Pereiti į pagrindinį turinį

Automobilių servisuose vartotojų teisės taip pat galioja

2016-04-07 02:00
A.Ufarto/BFL nuotr.

Per metus būna kelios savaitės, kai automobilių servisai turi itin daug darbo – tai rudeninis ir pavasarinis padangų keitimas. Tuomet prie autoservisų nusidriekia automobilių eilės, o meistrai sukasi it pašėlę, tačiau per skubėjimą paslauga gali būti suteikta nekokybiškai. Atliktų darbų garantija turi pasirūpinti pats vairuotojas.

Aprašas galioja visiems

Valstybinė kelių transporto inspekcija yra patvirtinusi Transporto priemonių techninę priežiūrą ir (ar) remontą atliekančių asmenų ir transporto priemonių techninės priežiūros ir (ar) remonto paslaugų teikimo tvarkos aprašą, kuriame yra reglamentuojama, kokia tvarka turi būti atliekami net ir minimaliausi transporto priemonės remonto darbai.

Valstybinės Vartotojų teisių apsaugos tarnybos (VVTAT) atstovas Arvydas Naina teigia, kad šiame apraše nurodytos tvarkos turėtų laikytis tiek autoservisų tinklai, tiek ir automobilio remonto darbus atliekantys asmenys, turintys individualios veiklos pažymą.

Apibrėžia ir Civilinis kodeksas

"Paprasčiausi dalykai, į kuriuos reikėtų atkreipti dėmesį kiekvienam vairuotojui, atvykusiam remontuoti transporto priemonės į autoservisą, – įranga, su kuria dirba meistrai, patvirtintas paslaugų kainoraštis", – apie paprasčiausius dalykus, į kuriuos turi atkreipti dėmesį klientas, kalbėjo pašnekovas.

Jis teigė, kad prieš užsakydami paslaugas automobolių servise vairuotojai turėtų prašyti, kad būtų užpildoma užsakymo paraiška, kurioje turėtų atsispindėti visi paslaugos teikėjo ir užsakovo duomenys, taip pat čia turi būti aptarti ir visi reikalingi darbai bei garantinės sąlygos.

Pasak VVTAT atstovo, garantijos sąlygas gali nustatyti paslaugos teikėjas, jeigu taip nenutinka, jos yra apibrėžtos ir Civiliniame kodekse. Jame teigiama, kad tuo atveju, "kai nenustatytas daikto kokybės garantijos ar tinkamumo naudoti terminas, tai pirkėjas reikalavimus dėl daikto trūkumų gali pareikšti per protingą terminą, bet ne vėliau kaip per dvejus metus nuo daikto perdavimo dienos, jeigu įstatymai ar sutartis nenumato ilgesnio termino".

A.Naina pabrėžė, kad dvejų metų garantija suteikiama daiktams, tačiau, kalbant apie paslaugas, pavyzdžiui, automobilio remonto darbus, garantinis dvejų metų terminas išskaidomas. "Jeigu gedimas atsiranda per pusmetį, kad darbai buvo atlikti tinkamai, turi įrodyti paslaugos teikėjas, tačiau, praėjus pusės metų terminui, kad paslauga buvo suteikta nekokybiškai, turi įrodyti paslaugos užsakovas", – situaciją aiškino specialistas.

Galioja protingumo taisyklė

Reikšti pretenzijas pardavėjui dėl netinkamų padangų, kurias įsigijote, taip pat galite, tačiau, jei padanga buvo tinkamos kokybės ir atitiko visus deklaruojamus rodiklius (ženklinimas buvo tinkamas ir neklaidinantis), tokių padangų negrąžinsite.

"Žinoma, pasitaiko atvejų, kai padangos kokybė būna prasta, atsiranda gumbas, tačiau po pusmečio eksploatavimo nereikėtų tikėtis, kad padanga bus pakeista į naują arba grąžinti pinigai", – sakė A.Naina.

Pasak jo, visuomet yra protingumo taisyklė, kai gedimas pasirodo per protingą terminą. "Sakykime, jūs įsigijote naujas padangas, buvo atliktas ratų suvedimas, jie buvo subalansuoti, o padangos ėmė per greitai dilti, tuomet galite kreiptis į pardavėją ir reikšti pretenzijas, o jeigu kompromiso rasti nepavyksta, reikėtų kreiptis į mūsų tarnybą", – patarė VVTAT atstovas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų