Eismo pokyčiai
Pagal Kelių eismo taisykles šiemet motociklininkai į gatves ir kelius jau galėjo išriedėti nuo kovo 1 d., tačiau ne visi tam ryžosi.
Tik praėjęs karštas savaitgalis visus šių transporto priemonių entuziastus išginė į gatves. Balandžio 1-oji taip pat tapo ta diena, kai, nupūtę dulkes nuo garažuose žiemojusių keturračių draugų, į gatves išriedėjo ir vadinamieji sodininkai – vairuotojai veteranai su kone tokio paties amžiaus automobiliais.
Taigi per vieną dieną gatvės prisipildė visiškai skirtingų tipų vairuotojų – tų, kurie po žiemos pasiilgę važiavimo dviem ratais nardo tarp tų atsarguolių, kuriems greitis, kuriuo pro juos pralekia motociklas, prilygsta žaibo blyksniui. O kur dar dviratininkai, riedutininkai, pėstieji!
Vis dėlto, kalbant apie visas šias eismo dalyvių grupes, labiausiai išskiriami motociklininkai, nes jų valdomos transporto priemonės išsiskiria dinamiškumu, manevringumu ir galiausiai didesniu pažeidžiamumu. Todėl kasmet prasidėjus šiltajam metų laikui eismo saugumo specialistai skalambija: "Į gatves sugrįžo motociklininkai!"
Lietuvos baikerių kongreso atstovas, motociklininkų klubo "Motobroliai" prezidentas Kazimieras Čeponis teigia, kad, praėjus beveik penkiems mėnesiams nuo paskutinio kelyje sutikto motociklo, automobilių vairuotojai nuo jų dalyvavimo eisme paprasčiausiai atpranta. "Negalime visko perkelti vien tik ant automobilių vairuotojų pečių, sakydami, kad pavasarį jie turėtų būti atidesni. Vairuotojams reikia laiko priprasti. Pusę metų keliuose būna motociklų, kitus pusę – ne", – dienraščiui tvirtina motociklininkas. "Motobrolių" prezidento teigimu, visą balandžio mėnesį motociklininkams reikia būti itin atidiems, gerai matomiems ir tik įsitikinus visišku saugumu kelyje atlikti reikalingus manevrus.
Reikia suprasti, kad motociklininko apranga ir šalmas yra du svarbiausi dalykai, saugantys jo vairuotoją nuo rimtų sužalojimų avarijos atveju.
Saugumu reikia pasirūpinti
"Motobrolių" prezidentui antrina ir motociklininkų klubo "Coffee Racers" prezidentas Adomas Dautartas. Motociklininkų saugaus vairavimo kursus organizuojančio vyro teigimu, prieš sėdant ant motociklo po ilgesnės pertraukos, reikia prisiminti vienintelį dalyką – neskubėti.
"Pirmiausia – neskubėti greitai važiuoti, nes keliai po žiemos nėra itin švarūs – daug smėlio, dulkių, tad padangų sukibimas su kelio danga suprastėjęs, jos temperatūra taip pat dar nėra pakankamai įšilusi, o tai dar vienas veiksnys, lemiantis prastesnį rato sukibimą su asfaltu", – atkreipė dėmesį A. Dautartas. K. Čeponis suskubo pridurti, kad po šaltojo metų periodo keliuose atsiranda ne tik nešvarumų, tačiau ir duobių, kurias visi eismo dalyviai bando apvažiuoti neretai gana staigia manevruodami, taigi kyla nemenkas pavojus, atliekant staigų manevrą, nepamatyti kito eismo dalyvio.
A. Dautartas, svarstydamas, kas dar labiau apsaugotų motociklininkus nuo eismo nelaimių, prasidėjus aktyviam motociklizmo sezonui, išskyrė ir aprangos detales. "Reikia suprasti, kad motociklininko apranga ir šalmas yra du svarbiausi dalykai, saugantys jo vairuotoją nuo rimtų sužalojimų avarijos atveju. Taigi nereikėtų važinėti gatvėmis avint įprastais batais ar dėvint paprastas kelnes, striukę, kad ir kaip gražiai su jais atrodytumėte. Be to užsienyje dažnai tenka išvysti motociklininkus, ypač tuos, kurie keliauja ilgesnius atstumus, dėvint ryškiaspalves šviesą atspindinčias liemenes – tai irgi leidžia būti labiau matomiems ir papildomai atkreipia kitų eismo dalyvių dėmesį", – kalbėjo motociklininkas.
Mokytis niekada nevėlu
K. Čeponis pasiūlė pirmiesiems pasivažinėjimams pasirinkti mažiau intensyvius užmiesčio kelius. Tačiau ir čia reikia neprarasti budrumo, nes keliuose migruoja žvėrys, pradeda judėti ir žemės ūkio technika. "Aš manyčiau, kad motociklininkų bendruomenė turėtų išsiugdyti tradiciją, kad vyresni ir daugiau patirties turintys bei daugiau kilometrų nuvažiavę motociklininkai savo žiniomis pasidalytų su jaunais vairuotojais, kurių kasmet vis daugiau", – sakė Baikerių kongreso atstovas.
Dar vienas dalykas, kurio nepamiršti paragino pašnekovas, – techninė motociklo būklė. Per visą žiemą garaže stovėjusio motociklo, vos įjungus variklį ir išvažiavus į gatvę, nereikėtų gainioti iki galimybių ribos.
Abu pašnekovai atkreipė dėmesį, kad, atėjus šalčiams, pasigirsta profesionalių vairavimo instruktorių raginimai prisiminti automobilio valdymo įgūdžius, esant slidžiai kelio dangai, tačiau mažai kas kalba, kad ir prasidėjus pavasariui, reikia kitokių transporto priemonių valdymo įgūdžių. Motociklininkai jau nebe pirmus metus renkasi į "Coffee Racers" ir "Navas Racing" organizuojamus nemokamus motociklininkų įgūdžių lavinimo kursus, kur teorinėmis žiniomis apie motociklo valdymą dalijasi sportininkai, o kasdien motociklu važinėjantiesiems sudaromos galimybės, prižiūrint specialistams, išbandyti jėgas Kačerginės "Nemuno žiede".
Esame pasiryžę protestuoti ir aš galiu atsakingai pažadėti, kad tokiuose protestuose, jei prireiks, dalyvaus ne vienas šimtas motociklininkų, o tūkstančiai.
"Smagu, kad pasikeitė ir kursų metodika. Anksčiau tokie mokymai apsiribodavo tik važinėjimu ratu, o dabar tai išaugo į motociklo valdymo kursus, kur mokoma teisingai manevruoti, įveikti posūkį ir pan.", – džiaugėsi kone du dešimtmečius motociklu važinėjantis K. Čeponis.
Visiems į kelius grįžtantiems motociklininkams abu vyrai patarė nepervertinti savo galimybių ir į savo sugebėjimus žvelgti šiek tiek kritiškiau. "Kai visą žiemą motociklas prastovi garaže, o jo vairuotojas laiką leidžia prie automobilio vairo, valdyti motociklą atpranta ir riešo bei pečių raumenys, sulėtėja reakcija. Tad turi praeiti šiek tiek laiko, kol kūnas prisimena, kaip, esant kokiai situacijai, reikia elgtis", – kalbėjo K. Čeponis.
Žada protestuoti
Prasidėjęs motociklizmo sezonas primena ir apie motociklininkų skaudulius – griežtas baudas už KET pažeidimus. Pernai Seime buvo sudaryta iniciatyvinė grupė iš motociklininkų bendruomenės atstovų, Seimo narių, Susisiekimo ministerijos ir jai pavaldžių įstaigų atstovų, kurie turėjo spręsti motociklininkams rūpimus klausimus. Sudarant iniciatyvinę grupę buvo pažadėta, kad KET bus suvienodintos motociklus ir automobilius vairuojantiems asmenims, tačiau taip nenutiko. Labiausiai motociklininkai piktinasi naujajame Administracinių nusižengimų kodekse įtvirtina atsakomybės už KET pažeidimą nelygybe. Pavyzdžiui, greitį 30 km/val. ir daugiau viršijęs motociklininkas gali prarasti vairuotojo pažymėjimą, nors tokį patį pažeidimą padaręs automobilio vairuotojas atsipirktų tik bauda.
Motociklininkus piktina ir nulio promilių reikalavimas. "Mes nesakome, kad motociklininkams taip pat reikia įteisinti 0,4 promilių leistiną normą, tačiau atkreipiame dėmesį, kad jeigu siekiame, jog žmonės prie vairo nesėstų išgėrę, turėtume visoms vairuotojų grupėms įteisinti tokį patį reikalavimą", – kalbėjo K. Čeponis.
Motociklininkas tvirtino, kad baikerių bendruomenė palaukė, kol naujoji valdžia išbus bent 100 dienų ir dabar vėl pasirengę atnaujinti savo žygius, kad būtų sprendžiamos jiems rūpimos problemos. "Artimiausiu metu kreipsimės į Seimo pirmininką, ministrą pirmininką su prašymu peržiūrėti KET ir ištaisyti nelygybę, galiojančią atsakant už padarytą nusižengimą", – sakė pašnekovas. Jeigu motociklininkai nesulauks dėmesio ir ženklų, kad į jų nuomonę bus atsižvelgta, žada imtis ir aktyvių veiksmų. "Mes su tokia nelygybe nesitaikstysime, esame pasiryžę protestuoti ir aš galiu atsakingai pažadėti, kad tokiuose protestuose, jei prireiks, dalyvaus ne vienas šimtas motociklininkų, o tūkstančiai, nepatenkintų tokiais diskriminaciniais valdžios sprendimais", – pasakojo K. Čeponis.
Naujausi komentarai