Sekmadienį vykusios F-1 lenktynės Japonijoje parodė, kaip artėjant sezono finišui sulig kiekvienu "Grand Prix" etapu auganti įtampa turi įtakos kovai dėl čempiono titulo. Kol pagrindiniai pretendentai į nugalėtojus vienas kitam gadino kraują ir barstė taškus, jų varžovai sėkmingai tuo naudojosi. Dabar yra jau trys pretendentai.
Antras F.Alonso triumfas
Šis čempionatas išties neeilinis – sunku net prisiminti, kada pergales per šešiolika etapų buvo pelnę septyni skirtingi lenktynininkai. Veikiausiai reikėtų grįžti į aštuntąjį praėjusio amžiaus dešimtmetį... Lenktynės Fudži trasoje tęsė žiūrovams įdomių suiručių seriją ir dar labiau įkaitino aistras kovoje dėl čempiono vardo. Jokių "stepneigeitų", tik dramatiškos lenktynės trasose.
Singapūre "Renault" lyderio Fernando Alonso pergalė vertinta kaip sportinės sėkmės pavyzdys. Japonijoje F.Alonso nugalėjo dėl puikios taktikos ir gebėjimų. Po starto ispanas atsidūrė už Roberto Kubicos ("BMW Sauber") ir jausdamas, kad gali važiuoti greičiau už lenką, paprašė komandos padėti aplenkti varžovą, reikiamu laiku sustodamas techninės pagalbos zonoje. Į ją pirmas pasuko R.Kubica. "Renault" taktikai apskaičiavo, koks degalų kiekis buvo įpiltas į jo bolidą, ir atitinkamai į F.Alonso bolido baką mechanikai įpylė mažiau degalų. To visiškai pakako, kad ispanas aplenktų R.Kubicą, o "Renault" galėtų švęsti pergalę.
Beje, gerėjančią ekipos formą liudijo ir kito komandos lenktynininko Nelsono Piquet jaunesniojo pasirodymas. Kurį laiką jaunasis brazilas persekiojo dėl antros vietos kovojančius R.Kubicą ir Kimi Räikköneną ("Ferrari"), galiausiai nuo jų atsiliko ir užėmė ketvirtą vietą. Japonijos "Grand Prix" rezultatai "Renault" beveik užtikrino ketvirtą komandinės įskaitos vietą.
Teisėjai: visi – į kampą
Susidarė įspūdis, kad Japonijoje nuobaudas žarstantys teisėjai mėgino gesinti sportininkų azartą žvelgdami į perspektyvą. Arbitrai negaišo nagrinėdami incidentą ir aiškindamiesi, kuris – Lewisas Hamiltonas ("McLaren") ar Felipe Massa ("Ferrari") – kaltesnis, ir nubaudė abu. Kaip susipešusius mokinukus – kad darytų išvadas ateityje.
Atmetus prielaidą, kad buvo vadovaujamasi tokia logika, sunku suprasti, už ką nubaustas L.Hamiltonas. Prieš pirmą posūkį jis elgėsi agresyviai, tačiau avarijos nesukėlė. Tuoj po starto posūkyje išslydo ne jis vienas, taip nutiko daugeliui lenktynininkų dėl neįšilusių bolidų padangų. Jeigu teisėjai baustų už kiekvieną tokį incidentą per startą, baudos kvitus galėtų rašyti iš anksto...
Pats L.Hamiltonas tikino nesupratęs, už ką buvo nubaustas. Tiesa, triskart F-1 čempionas Niki Lauda anglą kritikavo dėl jo neapdairaus ir galbūt ne itin atsakingo požiūrio į kovą dėl čempiono titulo. Austro nuomone, L.Hamiltonas turėtų būti ramesnis ir labiau skaičiuoti taškus, nei beatodairiškai kautis dėl vietos. Tačiau žiūrovams įdomiau matyti įtempto siužeto lenktynes, nei pragmatikų pasivažinėjimą, kai visi skaičiuoja taškus, visko saugosi ir vienas kito nelenkia...
Kita vertus, F.Massą teisėjai nubaudė pelnytai: varžovas jį jau buvo pralenkęs, tačiau brazilas nenorėjo su tuo susitaikyti. Jam dar pasisekė, kad turėjo tik nesustodamas pervažiuoti techninės pagalbos zoną, nes už tokį manevrą galėjo gauti mažiausiai dešimties sekundžių sustojimo baudą.
Beje, dar kartą pasiteisino patarlė "nekask duobės kitam": panašiai kaip F.Massa pasielgė su L.Hamiltonu, taip su brazilu pasielgė Sébastienas Bourdais ("Toro Rosso"). Atitinkamai prancūzas buvo nubaustas tokia pačia bausme ir prarado taškų. S.Bourdais teisėjai baudą skyrė jau pasibaigus lenktynėms: prie finišo laiko pridėjo 25 sekundes (tiek maždaug užtruko techninės pagalbos zoną pervažiuoti nesustojus), ir prancūzas iš šeštos vietos nusirito į dešimtą.
Dar vienas pretendentas
L.Hamiltonas Japonijoje taškų nepelnė, o F.Massa iškovojo du ir nuo anglo atsilieka tik penkiais. Tačiau intriga po lenktynių Fudži išaugo dar labiau, nes atsirado trečias daugiau ar mažiau realus pretendentas į čempionus. Juo tapo "BMW Sauber" atstovas R.Kubica. Iki L.Hamiltono jį skiria dvylika taškų, iki F.Massos – septyni. Jeigu pastarieji du varžovai ir toliau lenktyniaus kaip Japonijoje, lenkui atsiveria išties neblogos perspektyvos.
Sunkiausia R.Kubicai buvo važiuoti pirmą kartą sustojus techninės pagalbos zonoje, kai dėl padangų kaprizų sulėtėjo greitis ir jį prisivijo K.Räikkönenas ("Ferrari"). Tiesa, šį kartą suomis buvo atsargesnis nei Belgijoje ar Singapūre – atsidūręs už trasos ribų nepuolė vėl atakuoti. Veikiausiai pamanė, kad geriau finišuoti, nei sudaužyti bolidą, juolab kad R.Kubicos bėdos netrukus išsisprendė ir greitis išaugo.
Beje, Japonijoje ne tik suomis, bet ir visa "Ferrari" komanda pasimokė iš ankstesnių klaidų – italų ekipa techninės pagalbos zonoje atsisakė elektronikos ir vėl grįžo prie žmogaus su "ledinuku". Ir viskas vyko sklandžiai.
Iki šių metų F-1 čempionato pabaigos liko tik du etapai – artimiausias vyks šį savaitgalį Kinijoje.
Naujausi komentarai