Pereiti į pagrindinį turinį

Kaip žiemai paruošti automobilį?

2022-10-15 02:00
DMN inf.

Šaltėjantys orai verčia galvoti, kaip reikia paruošti automobilį žiemai. Į ką reikia atkreipti dėmesį, pasakojama LNK reportaže.

J. Kalinsko/BNS nuotr.

Atsidarius variklio dangtį, dėmesį reikėtų atkreipti į du dalykus. Pirmasis jų – langų plovimo skystis. Žiemos ar vasaros sezonui pritaikyti skysčiai iš esmės skiriasi atliekamomis funkcijomis.

„Vasarą plaunamos vabzdžių liekanos, net pats vairuotojas gali pasidaryti skystį. Žiemą šitie dalykai nepraeina“, – pastebėjo techninės apžiūros įmonių asociacijos „Transeksta“ atstovas Renaldas Gabartas.

Žiemą langų skystis plauna ant stiklo patekusią alyvą, purvą, padeda stiklams užšalus minusinėje temperatūroje.

Visas reportažas – LNK vaizdo įraše:

Kitas, esminis faktorius, į kurį būtina atkreipti dėmesį – akumuliatorius. Ši mašinos dalis nėra sezoninė prekė. Štai vasaros metu užvesti mašinai pakanka apie 10 proc. akumuliatoriaus talpos.

„O žiemą oras atšąla, alyva sustingsta, daug sunkiau išjudinti variklį. Tuomet reikia apie 80 proc. akumuliatoriaus energijos“, – pasakojo R. Gabartas.

Teoriškai akumuliatoriaus vidutinis amžius turėtų siekti apie penkeruis metus. Pasak statistinių duomenų, Lietuvoje žmonės akumuliatorius keičia maždaug kas trejus metus.

Šiaip galima vasarą vaikščioti su žieminiais batais, bet turbūt tai ne pati geriausia mintis

„Tai – problemos, priežasties ir pasekmių painiojimas“, – aiškino R. Gabartas. Akumuliatoriaus tarnavimo trukmė priklauso nuo eksploatacijos sąlygų.

Vienas automobilio variklio užvedimas sunaudoja tiek energijos, kiek jos pasigamina nuvažiavus apie 20 min. kelio.

„Jei važinėjame trumpais atstumais, po 10 min. kelio, akumuliatoriaus pajėgumai nuosekliai mažės. Jis tiesiog nepasikraus ir nusės. Tada prasideda bėdos“, – konstatavo R. Gabartas. Tokiais atvejais nereikia skubėti pirkti naujo akumuliatoriaus, kartais užtenka tiesiog pakrauti seną.

Pastebėjimai apie padangas

Rūpintis padangomis įpareigoja įstatymas ir artėjant spalio mėnesiui, verta atkreipti į jas dėmesį. Universalios padangos, dar vadinamos MS padangomis, nėra pats geriausias sprendimas.

„Šios padangos kaip amfibija, nei gerai plaukia, nei gerai važiuoja. Griežtas sezoniškumas, netaupykite padangų sąskaita“, – patarė R. Gabartas.

Padangos vis dėl to laiko automobilį, kuris sverti gali apie pusantros tonos. Keturi delno dydžio plotai, pasak pašnekovo, turi sulaukti tinkamo įvertinimo.

„Jei nėra gero sukibimo, lauku nesustosi, automobilio nepasuksi, sunkiai kilsi į apledėjusi kalną“ , – darė išvadas R. Gabartas.

Lyginant su vasarinėmis padangomis, žiemos meto padangos brangesnės. Dažniausiai jos tarnauja apie penkis ar šešis metus. Vasaros sezonu nereikėtų važinėti su žieminėmis padangomis.

„Šiaip galima vasarą vaikščioti su žieminiais batais, bet turbūt tai ne pati geriausia mintis“ , – juokavo R. Gabartas.

Padangas derėtų rinktis priklausomai nuo ten, kur važinėjama. Pavyzdžiui, gyvenant mieste dygliuotos padangos tikrai nebūtinos. O gyvenant rajone ar turint sodybą tolimoje vietoje, dygliuotos padangos tikrai gali pagelbėti. Dygliuotos padangos žiemos sezonu pačios efektyviausios, puikiai padeda pravažiuoti keliu, kuris padengtas ledu, plikledžiu, suplūktu sniegu.

„Manau, kad padangas galima rasti nuo 100 eurų iki 300 eurų. Bet per daug gerų padangų tikrai nebūna“ , – pažymėjo R. Gabartas.

Kitos smulkmenos

Ruošiantis žiemos sezonui reikėtų atkreipti dėmesį ir į valytuvų šluoteles. Jos vidutiniškai tarnauja apie porą metų, o susidėvėjimą pastebėti lengva, ant lango paliekamos šliūžės. Padidinti važiavimo komfortą, automobilio viduje galima pasitikrinti kilimėlius. Šie gaminami iš tekstilės arba gumos.

„Siūlyčiau prieš žiemą įsidėti guminius. Taip galėsit lengvai pašalinti vandenį, kuris susikaupia nuo batų sniego ar ledo forma“ , – patarė R. Gabartas.

Tuo tarpu tekstiliniai kilimėliai drėgmę kaupia, ši garuoja ir rytais užtraukia stiklą, atsiranda šerkšnas.

Sprendžiant drėgmės problemas galima keisti oro filtrą. Ilgainiui filtras apsivelia dulkėmis, kurios susimaišius su drėgme gali net sukelti ligas.

„Susidaro terpė veistis bakterijoms, taip galima iki plaučių ligų prisižaisti“, – įspėjo R. Gabartas.

Oro filtro pakeitimas kainuoja apie 20–30 eurų, tad patartina jį susitvarkyti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų