– Tvarka, kuri buvo iki šiol, netekino ir jūsų, ir gatvėse nebuvo didelio pokyčio?
– Na, tas pokytis nebuvo toks greitas, kaip mes norėjome. Vėlgi, manau, visi tie pakeitimai į naudą, jie skatina susimąstyti visus netinkamai besielgiančius transporto priemonių vairuotojus, kokia gresia atsakomybė už kelių eismo taisyklių pažeidimus. Priverčia labiau jų paisyti. Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Kas pasikeis įvedus naują tvarką, kuri įsigaliojo nuo lapkričio 1 d.? Anksčiau, jei vairuotojas važiavo be teisių, gavo baudą, kitą dieną jis vėl galėjo sėsti prie vairo, o kaip bus dabar?
– Kuomet atsiranda pakartotinis nusižengimas, kai asmuo vairuoja neturėdamas teisės vairuoti, nuo šiol gali būti konfiskuojamas automobilis. Vėlgi tai yra pakankama atsakomybė. Taip pat yra pailgintas teisės vairuoti transporto priemonę atėmimo terminas. Griežtesnės atsakomybės vairuotojus turėtų priversti labiau susirūpinti ir nedaryti tokių Kelių eismo taisyklių (KET) pažeidimų.
Visas LNK reportažas vaizdo įraše:
– Iš jūsų darbo praktikos, ar pasiteisina tokios baudos – automobilio konfiskavimas, kai vairuotojas nepaiso piniginių baudų už tokį nusižengimą?
– Laikomės tuos nuomonės, kad tokia atsakomybė labiau paskatina paisyti kelių eismo taisyklių. Lygiai tas pats kalbama ir apie pakartotinį chuliganišką vairavimą. Jei anksčiau buvo piniginė bauda, nuo lapkričio 1 d. už tai yra galimybė ir konfiskuoti transporto priemonę. Žmogus patirs ne tik piniginę baudą, bet ir finansinių nuostolių prarasdamas transporto priemonę.
Policija tikrai neturi tikslo kuo daugiau konfiskuoti automobilių ar kuo daugiau paskirti baudų. Mūsų tikslas, – kad keliai būtų maksimaliai saugūs, kad jūsų taip vadinami kelių gaideliai nekeltų pavojaus aplinkiniams.
– Turbūt darbo praktikoje turėjote daug atvejų, kai žmogui nė motais trečia ar ketvirta bauda ir jis toliau patologiškai elgiasi? Ar kas nors keičiasi?
– Keičiasi, juolab kad nėra tiek daug tų potencialių KET pažeidėjų, kurie piktybiškai nepaiso ir daro tuos pačius kelių eismo pažeidimus. Jie policijai yra žinomi. Pareigūnai, pamatę tokius asmenis prie vairo, kiekvienąkart sustabdys ir patikrins, ar jis neturi teisės vairuoti. Jeigu jis nusižengė, vėl bus paskirta bauda ir vėlgi atimama teisė vairuoti tam tikrą laikotarpį. Na, ir automobilio konfiskavimas, manau, prisidės prie to, kad pažeidėjas kitąsyk susimąstys ir nedarys pakartotinių nusižengimų. Didžiausias nuostolis, kokį galima patirti netinkamai dalyvaujant eisme, tai yra žmogaus gyvybė ir sveikata. Šiai dienai 103 Lietuvos keliuose žuvę žmonės yra didelis skaičius. Tiesa, palyginti su praėjusiais metais, jis mažėja. Bet vėlgi, jis mus verčia keisti požiūrį būti labiau atsakingiems dalyvaujant eisme.
– Kokia konfiskuotų automobilių statistika? Ar tokių jau yra?
– Už tam tikras veikas dar iki lapkričio 1 d. jau yra konfiskuota nemažai automobilių. Pavyzdžiui, už pakartotinį vairavimą išgėrus ir kitus pažeidimus. Na, šie įstatymo pakeitimai, atsakomybės sugriežtinimai, manau, prisidės prie to greitesnio teigiamo pokyčio keliuose. Kita vertus atsirado ir didesnė atsakomybė tiems asmenims, kurie atsisako nurodyti, kas vairavo jiems priklausančią transporto priemonę. Anksčiau apsimokėjo nepranešti, geriau gauti nedidelę baudą. O nuo lapkričio 1 d. įsigaliojo tokie pakeitimai, kad taip daryti bus nenaudinga. Gresia nemaža bauda, siekianti iki 900 eurų. Taigi, transporto priemonės savininkas nuo šiol turbūt neieškos būdų, kaip išsisukti, o greičiausiai nurodys tą asmenį, kuris padarė KET nusižengimą.
Naujausi komentarai