Pereiti į pagrindinį turinį

Elektrinis nuotykis

2009-05-06 09:00
Pionierius: „Mitsubishi i MiEV“ – pirmas serijinei gamybai parengtas elektromobilis, išbandytas Lietuvoje.
Pionierius: „Mitsubishi i MiEV“ – pirmas serijinei gamybai parengtas elektromobilis, išbandytas Lietuvoje. / Gedimino Bartuškos nuotr.

Prieš porą savaičių sostinės gatvėse buvo galima matyti zujantį pirmąjį masiškai naudoti pritaikyto elektra varomo automobilio "Mitsubishi i MiEV" prototipą. Galimybę susipažinti su unikalia transporto priemone turėjo ir mūsų dienraščio žurnalistai.

Evoliucijos šuolis

"Mitsubishi" atstovybės Lietuvoje rinkodaros vadovas Arnoldas Vasiliauskas, pasakodamas apie projektą "i MiEV", teigė, kad tai savotiškas japonų atsakas į nenuspėjamas pasaulines naftos kainas, didėjantį susirūpinimą klimato kaita ir daugumoje šalių įsigaliojusias griežtas automobilių taršos normas. Šiems dalykams "Mitsubishi" itin daug dėmesio ėmė skirti daugiau nei prieš penkerius metus, kai pradėjo dalyvauti Japonijoje rengiamose tradicinėse elektra varomų automobilių lenktynėse.

"Skirtingai nei kai kurie kiti gamintojai, "Mitsubishi" neinvestavo į hibridines technologijas, nes bendrovės strategų manymu, tai tėra tarpinė automobilių evoliucijos grandis. Neabejojama, kad ilgainiui hibridiniuose modeliuose esančių vidaus degimo variklių vaidmuo mažės, o elektros – augs. Imdamasi iš karto tobulinti elektromobilius, "Mitsubishi" tikisi būti geriau pasirengusi tam etapui, kai tokios mašinos taps kasdienybe", – samprotavo A.Vasiliauskas.

Jo teigimu, porai savaičių į Lietuvą atkeliavęs vienas iš 11 pagamintų "Mitsubishi i MiEV" jau dabar iš esmės yra visiškai parengtas serijinei gamybai ir naudoti kasdien. T. y. itin paprastai valdomas ir pritaikytas prie dabartinės infrastruktūros.

Elektromobilio baterijos pakraunamos iš įprasto elektros tiekimo tinklo, o įveikiamo atstumo – 160 km – pakanka norint patenkinti kasdienių kelionių poreikį.

"Pati elektra varomo automobilio idėja nėra nauja, tačiau panašūs modeliai buvo gaminami nedidelėse, specializuotose firmose, o jų eksploatacinės ypatybės nė iš tolo neprilygo tradiciniais degalais varomiems automobiliams. O didžiosios automobilių gamintojos eksperimentuoja, "Mitsubishi" jau dabar siūlo sprendimą, galintį rimtai konkuruoti su įprastinėms transporto priemonėms", – sakė A.Vasiliauskas.

Netikėti įspūdžiai

Poros valandų pasivažinėjimas "Mitsubishi i MiEV" Vilniaus gatvėse kurį laiką trikdė tik tuo, kad iš Japonijos atgabento automobilio vairuotojo vieta yra dešinėje pusėje. Be to, keista buvo stabtelėjus prie sankryžos girdėti, kokių radijo stočių klausosi greta stovinčių mašinų keleiviai, – "i MiEV" nei važiuodamas, nei stovėdamas nekelia jokio triukšmo. Beje, prieš bandant Lietuvoje, "Mitsubishi" atstovai surengė mokymus, kuriuose patarė visus eksperimente dalyvaujančius vairuotojus įspėti dėl galimos netikėtos pėsčiųjų reakcijos – tarsi vaiduoklis judanti mašina gali gerokai išgąsdinti.

Dar vienas įspūdis – elektromobilis gana skausmingai reaguoja į kelio nelygumus, o itin siauros, aukšto profilio 15 colių padangos kuria nestabilumo įspūdį. Tačiau visi šie dalykai nesunkiai pataisomi.

"Mitsubishi i MiEV" išbandžiusių kelių žinomų žmonių reakcijos buvo stebėtinai panašios. Vilniaus meras Vilius Navickas, sėdęs prie elektromobilio vairo, negalėjo atsistebėti tyliu važiavimu ir automobilio manevringumu.

Automobilį išmėgino aplinkos ministras Gediminas Kazlauskas ir energetikos ministras Arvydas Sekmokas. Juodu taip pat maloniai nustebino automobilio dinamika: dėl elektros varikliams būdingų sukimo momento duomenų "Mitsubishi i MiEV" labai sparčiai šauna į priekį vos pajudėjęs.

Savo susižavėjimo "i MiEV" automobiliu neslėpė "Achemos" grupės prezidentas Bronislovas Lubys. Verslininkas patikino, esą jei serijinis elektromobilis kainuos protingai, jis bus vienas pirmų jo pirkėjų.

Elektriniai koziriai

Vienas patraukliausių elektrinių automobilių bruožų – maža eksploatavimo kaina. Pavyzdžiui, Lietuvoje su "Mitsubishi i MiEV" įveikti 100 km kelią atsieitų apie 3 litus. Akumuliatoriai visiškai įkraunami per septynias valandas ir leidžia įveikti 160 km atstumą.

Be to, mašina visiškai neteršia aplinkos anglies dvideginiu ir neskleidžia jokio triukšmo, dėl nedidelių automobilio matmenų galima juo itin lengvai manevruoti ankštose senamiesčio gatvelėse.

Užsienyje įsigyti ekologiškus automobilius skatina vyriausybės. Pavyzdžiui, Norvegijoje tokio automobilio savininkas gauna vienkartinę 5000 eurų dydžio premiją, nemoka jokių su automobilio eksploatacija susijusių mokesčių ir gali nemokamai krauti automobilio baterijas specialiai tam skirtose vietose. Be to, elektromobiliams leidžiama važiuoti viešajam transportui skirta juosta, o pastatyti juos automobilių aikštelėse nekainuoja.


Energetikos ministras Arvydas Sekmokas

"Tai yra technologijų perversmas, tai yra ateitis. Net pasakyčiau, kad tai puikiai dera su ambicingu Lietuvos projektu statyti naują atominę elektrinę, nes akivaizdu, kad elektros energijos poreikis ateityje sparčiai didės. Manau, kad verslininkai jau dabar turėtų galvoti apie elektromobilių infrastruktūrą. Jeigu reikės keisti kokius nors teisės aktus, atversiančius rinką elektromobiliams, tai, be jokios abejonės, padarysime.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų