Naujuoju bolidu „Renault“ viliasi pasivyti varžovus iš „Ferrari“ ir „McLaren“
Trasa lekiančio bolido vaizdai milžiniškame ekrane, kelios tamsos akimirkos, ir blykčiojant šviesų girliandoms ant pakylos išnyra nauja „Renault“ komandos viltis – R28 bolidas. Su juo, kaip ir į komandą po metų pertraukos grįžusiu Fernando Alonso, siejami lūkesčiai vėl atsidurti tarp lyderių. Tiesa, tai veikiau ilgalaikė perspektyva – dėl šių metų sezono „Renault“ prog-nozės gana atsargios.
Prancūziški delikatesai
Bolido ir komandos pristatymas vyko Paryžiaus pietvakarinėje dalyje įsikūrusioje „Renault“ būstinėje. Visus atvykstančius pirmiausia pasitikdavo šviesiai pilka uniforma vilkintys kompanijos darbuotojai ir akį traukiantis koncepcinis automobilis.
Pagrindinėje salėje – lenktynių gerbėjų kraują kaitinanti paroda. Čia išrikiuoti sportiniai kėbuliniai automobiliai, „Formulės Renault“ „Grand Prix 2“ bolidai ir daugiausia dėmesio sulaukusi „Formulės-1“ sekcija. Joje galėjai išvysti praėjusių metų „Grand Prix“ bolidą, šiuolaikinės formulės vairą, „Renault F1“ variklį. Nuotraukų galerijoje pagerbti visi „Renault“ sportininkai, tarp jų ir Michaelis Schumacheris, Alainas Prostas bei pirmasis šios komandos pilotas Jeanas Pierre’as Jabouille. Vienas įdomiausių pa-rodos atributų – konstruktorių ir čempionų taurės, ant kurių užrašyti metai, puikuojasi visų ekipų logotipai ir lenktynininkų parašai.
Paroda sužadino apetitą, tačiau į renginį atvykę daugiau nei 500 žurnalistų iš viso pasaulio laukė „pagrindinio patiekalo“. Netrukus organizatoriai išpildė šį norą – buvome pakviesti į salę, ir iškilmių vedėjas pristatė pagrindinius veikėjus: „Renault“ prezidentą Carlosą Ghosną, F-1 komandos prezidentą Bernard’ą Rey ir vykdomąjį direktorių Flavio Briatore. Komanda įvardijo savo vertybes – tai bendras darbas siekiant pergalių – ir lūkesčius. Po to buvo pristatytas bolidas, o į sceną pakviesti Fernando Alonso ir Nelsonas Piquet jaunesnysis. Žurnalistai gavo progą su pilotais ir komandos vadovu pabendrauti tiesiogiai. Kiekvienam teko klausimų ir atsakymų maratonas trimis kalbomis.
Nauji lūkesčiai
„Briatore pareiškė, kad praėjusių metų rezultatas buvo siaubingas, tad neturime kitos išeities, kaip tik kopti aukštyn“ – juokavo „Renault“ prezidentas C.Ghosnas.
Pernykštis sezonas šiai komandai buvo nesėkmingas, palyginti su 2006 metais, tačiau baigėsi geriau nei buvo galima tikėtis: diskvalifikavus „McLaren“ prancūzų komanda užėmė trečiąją vietą.
Pats F.Briatore teigė, kad prieš kiekvienas lenktynes jie tikisi turintys 50 proc. galimybę pelnyti vietą ant garbės pakylos. Jo nuomone, naujasis R28 bolidas geresnis už pirmtaką, tačiau kiek ir kuo, paaiškės per lenktynes. Dėl nenusisekusio praėjusių metų sezono Flavio pernelyg galvos nesuko, esą tokių atvejų automobilių sporte visiems pasitaiko.
Fernado Alonso buvo konkretesnis ir atviresnis.
„Mūsų tikslas – sumažinti atsilikimą nuo lyderių. Dabar per daug atsiliekame nuo „McLaren“ ir „Ferrari“ tad neturime galimybių kovoti dėl prizinių vietų. Jei atsiliktume nuo jų 2–3 dešimtosiomis sekundės dalimis, tai nebūtų labai sunku, bet dabar atsiliekame aštuoniomis dešimtosiomis sekundės dalimis arba visa sekunde, ir to jau per daug“, – samprotavo ispanas.
Jau kitą dieną po automobilio pristatymo komanda išvyko į trijų dienų bandymus Barselonos trasoje. Pirmą dieną F.Alonso nuo „McLaren“ piloto Lewiso Hamiltono atsiliko beveik 0,700 sek., o trečią dieną ispaną ir anglą skyrė 0,50 sek.
Žmogiškasis veiksnys
„Sveikas sugrįžęs namo“, – taip per bolido pristatymą renginio vedėjas kreipėsi į Fernando Alonso. Šis neslėpė, kad
jam malonu grįžti į „Renault“ komandą. Ispanas pabrėžė, kad atėjo į ją dar nebūdamas čempionas, tačiau visada sulaukdavo pagalbos ir pagarbos. Tiesa, Fernando nesigailėjo, kad komandą buvo palikęs – vis dėlto pernai su „McLaren“ jis kovojo dėl čempiono vardo, o štai „Renault“ pilotai ne visada patekdavo ir į kvalifikacinių varžybų finalą.
F.Briatore teigė, kad Alonso sukaupė vertingos patirties, tačiau nebuvo sunku jį persivilioti – po sunkaus sezono ispanui reikėjo vietos, kur galėtų gerai jaustis. Komanda ispano sugrįžimą įvertino kaip papildomą motyvaciją, mat šis lenktynininkas vertinamas ne tik kaip puikus pilotas, bet ir kaip technikos ekspertas, o tai didelė paspirtis konstruktoriams tobulinant bolidą.
Vienas populiariausių klausimų per pristatymą buvo apie pilotų vaidmenis komandoje. Be to, klausta, ar netaps Piquet jaunesnysis (gavęs maloninį Nelsihno vardą) ispanui naujuoju Hamiltonu...
Nelsono spėjimu, praėjusių metų „McLaren“ pilotų nesutarimai galėjo kilti dėl ekipos vadovo požiūrio. O Flavio, anot brazilo, žino, į ką reikia nukreipti pilotų dėmesį, kad tai nesikartotų. Briatore tiesiai išrėžė, kad jam nepatinka konkurencija tarp komandos narių, jie turi išvien dirbti ekipos labui. Italas taip pat išsakė savo požiūrį: Alonso – dukart pasaulio čempionas ir geras komandos žaidėjas, Piquet jaunesnysis – naujokas, su kuriuo gali būti siejama komandos ateitis.
Įdomu, jog triskart pasaulio čempionas N.Piquet karjerą baigė 1991 m. „Benetton“ ekipoje, kai šiai vadovavo Flavio Briatore. Dabar šiam vadovaujant „Renault“ F-1 sportininko karjerą pradės Piquet jaunesnysis. Paprašytas palyginti tėvą ir sūnų F.Briatore pajuokavo, kad abu jie brazilai. Nelsihno sakė, kad Piquet vardas suteikia papildomos motyvacijos kovoti dėl pergalių. N.Piquet jaunesnysis taip pat pabrėžė, jog F-1 pilotų atžaloms lengviau skintis kelią: tėvai padeda rasti reikalingus žmones, pasirinkti, kur lenktyniauti. Jam pačiam tėvas itin padėjo, kai dalyvavo F-3 varžybose, o kylant karjeros laiptais tapo universaliu patarėju.
Dėl debiuto „Grand Prix“ varžybose Nelsihno jautėsi ramus ir neketina nuversti kalnų, daugiausia dėmesio skiria meistriškumui ugdyti: „Tai mano pirmieji metai „Formulės-1“ varžybose, nemanau, kad turėčiau ką nors kam nors įrodinėti. Ketinu mokytis ir iš komandos, ir iš Fernando, čempionate stengsiuosi laikytis kiek įmanoma arčiau jo“, – sakė brazilas.
Praėjusiais metais N.Piquet jaunesnysis buvo „Renault“ F-1 komandos pilotas bandytojas, o 2006-aisiais tapo „Grand Prix2“ pasaulio vicečempionu.
Geležiniai sprendimai
Praėjusį sezoną nusivylusi R27 rezultatais „Renault“ anksti nutarė bolido daugiau netobulinti ir kurti naująjį R28 automobilį. Daugiausia dėmesio konstruktoriai skyrė aerodinamikai, svorio paskirstymui bei važiuoklės pritaikymui „Bridgestone“ padangoms (manoma, jog dalis R27 bolido problemų radosi dėl to, kad šis automobilis buvo pritaikytas važiuoti naudojant „Michelin“ padangas, o prancūzų padangų tiekėjas pernai pasitraukė iš F-1). Be to, buvo sukonstruota nauja pavarų dėžė, patobulintas monokokas.
F.Alonso jau buvo išmėginęs abu bolidus. Pirmieji ispano įspūdžiai: pagrindinį skirtumą tarp R27 ir R28 atskleidžia aerodinamika, be to, pastarojo naudai.
Šiemet pilotai negalės pasinaudoti tokia elektronikos pagalba kaip traukos kontrolės ar starto sistemomis. Ispanas teigė dėl to nematąs problemų, kadangi po kurio laiko pilotai pripras ir pamirš, kaip važiavo padedami elektronikos. Galbūt sunkiau bus per lietų, tačiau sąlygos – visiems vienodos. Gali būti, kad šis sprendimas padidins intrigą, ypač startuojant. Pasak F.Alonso, prastai startavę padedant elektronikai pilotai galėjo prarasti vieną poziciją, o dabar, prasisukus bolido ratams, – penkias šešias. Taigi laukia įdomus sezonas.
Naujausi komentarai