Pereiti į pagrindinį turinį

Kauno automobilių turgaus variklis – baltarusiai – lieka

2010-07-07 07:38
Gyvas: prieš pusmetį ištuštėjęs turgus – vėl pilnas.
Gyvas: prieš pusmetį ištuštėjęs turgus – vėl pilnas. / Evaldo Butkevičiaus nuotr.

Prieš pusmetį prognozuota Kauno automobilių turgaus agonija nukeliama mažiausiai metams. Parduodamų automobilių skaičiai nė iš tolo neprimena auksinių laikų, tačiau prekyba atsigauna.

Geriau, nei buvo

Paskutinį kartą prieš pusmetį Kauno automobilių turguje apsilankę žmonės dabar galėtų sakyti, kad čia prasidėjo renesansas. Praėjusią žiemą ištuštėjusios prekybos aikštelės vėl beveik užpildytos. Ir darbo dienos įkarštyje turguje sukiojasi daug žmonių. Vis dėlto seni automobilių prekybos vilkai bamba.

"Žmonės vaikšto, bet dažniausiai užsuka tik pasižvalgyti. Labai gerai, jei vieną mašiną per savaitę parduodu", – skundėsi Algis.

Pasakojimai apie prieš kelerius metus pardavėjų užfiksuotus automobilių pardavimų rekordus dabar atrodo lyg mitai. Apsukrus, patrauklią prekę atvežęs pardavėjas anuomet per dieną galėdavo parduoti daugiau mašinų nei šiandien per mėnesį. Niurzgantys prekiautojai visgi vieningai sutinka: šiandien geriau nei prieš pusmetį.

"Tai aišku, kad geriau. Prieš pusę metų niekas nieko neparduodavo", – teigė Dainius.

Per gegužę Lietuvoje pirmą kartą įregistruotų naudotų automobilių buvo gerokai negu dvigubai daugiau nei sausį. Šių metų sausis pardavimų prasme buvo tragiškas, tačiau pastarieji keli mėnesiai naudotų automobilių prekiautojams buvo geri. Tokių sėkmingų mėnesių pernai nebuvo.

Baltarusiai lieka

Tarptautinę prekybą lemiančių vėjų blaškomi prekiautojai praėjusių metų pabaigoje sulaukė didelio smūgio iš Rytų. Nuo metų pradžios Rusiją, Baltarusiją ir Kazachstaną vienija bendra Muitų sąjunga. Daugelis sąjungos viduje galiojančių muitų tokie pat kaip Rusijoje. Seniems automobiliams jie itin žiaurūs. Nuo variklio tūrio priklausantis muito dydis senesniems nei penkerių metų automobiliams gali siekti nuo dviejų iki poros dešimčių tūkstančių eurų. Pavyzdžiui, įvežti automobilį su trijų litrų darbinio tūrio varikliu į Rusiją šiuo metu kainuotų apie 17,4 tūkst. eurų. Nenuostabu, kad rusų tokios transporto priemonės nedomina.

Akivaizdu, kad didžiuliai muitai automobilius iš Lietuvos daro nepatrauklius.

Apie naują muitų politiką sužinoję kazachai praėjusių metų pabaigoje išpirko viską, ką įmanoma parduoti tėvynėje, ir dingo. O baltarusiams buvo leista su naujiena susigyventi – paskirtas pereinamasis laikotarpis, kuris turėjo baigtis šią liepą.

"Plėtėsi, plėtėsi turgus – tokias aikštes turėjo, bet nuo liepos čia bus galima futbolą žaisti", – dar vasarį "Kauno dienai" prognozavo automobilių prekiautojas Valdas.

Blogiausias scenarijus neišsipildė. Muitų sąjungos nariams prie naujų muitų prisitaikyti duoti dar metai laiko. Prekyba šiek tiek atsigavo.

"Paskutinis pusmetis yra geras. Vasarį pradėjusi kilti pardavimų kreivė kyla iki šiol", – teigė vienos iš turgų valdančių bendrovių "Varanas" direktorius Valentinas Naujanis.

Šiuo metu baltarusiai šiek tiek aprimę, nes rengdamiesi naujiems muitams automobilių prisipirko dar gegužę. Taip pat Baltarusijoje apribota prekyba juridiniams asmenims. Tikimasi, kad greitai į turgų sugrįš ne tik baltarusių, bet ir kazachų senosios pajėgos.

Grįžta lenkai ir estai

Šiuo metu populiariausia turgaus mašina – maždaug 2001 m. gamybos "Opel Zafira". Ją mėgsta ne tik baltarusiai, bet ir lietuviai, lenkai.

"Tokių mašinų su dyzeliniu varikliu visą vilkiką per dieną galima parduoti. Tačiau tokių automobilių trūksta. Todėl jų kaina palyginti pakilusi", – pasakojo V.Naujanis.

Be "Opel" automobilių, ir toliau labai populiarūs yra "Volkswagen", "Audi". Taip pat pardavėjai pastebi, kad pirkėjai vis rečiau spjauna į prancūziškus automobilius. Po krizės pradžios į turgų vėl po truputį grįžtantys estai ir latviai – geras ženklas prekiaujantiesiems galingesniais, brangesniais automobiliais.

"Gerai, kad baltarusiai lankosi, bet jie labai numuša kainą. Taip stipriai, kad kartais atrodo, jog jų perkamas mašinas reikia vogti, nes už tokią kainą nupirkti neįmanoma. O latviai ir estai gerai mokėjo, bet dingo prieš krizę. Neseniai pastebėjome, kad jie grįžta", – džiaugėsi V.Naujanis.

Ir toliau Kauno automobilių turgų lanko lenkai. Jų pasirodymo tankumas tiesiogiai priklauso nuo zloto kurso svyravimo euro atžvilgiu. Tiesa, lenkai nėra tie pirkėjai nuo kurių galėtų priklausyti turgaus ateitis.

Verslo perspektyvos miglotos

V.Naujanio manymu, Kauno automobilių turgus liko vienintelis ryškus vadinamasis gyvas mašinų turgus Lietuvoje, kuriame žmonės sėdi visą šeštadienį ir čia pat pardavinėja savo mašiną.

"Labai smagu būna šeštadieniais. Kartais vieną ar dvi dienas pasitaiko, kad visi kažkur dingsta, bet turgus gyvas ir viskas atsigauna", – teigė V.Naujanis.

Su turgaus direktoriumi sutinka ne visi prekiautojai. Ne vieno jų manymu, atsigavimas laikinas, o jų pelningos veiklos dienos anksčiau ar vėliau baigsis. Ir šiuo metu neišsilaiko mažiau mašinų parduodantieji. Vilkikais į Lietuvą automobilius vežantys verslininkai gali sau leisti ilgai pardavinėti arba kone už savikainą parduoti mažiau populiarius automobilius. Bet nepaklausi prekė į neviltį varo smulkius prekiautojus, kurie iš Vakarų parsiveža vos po dvi tris mašinas.


Skaičiai

6191 – tiek nenaujų automobilių pirmą kartą Lietuvoje įregistruota 2010 m. sausį.

14395 – tiek įregistruota gegužę.

56652 – tiek nenaujų automobilių pirmą kartą registruota per penkis šių metų mėnesius.

53610 – tiek įregistruota per tą patį 2009 m. laikotarpį.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų