- „Kauno dienos“, BNS inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
„Rekvizitai Premium“ duomenimis, populiariausi Lietuvos įmonėse – Vokietijos gamintojų automobiliai, dauguma transporto priemonių – dyzelinės.
Lyderis – „Volkswagen“
Statistika liudija, kad kovo 1-ąją Lietuvos įmonėms priklausančių lengvųjų automobilių Lietuvoje lyderis buvo „Volkswagen“ (VW) koncernas – registruoti 40 627 šios markės automobiliai.
Antroje vietoje – „Toyota“ (21 421 automobilis), o dešimtuke taip pat rikiavosi „Škoda“ (16 131 vnt.), BMW (12 369 vnt.), „Opel“ (12 362 vnt.), „Audi“ (12 352 vnt.), „Mercedes“ (10 248 vnt.).
Be to, įregistruoti 1 452 vnt. „Porsche“, 1 384 vnt. „Land Rover“, 1 026 vnt. „Jeep“, 423 vnt. „Jaguar“.
Šalies įmonėms taip pat priklausė 425 VW elektromobiliai, 324 vnt. – „Tesla“, 305 vnt. – „Nissan“, 100 vnt. – „Škoda“, 95 vnt. – „Peugeot“.
Pagal degalų rūšį pirmą penketuką sudarė dyzeliniai automobiliai (93 099 vnt.), benzininiai (39 554 vnt.), varomi benzinu ir dujomis (6 213 vnt.), benzinu ir elektra (6 089 vnt.), elektra (1 897 vnt.).
Ambicingi užmojai
„Lietuvos automobilių parkas tampa „žalesnis“, nors ne taip sparčiai, kaip norėtųsi ir kaip numatyta Vyriausybės planuose. Tvarų verslą puoselėjančioms įmonėms jau dabar svarbu, o netrukus taps neišvengiama žinoti, kokiomis transporto priemonėmis naudojasi klientai, partneriai ir konkurentai“, – teigė Arūnas Janeliūnas, duomenų analitikas, „Rekvizitai Premium“ vadovas.
„Elektromobilių Lietuvoje yra daugiau nei 10 tūkst., po kelerių metų jų jau turėtų būti 50 tūkst.“, – 2022-ųjų pabaigoje prognozavo Susisiekimo ministras Marius Skuodis.
Tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.
Galima prognozuoti, kad jau artimiausiu metu didės tiek M1 klasės (lengvųjų), tiek N1 (lengvųjų krovininių) elektromobilių dalis bendrame Lietuvos automobilių parke. Vyriausybės ir Susisiekimo ministerijos tikslas – kad 2030 m. visi 100 proc. perkamų naujų lengvųjų krovininių automobilių būtų elektromobiliai.
Siekiai ir infrastruktūra
Numatyta, kad nuo 2030 m. sausio 1 d. N1 klasės transporto priemonės su vidaus degimo varikliais, išskyrus alternatyviaisiais degalais varomas N1 klasės transporto priemones, negalės būti registruojamos.
Lengvųjų elektromobilių (M1 klasės) dalis 2030 m. pirkimuose turės sudaryti bent pusę sandorių. Tikimasi, kad jau 2024 m. pabaigoje elektromobiliai turės sudaryti bent 10 proc. lengvųjų automobilių parko.
Elektromobilių, ypač lengvųjų ir lengvųjų krovininių, plėtra glaudžiai susijusi su infrastruktūros (krovimo stotelių) išvystymu ir siekiu, kad ateityje suvienodės elektromobilio ir standartinio automobilio kainos.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Sostinėje – paspirtukų reidas: primena svarbų dalyką2
Sostinėje vidurdienį prasidėjo kiek neįprastas policijos pareigūnų reidas. Šie stabdo ir tikrina elektrinių paspirtukų vairuotojus ir primena apie privalomas apsaugos priemones. ...
-
Savininko deklaravimo kodas – su spragomis: tu pasakysi, kad automobilį pats atsivežei į Lietuvą
Valdžios teigimu, įvedus savininko deklaravimo kodą (SDK), sumažėjo šešėlinė automobilių prekyba, padidėjo į biudžetą surenkamų lėšų kiekis, padaugėjo verslą registravusių automobilių pardavėjų, pasakojama LNK reporta...
-
Transporto agentūra: Lietuvos keliuose sumažėjo „juodųjų dėmių“ – jose žuvo 12 žmonių
Lietuvos valstybiniuose keliuose sumažėjo dideliu avaringumu pasižyminčių vadinamųjų „juodųjų dėmių“, šiose vietose per pastaruosius ketverius metus žuvo 12 žmonių, skelbia Transporto kompetencijų agentūra (TKA). ...
-
Atnaujintą „Nemuno žiedo“ trasą išmėginę motociklininkai liko nustebę7
Tradicinių „Gazo terapijų“ ir priešsezoninių treniruočių metu, atnaujintus Kačerginės „Nemuno žiedo“ trasos posūkius išmėginę sportininkai neslėpė nuostabos ir džiaugsmo, kad iki pirmųjų šio sezono l...
-
Ką reikia žinoti apgadinus automobilį?
Nutinka eismo įvykis, transporto priemonė nemažai apgadinama. Žinoma, tai ateityje gali sumažinti mašinos vertę, bandant ją parduoti. Ko gali tikėtis nukentėjęs žmogus, be to, kad draudimo įmonė suremontuos automobilį, LNK reportaže pasak...
-
Apie svetimų parkavimo vietų užėmimą: nemalonu, jei pasistatytų ir išvyktų į trijų mėnesių kelionę
Seime siūloma bausti privačias automobilio vietas neleistinai užėmusius vairuotojus. Pataisų rengėjai sako, kad tokių nuobaudų gyventojai prašo jau seniai, o policija tikina, kad nauji įstatymai padės išvengti daugybės konfliktų. ...
-
Vyriausybė – už baudas iki 500 eurų užstačius svetimą automobilio vietą11
Vyriausybė pritaria siūlymui už automobilio stovėjimo vietos neteisėtą užėmimą tokios transporto priemonės savininką įspėti arba skirti jam piniginę baudą. ...
-
Dviračiu į kelią – ne paskubomis1
„Naujam sezonui dviratį geriausia ruošti rudenį“, – pataria legendinis Lietuvos sportininkas, dukart olimpinis čempionas Gintautas Umaras. ...
-
Gamintojų akistatos – vingiuotoje įkalnėje
Birželį jau 102-ąjį kartą bus rengiamos legendinės pakilimo į Paiko kalną lenktynės „Pikes Peak“. Joms specialius projektus kuria ne vien entuziastai, sporto komandos, bet ir automobilių gamintojai. Visų laikų trasos rekordas jau prikla...
-
Kelininkų gudrybės: vairuotojai piktinasi, ekspertai juokiasi54
Kelių tiesimą ne tik Lietuvoje gaubia mitai. Mūsų šalyje ne kartą nuvilnijo skandalai dėl plonesnio nei pridera asfalto sluoksnio, kurį kelininkai paklodavo naudodamiesi įstatymų spragomis. Ar pastaraisiais metais situacija pasikeitė? ...