Pereiti į pagrindinį turinį

Čempionato pusiaukelėje – trivaldystė

2008-07-09 09:00

„Formulės-1“ gerbėjai lepinami intriguojamomis sportininkų kovomis

Po sekmadienį vykusio Didžiosios Britanijos etapo įpusėjo šių metų „Formulės-1“ sezonas. Tačiau kova dėl čempiono vardo tarsi prasideda iš naujo – po varžybų Silverstoune trys pagrindiniai pretendentai į šį titulą turi surinkę vienodą taškų skaičių, dar vienas lenktynininkas nuo lyderių trejetuko atsilieka viso labo dviem taškais.

Klaidų karalius – F.Massa

Didžiosios Britanijos etapo staigmenos prasidėjo jau per kvalifikacines varžybas – pirmą starto eilę užėmė netikėtas duetas: pirmą „pole-position“ iškovojęs „McLaren“ lenktynininkas Heikki Kovalainenas ir „Red Bull“ atstovas Markas Webberis. Pastarasis pats prisipažino esąs gerokai nustebintas tokio rezultato.
Tiesa, jo šlovė truko vos keletą akimirkų – startuodamas australas prarado dvi vietas, o pirmą ratą baigė paskutinis. M.Webberis buvo pirma lietaus, kuris tai stiprėdamas, tai silpnėdamas mėgino lenktynininkų budrumą beveik per visas varžybas, auka. Bolidus be traukos kontrolės sistemos šlapioje trasoje dalyviams suvaldyti sekėsi sunkiai – piruetus atliko ir „kampus karpė“ dauguma jų.
Klaidų rekordas neabejotinai priklausė Felipe Massai („Ferrari“). Jis greičiausiai šias varžybas prisimins kaip pusantros valandos trukusį košmarą. Devintas lenktynes pradėjęs brazilas jau pirmame rate suklydo ir apsisuko, todėl nusirito į priešpaskutinę vietą. Vėliau F.Massa dar kelis kartus beviltiškai slidinėjo ir sukosi vilkeliu, sykį išlėkęs iš trasos į apsauginę žvyro zoną sugebėjo išbaidyti kiškį. Brazilas šiaip ne taip pasiekė finišą, tačiau nuo lyderių atsiliko daugiau nei dviem ratais.

Anglo triumfas tėvynėje

Silverstouno lenktynių didvyriu tapo „McLaren“ atstovas Lewisas Hamiltonas. Jam pasisekė jau startuojančiam įveikti pagrindinį varžovą Kimi Räikköneną iš „Ferrari“. Šį pristabdė savo poziciją gynęs M.Webberis. Tiesa, anglas susidūrė su trumpalaikiu komandos draugo pasipriešinimu – H.Kovalainenas neketino lengvai atiduoti pirmos vietos ir varžybų pradžioje lenktyniavo agresyviai. Vis dėlto L.Hamiltonui pavyko aplenkti H.Kovalaineną ir pasiekti vieną įspūdingiausių pergalių per pastarųjų metų „Grand Prix“. Po valandos ir 32 minučių kirtus finišo liniją ratu (Silverstouno trasos ilgis 5141 m) liko neaplenkti tik antrą ir trečią vietas užėmę sportininkai.
Po varžybų L.Hamiltonas teigė, jog tai gražiausia pergalė per jo „Formulės-1“ lenktynininko karjerą, ir skyrė laimėjimą šeimai.
„Jūs net neįsivaizduojate, kaip jaučiausi važiuodamas paskutinį ratą: mačiau, kaip tribūnose kyla žiūrovai, ir meldžiausi, meldžiausi, meldžiausi – kad tik išlaikyčiau bolidą trasoje, kad tik pasiekčiau finišą“, – emocingai pasakojo L.Hamiltonas.
Jis taip pat pripažino, jog dėl oro sąlygų trasa buvo klastinga – vienur šlapia, kitur sausa. Lenktynininkas neišvengė klaidų, tačiau jos nebuvo skausmingos – pozicijų neprarado. Tiesa, L.Hamiltonas turėjo bėdų dėl šalmo – jam tekdavo nuolat valyti iš vidaus rasojantį stiklą, o tai blaškydavo dėmesį.
Po pergalės L.Hamiltonas tapo čempionato lyderiu, tiesa, teoriškai, nes tiek pat taškų (po 48) turi ir F.Massa bei K.Räikkönenas. Tačiau pastarasis turi viena pergale mažiau už konkurentus, o F.Massa pirmą sezono pergalę iškovojo vėliau nei „McLaren“ atstovas. Silverstoune nesėkmingai pasirodęs „BMW Sauber“ lenktynininkas Robertas Kubica nuo šios trijulės atsilieka 2 taškais. Taigi galima sakyti, kad sezonas lyderiams prasideda iš naujo.

Strategų keliai ir klystkeliai

Puikiai lenktyniavusiam L.Hamiltonui pergalę padėjo iškovoti ir „Ferrari“ strategų klaida – tikėdamiesi, kad lietus nurims, jie nusprendė nekeisti K.Räikköneno bolido padangų. Sprendimas nepasiteisino – lenktynininkas per kiekvieną ratą prarasdavo daugiau nei penkias sekundes. Stebėtina, kad „Ferrari“ neskubėjo taisyti padėties („Renault“, tokią pat taktiką parinkusi Fernando Alonso, apsisprendė žymiai greičiau) ir dėl to prarado marias laiko.
„Kai pirmą kartą užsukau į techninės pagalbos zoną, svarstėme, keisti padangas, ar ne. Laimė, pasirinkome teisingai – trasoje buvo tiek vandens, kad priekyje važiuojantis varžovas palikdavo nepermatomą purslų sieną“, –
pasakojo antrą vietą užėmęs „BMW Sauber“ atstovas Nickas Heidfeldas. Vokietis Silverstoune ypač įsiminė, kai viename posūkyje sugebėjo aplenkti du varžovus.
Kol kitos komandos ant bolidų montavo vadinamąsias tarpines padangas, „Honda“ nusprendė ant savo automobilių uždėti per smarkų lietų važiuoti skirtą apavą. Taktika pasiteisino – nors Jensonas Buttonas baigė lenktynes už trasos ribų, Rubensas Barrichello skriejo pro varžovus kaip pro stovinčius. Važiuojant kai kuriuos ratus jo pranašumas siekė daugiau nei 10 sekundžių. Per trumpą laiką brazilas įgavo tokią persvarą, kad lietui susilpnėjus apsilankė techninės pagalbos zonoje. Ten buvo uždėtos vadinamosios tarpinės padangos ir lenktynininkas išsaugojo trečią vietą.
Pastarąjį kartą R.Barrichello ant garbės pakylos stovėjo per 2005 m. JAV etapą.
„Jaučiuosi puikiai, man patinka lenktyniauti per lietų. Tiesą sakant, niekada nebuvau praradęs pasitikėjimo savimi, myliu šį sportą, greitį, be jo negaliu gyventi“, – dėstė 258 kartus „Formulės-1“ lenktynėse startavęs (tai absoliutus „Grand Prix“ rekordas) brazilas.
Rezultatą R.Barrichello skyrė sūnui Eduardui. Šis sužinojęs, jog lenktynininkas startuos tik 16-as, pažadėjo melstis, kad per varžybas lytų, ir tėtis užkoptų ant garbės pakylos.
Beje, pirmą pergalę 2000-aisiais R.Barrichello iškovojo startavęs 18-as (irgi per lietų) Vokietijos GP Hokenheimo žiede. Liepos 20-ąją čia vyks kitas šių metų „Formulės-1“ etapas.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų