Seni automobilių akumuliatoriai, kaip ir hidrauliniai (tepaliniai) amortizatoriai ar aliuminis, patenka tarp tokių atliekų, už kurių pridavimą tvarkytojai sumoka. Pavyzdžiui, priduodant netinkamą naudoti akumuliatorių galima gauti po maždaug po 0,5 euro už kilogramą.
ES direktyva numato, kad švino turintys akumuliatoriai turi būti surenkami ir saugiai perdirbami, o gautos medžiagos dar kartą panaudotos naujiems gaminiams. Atliekų tvarkytojai perdirba net iki 98 proc. automobilio švino akumuliatoriaus ir taip taupomi gamtos ištekliai. Maža to, automobilių naujų akumuliatorių gamyboje gali būti panaudojama iki 80 proc. jų perdirbimo procese gautų medžiagų.
Aplinkos apsaugos agentūros duomenimis, 2018 m. Lietuvoje buvo surinkta 10,6 tūkst. t automobiliams skirtų švino akumuliatorių. Iš jų 249 t akumuliatorių buvo eksportuota, o 10,4 tūkst. t apdorota. Duomenų, kiek į šalį kartu su transporto priemonėmis įvažiuoja akumuliatorių, kuriuos taip pat būtina sutvarkyti, nėra.
Pagal Lietuvos Vyriausybės patvirtintas užduotis, nuo 2016 m. gamintojams ir importuotojams privaloma surinkti ir perdirbti 45 proc. visų einamaisiais metais Lietuvos rinkai pateiktų automobilių akumuliatorių ir baterijų. Paprastai šių atliekų perdirbama kur kas daugiau, nei užduotis numato.
Gyventojai seną akumuliatorių taip pat gali nuvežti į savivaldybių stambių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles.
Netinkamą naudojimui transporto priemonės akumuliatorių turėtų priimti ir šių naujų gaminių platintojai. Kadangi šios atliekos turi teigiamą rinkos vertę, platintojai už seną akumuliatorių sumokės arba pritaikys nuolaidą įsigyjant naują.
Naujausi komentarai