Daugelyje pasaulio valstybių domėjimasis automobilinėmis dujomis neapsiriboja galutiniu klientu – automobilio savininku. Suskystintų ar gamtinių dujų, kaip transporto priemonių degalų, populiarinimo idėjos seniai rado vietą galingiausių valstybių įtakingų politikų širdyse. Štai kokios pagrindinės alternatyvių degalų populiarinimo programos veikia Europoje.
Prancūzija
Šalies valdžia nusprendė, kad ministerijų ir savivaldybių automobilių parkuose privalo būti bent 20 proc. transporto priemonių, varomų dujomis. Kiti vairuotojai naudoti dujas skatinami PVM lengvatomis – autobusai ir taksi automobiliai pildamiesi dujų PVM nemoka.
Šalies gyventojai, pirkdami ne senesnį nei trejų metų automobilį,kuriame sumotuota dujų įranga, gauna 2000 eurų kompensaciją iš valstybės. Tiesa, automobilis turi atitikti CO2 išmetimo standartus (2008–2009 m. CO2 išmetimas negali viršyti 140 g kilometrui, o 2010–2011 m. – 135 g kilometrui).
Be to, kai kurios draudimo bendrovės siūlo specialių nuolaidų draudžiant automobilius, varomus dujomis.
Vokietija
Pagal ekologinę mokesčių programą Vokietijos valdžia nusprendė iki 2018-ųjų taikyti mažesnius mokesčius (aplinkos ir išmetamųjų dujų mokesčius) automobiliams, varomiems alternatyviais degalais, – tiek suskystintomis naftos, tiek suslėgtosiomis dujomis. Iki 2018-ųjų taip pat nebus keliamas ir šių dviejų degalų rūšių akcizo mokestis.
Už tai, kad įsigyjami dujomis varomi automobiliai ar montuojama dujų įranga, Vokietijos valdžia jokių priemokų nėra numačiusi, tačiau kai kurių žemių vietos valdžia dujų įrangos montavimą kompensuoja 250–300 eurų.
Nyderlandai
Suskystintoms naftos ir suslėgtosioms dujoms galioja mažesnis akcizas nei benzinui ar dyzelinui. Mažesnis akcizo mokestis galios iki 2012-ųjų. Automobilių, kuriuose sumontuota dujų įranga, savininkai iš šalies valdžios kasmet gauna maždaug 300 eurų. Tiesa, tik tuo atveju jei dujomis varomas automobilis atitinka "Euro 4" standartą. Be to, Nyderlandai labai aktyviai dalyvauja išmetamųjų dujų miestuose mažinimo programoje. Valdžia didžiausiuose šalies miestuose įkūrė 14 LEZ (angl. – low emission zones) – zonų, į kurias gali įvažiuoti tik automobiliai, varomi dujomis, ir transporto priemonės, neturinčios variklių.
Italija
Šalies valdžia moka gyventojams už dujų įrangos montavimą į automobilius (nesvarbu, suskystintų naftos ar suslėgtųjų dujų). Tiesa, programoje negali dalyvauti transporto, logistikos ir išperkamosios nuomos bendrovės.
Kasmet šiai programai skiriama 3 mln. eurų. Kompensacijos dydis priklauso nuo to, kiek išmetama dujų, kai sumontuojama dujų įranga.
350 eurų – kai automobilis senesnis nei trejų metų ir atitinka "Euro 1" arba "Euro 2" dujų išmetimo standartus.
650 eurų – kai dujų įranga montuojama į naujesnius nei trejų metų automobilius, oficialiai nepatvirtinus, koks dujų išmetimo lygis.
1500 eurų – kai dujų įranga montuojama į naują automobilį arba mašina perkama su gamykline įranga ir išmetamųjų dujų kiekis neviršija 140 g kilometrui.
2000 eurų – kai dujų įranga montuojama į naują automobilį arba mašina perkama su gamykline įranga ir išmetamųjų dujų kiekis yra mažesnis nei 120 g kilometrui
Be to, Italijoje suskystintoms naftos ir suslėgtosioms dujoms taip pat galioja mažesnis akcizo mokestis nei benzinui ar dyzelinui. Dujomis varomų automobilių savininkai taip pat moka mažesnius kelio mokesčius. Negana to, automobilių, kuriuose yra dujų įranga, savininkams leidžiama įvažiuoti į didžiųjų šalies miestų centrus ir senamiesčius (dyzelinu ir benzinu varomiems automobiliams tai draudžiama).
Didžioji Britanija
Suskystintoms naftos dujoms galioja mažesnis akcizo mokestis nei benzinui ar dyzelinui – 61 euras už 1000 litrų. Toks akcizo mokestis bus iki 2011 m., o tai reiškia perpus mažesnę ir maždaug stabilią dujų kainą. Čia dujomis varomų automobilių savininkai taip pat moka mažesnius kelio mokesčius.
Londone prieš dvejus metus buvo įvestas mokestis už įvažiavimą į miesto centrą – 8 svarai sterlingų per dieną. Tačiau automobiliai, kuriuose sumontuota dujų įranga (tiesa, ji turi būti įvardyta "Powershift Registre" sąraše), nuo šio mokesčio atleidžiami.
Naujausi komentarai