"Eysturoyartunnilin", kuriuo bus galima nuvažiuoti iš Farerų salų sostinės Torshauno į Runaviką ir Strendurą, statybai (darbai prasidėjo 2017-aisiais) išleista maždaug 162 mln. JAV dolerių.
Kelionė sutrumpės daugiau nei 38 km. Be to, bus galima pasigrožėti interjerą parengusio dailininko Tronduro Paturssono darbais – kelių spalvų apšvietimu, skulptūromis.
Tunelio ilgis – 11,2 km. Už važiavimą juo teks susimokėti.
"Specifinių tokio pobūdžio objektams būtinų medžiagų prireikė daugiau nei anksčiau, pirmiausia – 7 500 t specialaus glaisto. Dideliu išbandymu teko dirbti prastos kokybės uolienų zonoje", – sakė projekto vadovas Alfas Helge Tollefsenas.
"Eysturoyartunnilin" – ne vienintelė po vandeniu nutiesta Farerų transporto arterija. 2002 m. buvo atidarytas 4,9 km tunelis iš Streimojaus salos į Vagarą, 2006 m. – 6,2 km iš Eisturojaus į Borojų.
Ilgiausias požeminis automobilių tunelis pasaulyje – Norvegijoje, 24,51 km iš Lerdalo į Aurlandą.
Apskritai ilgiausias transporto tunelis – Šveicarijoje, 57 km ilgio "Gotthardo Base", juo kursuoja tik traukiniai.
Naujausi komentarai