Pereiti į pagrindinį turinį

„Bentley“ istorijos pradžia – XVII a. britų kilmingųjų tradicija

2018-08-21 09:19
DMN inf.

XVII-XVIII a. kilmingi Jungtinės Karalystės jaunuoliai turėjo tradiciją dalyvauti „Grand Tour“ – nuotykių kupinoje kelionėje po visą Europą. Šis terminas praėjus 200 metų įkvėpė automobilių kūrėjus sukurti „Grand Tourer“ – modelį, kuris būtų patogus, patikimas ir leistų nuvažiuoti ilgus atstumus ne tik nepavargstant, bet ir mėgaujantis kiekviena kelionės akimirka. Vienas tokių įkvėptųjų buvo W. O. Bentley – jo pavardę turintis automobilis jau daugelį metų ekspertų yra laikomas GT klasės etalonu.

Pixabay nuotr.

„Bentley“ turi puikų prabangos ir našumo derinį – nenuostabu, jog „Grand Touring“ klasėje šis gamintojas dominuoja jau beveik šimtą metų. Kurdamas tiek pirmąjį „Bentley 3-Litre“, tiek ir naujausią „Continental GT“, gamintojas laikėsi to paties principo“, – teigia „Bentley“ pardavimų vadovė Lietuvoje Evelina Avina.

Pavadinime užšifruota idėja

Aliuzija į XVII-XVIII amžiaus „Grand Tour“ keliones po kontinentinę Europą yra užšifruota pačiame pirmame „Bentley“ modelyje – „3-Litre“. Jo pavadinime panaudotas ne Jungtinėje Karalystėje tuomet vyravusios, o metrinės matavimo sistemos vienetas – litras.

Ši sistema XX a. pradžioje buvo populiariausia visoje kontinentinėje Europoje, tad W. O. Bentley tokiu būdu demonstravo automobilio galimybes keliauti už Didžiosios Britanijos ribų.

Išbandę pirmąjį „3-Litre“, klientai norėjo daugiau ir 1926 m. pasirodęs „Bentley 6 ½-Litre“ modelis įgyvendino jų lūkesčius. Tai buvo didesnis, galingesnis ir dar maloniau vairuojamas automobilis, o patobulinta 200 AG pasiekianti „Speed Six“ versija nugalėjo ir legendinėse 24 val. Le Mano lenktynėse.

Dabar gaminami „Bentley“ turi daug bendro su kurtais trečiajame praėjusio amžiaus dešimtmetyje. Tai ne tik GT dvasia ir komfortas, bet ir tokios detalės kaip specialus tankus tinklas automobilio priekyje, kurį W. O. Bentley sugalvojo kaip radiatoriaus apsaugą nuo atskriejančių akmenų. Ilgainiui ji tapo ne tik praktiškumo, bet ir stiliaus detale.

1930-aisiais W. O. Bentley sukūrė tai, ką jis pats vadino šedevru – „8-Litre“. Jis buvo toks galingas, kad gamintojas garantavo automobiliui 161 km/val. pasiekiamą greitį nepriklausomai nuo kėbulo – ar tai būtų kupė, ar kabrioletas.

Tai buvo ne tik išskirtinai greitas, bet ir labai komfortiškas automobilis – tyla jo salone stebino daugelį tuometinių apžvalgininkų ir specialistų. „8-Litre“ buvo sukurta tik 100, iki šių dienų išliko dar mažiau, tad šiandien prabangiausių tarpukario „Grand Tourer“ automobilių kainos siekia milijonus eurų.

Metais vėliau visą pasaulį apėmė didžiulė finansinė krizė, tačiau „Bentley“ pagrindinių principų neatsisakė. Netrukus pasirodęs „Derby Bentley“ su tiems laikams įspūdingus 120 AG pasiekiančiu 6 cilindrų varikliu buvo stilingas, elegantiškas ir sukonstruotas išskirtinai kokybiškai.

„Continental“ atsiradimas

Antrasis pasaulinis karas automobilių pramonės įmones pavertė karinių reikmenų gamyklomis – net ir po 1945-ųjų turėjo praeiti dar keleri metai, kol nuo konvejerių pilnu pajėgumu vėl pradės riedėti puošnūs britiški automobiliai. „Bentley“ tai nutiko 1952 m. – pirmasis pokario automobilis buvo pavadintas „R-Type Continental“.

Pirmasis „Bentley“ po karo sukurtas automobilis buvo ilgas, žemas, turėjo festbeko tipo žemėjančią stogo liniją, o jo galiniai ratai buvo pridengti dėl geresnės aerodinamikos. Dėl šių savybių ir galingo variklio „Bentley R-Type Continental“ pasiekė tais laikais nesuvokiamą dalyką – net ir su keturiais keleiviais salone jis galėjo laisvai pasiekti 161 km/val. greitį.

Jungtinėje Karalystėje tuomet nebuvo greitkelių, tad entuziastai keldavosi į kontinentinę Europą ir keliaudavo čia. Tokią kryptį numatę kūrėjai ją įamžino automobilio pavadinime.

Pirmasis „Continental“ serijos modelis turėjo didelę įtaką visiems po jo pasirodžiusiems įpėdiniams. 1991 m. Ženevos automobilių parodoje pristatytas naujos kartos „Continental R“ vizualiai buvo didesnis, erdvesnis, turėjo galingą variklį su turbokompresoriumi.

Dviejų durų „Grand Tourer“ nubrėžė naują kartelę visiems GT rinkos dalyviams, o vėliau pasirodęs kiek mažesnis ir galingesnis „Continental T“ modelis ją našumo skalėje užkėlė dar aukščiau.

XXI a. pradžioje debiutavo dar viena „Continental“ karta. Tai buvo visiškai naujas automobilis, kurio galingas W12 variklis leido pasiekti didesnį nei 300 km/val. greitį.

Tik šįkart jis ne pakėlė GT automobilių kartelę, o sukūrė visiškai naują segmentą. Tai – itin greiti, galingi, labai komfortiški bei išskirtinai prabangūs dviejų durų automobiliai.

Technologijų šedevras

Naujasis „Bentley Continental GT“ Lietuvoje buvo pristatytas pirmoje 2018 m. pusėje. Raumeninga jo išorė pabrėžia didžiulę galią, o aštrios linijos suteikia užuominų į patį pirmąjį „R-Type Continental“. Ilga ratų bazė ir trumpa priekinė dalis suteikia dinamiškumo pojūtį net automobiliui stovint.

Tokia kompozicija leido variklį įtvirtinti kiek žemiau, todėl automobilio svorio centras yra žemiau, o jo valdymo savybės – dar geresnės nei anksčiau.

Automobilis ne tik atrodo dinamiškai, bet toks ir yra – labai greitas ir puikiai valdomas. 8 laipsnių automatinės dviejų sankabų pavarų dėžės veikimas yra dvejopas ir priklauso nuo važiavimo režimo.

Pasirinkus „Comfort“, dėžė yra itin švelni ir užtikrina nejuntamą pavarų keitimą, o „Sport“ režimu leidžia bėgėtis be menkiausių pertraukų – pavaros perjungiamos įspūdingu greičiu, net ir lyginant su kitomis dviejų sankabų dėžėmis.

Išmani aštuonių laipsnių pavarų dėžė užtikrina ne tik aukščiausio lygio komfortą bei sportiškumą, bet ir ekonomiškumą. Didžiausias „Continental GT“ greitis pasiekiamas jau šeštąja pavara, o septintoji ir aštuntoji skirtos ramiam važiavimui tolygiu greičiu.

„Bentley Dynamic Ride“ yra dar viena revoliucinė sistema. Naujajame „Continental GT“ sumontuota 48 voltų įtampos elektroninė sistema „Electronic Active Roll Control“.

Ji akimirksniu koreguoja automobilio pakabos elementų darbą ir sumažina pasvirimą posūkiuose, o prastesniuose keliuose užtikrina tolygų, komfortišką važiavimą.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų