Įsėdate į automobilį, paleidžiate variklį, prisisegate saugos diržą, palinkite draugams sėkmės ir vėl pasukate raktelį. Pasigirsta klaikus garsas – starteris yra akivaizdžiai nepatenkintas, kad jo prašote padaryti jau atliktą darbą. Bet kas tą garsą skleidžia? Ar, padarę tokią klaidą, rizikuojate visiškai sugadinti automobilį ar kuriuos nors jo mazgus?
Iš tiesų naujesni automobiliai, ypač tie, kurie turi beraktes paleidimo sistemas, dažnai net neleidžia padaryti tokios klaidos. Kiti burzgia gana garsiai, kad primintų vairuotojui, jog nieko sukioti tikrai nebereikia – laikas važiuoti. Tačiau šią klaidą vairuotojai vis dar padaro, ypač nepatyrę arba tie, kurie neseniai persėdo į tylesnį automobilį.
Vienas toks veiksmas didelės žalos padaryti neturėtų – net jei taip padarysite, galėsite saugiai tęsti kelionę. Tačiau taip tikrai įmanoma smarkiai pakenkti automobiliui ir gauti didelę sąskaitą už remontą. Geriau jau niekada taip nedarykite ir perspėkite nepatyrusius vairuotojus. Tą nemalonų garsą, kuris tarsi dalgis kerta per vairuotojo pasitikėjimą savimi, skleidžia starterio ir smagračio krumpliaračiai. Starteris – tai nedidelis elektros variklis, kuris pasuka vidaus degimo variklį, kad šis imtų dirbti. Starterio gale yra krumpliaratis, kuris reikiamu metu solenoidu yra pastumiamas į priekį taip, kad susijungtų su dantračio dantimis, kurie yra ant smagračio.
Taigi, kai pasukate automobilio raktelį, į priekį pastumiamas starterio krumpliaratis. Tuomet ima suktis pats starterio variklis, kuris per minėtą krumpliaratį suka prie vidaus degimo variklio prijungtą smagratį. Kai automobilio variklis dirba, smagratis sukasi gana dideliu greičiu – gerokai greičiau, nei jį suko starteris. Problemos prasideda tuomet, kai vėl pasukate raktelį. Starterio krumpliaratis vėl stumiamas į priekį, kol prisiliečia prie greitai įsuktų smagračio dantų – dėl to ir pasigirsta tas nemalonus garsas, lyg kažką laužytumėte. Abu šie krumpliaračiai yra metaliniai ir gana tvirti, o pats garsas yra toks, kad jo neįmanoma nepastebėti – trumpas kontaktas šių mazgų dažniausiai nepažeidžia. Tačiau kartais pasiseka mažiau ir kas nors lūžta – arba starteris, arba smagračio dantys.
Starterio keitimas arba remontas gali būti gana brangus. Tačiau smagračio gedimo šalinimas dažniausiai būna nepalyginti brangesnis. Priklausomai nuo automobilio, gali tekti išimti variklį arba bent jau greičio dėžę. Pats smagratis taip pat nėra pigi detalė. Todėl geriau tokių klaidų tiesiog vengti. Jei pamiršote, ar variklis paleistas, išsiugdykite įprotį visada pažvelgti į tachometro rodyklę.
Naujausi komentarai