Dainininkas Stano: “Mano mašina išskirtinė” Pereiti į pagrindinį turinį

Dainininkas Stano: “Mano mašina išskirtinė”

2005-03-29 09:00

Dainininkas Stano: “Mano mašina išskirtinė”

Dainininkas, netelpantis į jokius valandų rėmus, miegoti einantis penktą valandą ryto, studijoje dirbantis iki išnaktų, o namus pasiekiantis tik trečią nakties, vidurnaktį vadina pačiu darbymečiu. Būtent tada, kai Stano sėdi muzikos studijoje, jam gimsta pačios geriausios idėjos. Dvidešimt trejų metų vilnietis turi daug užmojų ir sako, kad norėtų likti amžinu studentu. Be dainavimo jis yra išbandęs daugybę profesijų: pardavinėjo laikraščius, dirbo reklamos agentu, tačiau būtent iš dainavimo uždirbtų pinigų jis nusipirko pirmąjį savo automobilį: “Kai pradėjome dainuoti ir uždirbome pirmus pinigus, nusprendėme, kad mums reikia mašinos. Bet dviem mašinoms pinigų nepakako, galėjome nusipirkti tik vieną – mazdą. Mano draugas turėjo teises, o aš – ne, taip ir važinėjome. Važiuoti išmokau greitai - per porą savaičių. Tik su kelio ženklais buvo sunkiau: visų nežinojau. Tuomet, kai teisių dar neturėjau, vežiodavausi tėvo teises. Į jį nesu nepanašus, bet, sustabdžius policininkams, sakydavau, kad sumaišęs paėmiau tėvo teises. Porą kartų išdegė, tačiau paskui paaiškėjo, kad jų neturiu.”

- Kokiomis mašinomis teko važinėti?

- “Honda Civic”, “Buick Riviera” – amerikietiškas dvejų durų automobilis, bet jis nesportinis, o limuzino klasės, turintis labai galingą šešių litrų variklį.

- Kokie automobiliai tave žavi?

- Visą laiką norėjau amerikietiškos mašinos. Ir vieną kartą visai netyčia važiuodamas per Vilnių ją pamačiau. “Buick” pardavinėjo toks diedukas. Stovėjo jis kieme. Didžiulis purvinas, o ant jo parašyta - parduodamas. Matyt, pats diedukas gerai nesuprato, ką turėjo, o pardavė jį vien todėl, kad daug benzino rijo. Tai aštuoniasdešimtųjų kolekcinė mašina. Lietuvoje daugiau nė vienos tokios nėra. Jis už mane senesnis, bet niekuomet negenda. Nepaisant to, kiekvieną dieną juo nevažinėju.Vienam išvažiavimui į miestą reikia dvidešimties ar trisdešimties litrų benzino.

- Nemanai, kad netolimoje ateityje galėtumei tapti mašinų kolekcionieriumi?

- Ne, automobilių kolekcionieriumi būti negalėčiau. Technika traukia, bet mechanika - ne man. Turiu pažįstamą, kuris rūpinasi mano “Buick”. Man to visiškai pakanka.

- Kokiais kriterijais vadovaujiesi rinkdamasis naują automobilį?

- Pirkdamas automobilį galiu pasikliauti tik geru draugu. Jei tokio draugo nėra, tada mašinos geriau visai nepirkti ir nieko kito neklausyti. Kitaip neįmanoma. Tik vienas procentas parduoda mašiną, kai nori ją pakeisti, o likę devyniasdešimt devyni - dėl įvairiausių gedimų.

- Manai, kad vyrai geresni vairuotojai už moteris?

- Moterys sunkiau orientuojasi, bet tai - jų prigimtis. Nieko nepadarysi. Nereikia joms dėl to pykti ar įsižeisti – tegul pačios pasižiūri kaip važinėja. Dažnai pagal važiavimo manierą gali spręsti, kas prie vairo.

- Ar yra Lietuvoje vairavimo kultūra? O gal tai tik mitas?

- Lyginant su Afrika, kurioje nėra nė vieno šviesoforo, nė vieno kelio ženklo ir kur pagrindinė taisyklė kieno pypsiukas stipriau pypsi, tas ir važiuoja – taip. Lietuvoje yra vairavimo kultūra. Važiuojant greitkeliu, vairuotojai vienas kitam parodo, kad galima lenkti, padėkoja, perspėja dėl policijos pareigūnų – tai ir yra kultūros apraiška. O jei lyginsime Lietuvą su Vokietija, tuomet Lietuva taps antra Afrika. Viskas ateis ilgainiui. Tarkime, ir tokioje Anglijoje vairavimo kultūra atsirado kartu su paslėptomis filmavimo kameromis.

- O tu pats prie vairo kultūringas vairuotojas?

- Aš labai tvarkingas. Dar tuomet, kai be teisių važinėjau, pripratau važiuoti labai tvarkingai, kad policininkai nestabdytų, ir iki šiol taip važinėju. Policija, jeigu stabdo, tai būna reidai arba naktį girtuoklius gaudo. Leistiną greitį esu viršijęs tik vieną kartą ir tai tik dešimčia kilometrų. Buvo nuokalnė. Mieste greitai nevažinėju, kai noriu greičiau palakstyti, važiuoju Minsko keliu ir ten išsišėlstu, nes policijos nėra. Varau tada, kiek traukia, o mieste - ne. Esu ir Utenos ralyje dalyvavęs. Šturmanas buvau.

- Kokiai transporto priemonei teiki pirmenybę: autobusui, mašinai, o gal autostopui?

- Keliauti autostopu - geriau negu eiti pėstute, bet važiuoti autobusu geriau negu autostopu, o su mašina yra du kartus geriau negu autobusu.

- Minėjai, kad mašinas galima palyginti su muzika. Kaip tai atrodytų? Galėtumei pailiustruoti?

- Taip, galima. Kuriu muziką Lietuvoje ir jaučiu, kad ir kaip besistengčiau, vis tiek bus didžiulis skirtumas tarp mano kūrinio ir vakarietiškos muzikos. Taip ir su automobiliais: “Honda”, “Mazda”, “Audi” - analogiškos grupėms “Mango”, “B,Avarija”.“Buick” galėčiau palyginti su Andriumi Mamontovu, o “Bentley” - jau ir su Maiklu Džeksonu.

- Vairuodamas būni susikoncentravęs tik į kelią ir nelieka laiko niekam kitam?

- Vairuodamas automobilį galiu veikti bet ką, aišku, tai nėra gerai, bet galiu. Tik skirtingai nuo moterų - nesidažau. Galiu skaityti, kalbėti telefonu ir tuo pat metu valgyti, rašyti trumpąsias žinutes, bet nereikia pamiršti, kad tai pavojinga.

- Ar teko tampyti likimą už ūsų?

- Važiavau tąkart su “Buick”. Jis sveria beveik tris tonas - didžiulis metalinis gargaras. Važiavau įsijungęs autopilą ir vos aplenkiau už “Buick” dvigubai mažesnę ir trigubai lengvesnę dviejų durų mažytę “Honda”. Jos viduje sėdėjo daug vaikų. Tėvai sėdėjo priekyje. Man pasisekė, spėjau pasukti vairą ir nuvažiuoti į šoną. Nežinia, kaip viskas būtų pasibaigę.

- Sėkmę nešantys amuletai ir tavo automobilis – derantys dalykai?

- “Honda” pilna šiukšlių, bet sėkmės jos neneša. Taip išeina, nes tai tarnybinis automobilis, todėl prižiūrimas jis retokai. Susitvarkai kartą per mėnesį ir to pakanka. Amuletų kažkada buvo. Kadangi “Buick” gale vietos daug, tai ant balto zamšo buvau pristatęs iš Afrikos parsivežtų statulėlių, pasikabinęs nuotraukų.

- Kaip manai, mašinas dažniau keičia tie, kurie yra nepastovaus būdo ar tie kurie turi daugiau pinigų?

- Tie, kurie turi daugiau pinigų, jas ir keičia. Jau geriau aš kur nors toliau pailsėti išvažiuosiu, negu parduosiu savo mašiną ir nusipirksiu kitą. Tik dvi dienas veltui sugaišiu. Jei mašina važiuoja ir yra gera, tai kam ją keisti, vien tam, kad mergoms patiktumei? Ne, tai visiška nesąmonė. Mano mašina turi būti išskirtinė - kaip kad “Buick”, o jeigu reikia tik geros transporto priemonės, tai nors ir “Golf”, jei tik važiuoja, tiks.

- Tolimiausias kelio ruožas, įveiktas nuosava mašina.

- Toliausiai su savo mašina esu nuvažiavęs į Palangą. Vairuoti man nelabai patinka, jei galėčiau, tai turėčiau asmeninį vairuotoją, jis mane vežiotų. Dabar per koncertus tenka vairuoti vadybininkui.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų