Sprendimą naudoti šlako mišinius bendrovė išbandė realizavusi bandomąjį projektą Jurbarko rajone, kelyje Mikutaičiai I–Vertimai.
Tyrimai parodė, kad šlako mišiniai įrengiant kelio dangų konstrukcijas gali būti naudojami ir toliau, nes iš šios medžiagos sudaryti dangos elementai atitinka nustatytus kokybinius parametrus ir reikalavimus.
Šlako mišiniai – biri, žvyrą ar skaldą primenanti medžiaga.
Dar šiemet „Via Lietuva“ ketina peržiūrėti valstybinės reikšmės kelių atnaujinimo procesų techninius dokumentus. Planuojama, kad projektai su šlakų mišinių medžiagomis Lietuvoje galėtų būti įgyvendinti jau 2025-aisiais.
„Trejų metų strateginiame veiklos plane didelį dėmesį skiriame aplinkosaugos sprendimų ir draugiškų aplinkai technologijų veikloje taikymui ir plėtrai. Šlako mišiniai kelių statyboje – teigiamai vertinama praktika kitose Europos šalyse“, – sakė „Via Lietuva“ generalinis direktorius Marius Švaikauskas.
Šlako mišiniai kelio dangai išbandyti realizavus projektą Jurbarko rajone.
Kasmet, gaminant šilumos ir (arba) elektros energiją, ES šalyse sudeginama apie 140 mln. t komunalinių atliekų. Deginant atliekas susidaro tam tikrų medžiagų: šlako (apie 85–95 proc. viso kiekio) ir lakiųjų pelenų (5–15 proc.).
Nyderlandai, Danija, Prancūzija ir Vokietija – šlako naudojimo civilinėje inžinerijoje lyderės. Šiose šalyse šlakas naudojamas pylimams ir kelio konstrukciniams sluoksniams įrengti, inžinerinių tinklų tranšėjoms užpilti (išskyrus geriamojo vandens tiekimo ir trasoms su metaliniais vamzdžiais), triukšmo užtvaroms įrengti.
Jau 2016-aisiais Lietuvos mokslininkų tyrimai patvirtino, kad viena perspektyviausių šlako panaudojimo sričių – kelių tiesimas.
Bendrovė „Via Lietuva“ rūpinasi daugiau nei 21 tūkst. km valstybinės reikšmės kelių, daugiau nei 1 500 tiltų, viadukų, tunelių ir daugiau nei 2 tūkst. km pėsčiųjų ir dviračių takų.
Naujausi komentarai