Skaičiuojama, kad įgyvendinus daugkartinių puodelių iniciatyvą, išmetamo plastiko kiekis sumažės iki 80 proc.
Siekdama sumažinti taršą ir kurti tvaresnę ateitį, įmonė renginių metu pradės naudoti daugkartinius puodelius.
Žalesnė ateitis – visų atsakomybė
Daugkartinio naudojimo indai tinka visoms gėrimų kategorijoms: tiek šaltiems, tiek karštiems, ir yra gaminami iš visiškai perdirbamo polipropileno plastiko (PP). Naujoji iniciatyva – aplinkai draugiškas, gamtos išteklius tausojantis sprendimas, skirtas masiniams renginiams – ženkliai prisideda prie „Žalgiris Group“ tvarumo tikslų.
„Mes esame matomi viešojoje erdvėje, todėl turime daugiau galimybių ir atsakomybių formuoti tvaraus vartojimo kultūrą Lietuvoje. Tikime, kad įgyvendinant tvarias iniciatyvas mus dažniau rinksis tie atlikėjai, renginių organizatoriai ir žiūrovai, kuriems taip pat svarbios išteklių tausojimo, tvarumo ir plastiko mažinimo temos. O tie, kam šie klausimai – nauji, gaus progą išbandyti ir galbūt pritaikyti renginiuose matytą praktiką savo buityje. Planetos išsaugojimas ne tik verslo, bet ir kiekvieno iš mūsų atsakomybė“, – sakė T. Štramaitis.
Prieš iniciatyvą įgyvendinant dideliu mastu, ji buvo išbandyta Eurolygos ketverto finalo metu. „Per finalo ketvertą daugkartinius puodelius išbandėme su savo tiksline auditorija. Iniciatyva buvo priimta labai pozityviai, ją teigiamai įvertino ir renginio organizatoriai, ir klientai, todėl esame pasiruošę ją įdiegti visur“, – apie projekto plėtrą kalbėjo „Žalgiris Group“ maitinimo organizavimo vadovas.
Vien pernai po renginių buvo išmestos 3,42 tonos plastiko.
Papildomi resursai iššūkiams įveikti
Įgyvendinant tokio dydžio naujoves neišvengiamai kyla ir iššūkių, kuriuos įmonė jau numatė ir pasiruošė įveikti. Daugkartinių puodelių gamyba užtrunka gerokai ilgiau nei vienkartinių, todėl gali atsirasti nesklandumų užtikrinant pakankamą jų kiekį. Taip pat pačių indų surinkimas bei plovimas reikalauja papildomo laiko ir išteklių, kurių nereikėdavo, naudojant vienkartinius indus.
„Be gamybos ir tiekimo iššūkių numatėme, kad stadiono svečiai puodelius po renginių gali išsinešti su savimi arba išmesti į tam skirtas vietas. Norint kuo lengviau susitvarkyti su šiais iššūkiais, svarbus stadiono svečių švietimas dėl žaliosios politikos. Dėsime visas pastangas, kad svečiai indus paliktų jų surinkimo vietose, kurios bus stadione, arba grąžintų atgal į barus“, – sakė T. Štramaitis.
Ši iniciatyva prisideda prie kitų įgyvendintų „Žalgiris Group“ valdomų objektų sprendimų spręsti taršos krizę bei skatinti tvarumą sporto ir pramogų industrijoje. Prieš keletą metų ant „Žalgirio“ arenos stogo sumontuota 500 kW saulės elektrinė, kuri gamina net trečdalį energijos pastato poreikiams. Praėjusiais metais, siekiant paskatinti bioįvairovei itin svarbių bičių klestėjimą, ant „Žalgirio“ arenos baseino stogo taip pat buvo įkurtas bitynas, o bičių šeimos apgyvendintos Kauno modernizmą vaizduojančiuose aviliuose.
Apie „Žalgiris Group“
„Žalgiris Group“ – profesionali sporto infrastruktūros organizacija, vienijanti tokias Kauno „Žalgirio“ ir „Žalgirio“ arenos struktūroje veikiančias įmones ir prekės ženklus kaip „Žalgirio“ arenos baseinas, Dariaus ir Girėno stadionas, Kauno ledo rūmai. Organizacija fokusuojasi į renginių bei koncertų organizavimą, modernų objektų valdymą, inovacijas bei komercinės veiklos plėtrą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Megadieniai – nuolaidos ir pramogos „Megoje“!
Bateliai ir rankinė? Akiniai nuo saulės ir maudymosi kostiumėlis? Kvepalai? Stalo žaidimas? O gal žiedas su deimantu? Kiek žmonių, tiek gali būti skirtingų norų ir pirkinių, todėl kiekvieną gegužę prekybos ir laisvalaikio centras „Mega&ldq...
-
Š. Tarutis: baikime gąsdinti – kaip įtampa veikia išties „karštų“ pasaulio taškų būsto rinkas
Pastaruoju metu net būsto rinkos apžvalgos pradedamos nuo karo grėsmės aspekto, lyg ta grėsmė būtų atsiradusi ką tik ir tapusi neišvengiama. Strateginės komunikacijos, psichologinių operacijų ir kovos su propaganda ekspertai vienbalsiai sako...
-
Seimas lauks Vyriausybės išvados dėl verslų, susijusių su Rusija, šalinimo iš pirkimų
Seimas lauks Vyriausybės išvados dėl parlamentarų pradėtų svarstyti pataisų, kuriomis iš valstybinių viešųjų pirkimų siūloma eliminuoti verslus, kurie tiesiogiai ar netiesiogiai remia agresiją prieš Ukrainą – veik...
-
Vilniaus Konstitucijos prospekte įsikurs Šiaulių bankas4
„Right Bank Development Fund“ plėtojamas verslo centras sostinės Konstitucijos pr. 14A pildosi būsimais nuomininkais. Nors pastato statybas planuojama baigti kitų metų pabaigoje, jau sudarytas pirmasis nuomos sandoris su didžiausiu lietuvi&sc...
-
Dubajuje „Huawei“ pristatė naujus inovatyvius produktus: dėmesys dizainui ir sveikatos stebėjimui
Gegužės 7 dieną Dubajuje vykusiame „Huawei“ inovatyvių produktų pristatymo renginyje bendrovė pristatė naujausius garso, išmaniųjų biurų ir dėvimųjų įrenginių gaminius, įskaitant naujus laikrodžius „Huawei Watch Fit 3&...
-
„Teledueto“ reklama pripažinta efektyviausia prekių ženklo atnaujinimo rinkodaros kampanija
Praėjusių metų rudenį pirmą kartą televizijos ekranuose pasirodę „Tele2“ reklamos herojai „Teleduetas“ sulaukė pripažinimo – tapo efektyviausia didelio biudžeto prekių ženklo atnaujinimo rinkodaros kampanija Lietuvoje....
-
„Spalvotas betonas“: iš betono galime pagaminti bet ką1
„Pradėjome nuo grindų liejimo, o dabar iš betono galime padaryti beveik bet ką. Dar nebuvo taip, kad klientui pasakytume negalintys įgyvendinti jo užsakymo“, – sako mažosios bendrijos „Spalvotas betonas“ gamybos vadov...
-
Kauno technikos kolegija – tradiciškai tarp lyderių6
Naujausiame žurnalo „Reitingai“ atliktame nacionaliniame švietimo ir aukštojo mokslo institucijų reitinge Kauno technikos kolegija (KTK) išlieka tarp geriausiųjų Lietuvos kolegijų. ...
-
Aukcione parduos Kauno istorinį pastatą greta Soboro – suma įspūdinga23
Turto bankas trečiadienį pranešė už 1,7 mln. eurų pradinę kainą ketinantis parduoti Kaune, Laisvės alėjoje, esantį administracinį pastatą, kuriame anksčiau buvo įsikūręs policijos komisariatas. ...
-
„Litexpo“ 2022-aisiais patirtą nuostolį pernai keitė 657 tūkst. eurų pelnas
Valstybės valdomo parodų ir kongresų centro „Litexpo“ grynasis pelnas pernai siekė 657 tūkst. eurų, kai 2022 metais centras patyrė 783 tūkst. eurų nuostolį. ...