Iš tiesų dėl autopiloto sukeltų avarijų vis tiek tenka kaltinti žmones. Tai yra pusiau autonominė sistema, kuri padeda išvengti autoįvykių ir leidžia vairuotojui šiek tiek labiau atsipalaiduoti greitkelyje. Tačiau tiesa yra ta, kad tai nėra pilnai autonominiai automobiliai - „Tesla“ jų taip ir nevadina. Taigi, vairuotojai privalo nuolatos stebėti kelią ir laikyti vairą rankose. Prie vairo užmigęs vairuotojas yra kaltas dėl autoįvykio, o ne automobilio pusiau autonominė sistema.
Kad ir kaip ten bebūtų, „Tesla“ automobilių pirkėjai noriai moka 5-6 tūkstančius dolerių už šią sistemą. Tai - didžiulė suma už tokią patogumo įrangą, tačiau pirkėjai teigia, kad ji to tikrai verta. Tiesa, net ir patogumo įranga ją vadinti nori ne visi - kitiems tai - saugumo įranga, nes „Tesla“ autopilotas nuspėja autoįvykius dar prieš jiems įvykstant.
Tačiau keli tūkstančiai dolerių yra didelė suma, kai nežinai, ar ta sistema tau bus naudinga. Todėl Elonas Muskas pažadėjo, kad jau kitą mėnesį net pusiau autonominės sistemos neįsigiję „Tesla“ automobilių savininkai galės ją išbandyti nemokamai. Aišku, jei tik leis mechaniniai automobilio mazgai - senesni „Tesla Model S“ tokių galimybių tiesiog neturi.
Ši galimybė bus suteikta vieno iš programinių atnaujinimų metu. Vėlgi, tai yra vienas iš tų netikėtų pavyzdžių, kaip „Tesla“ savo automobiliams gali suteikti naujų bruožų ir savybių tiesiog programinio atnaujinimo būdu. Anksčiau taip jau buvo sutaisyti prastai veikiantys „Model 3“ stabdžiai - vairuotojams neteko lėkti į „Tesla“ saloną ir patiems gaišti laiko. Dabar taip bus trumpam paskolintas autopilotas.
Įdomu ir tai, kad nauji „Tesla“ automobiliai autopiloto požiūriu yra vienodi - skiriasi tik programinė įranga. Kitaip tariant, jei nepažymėjote 6000 dolerių vertės varnelės papildomos įrangos sąraše, gausite automobilį, kuris turės autopilotui reikalingą įrangą, tačiau ji bus išjungta.
Muskas taip pat atskleidė, kad autopilotas bus gerinamas - ateityje jis ne tik palaikys pastovų greitį ir trajektoriją tarp linijų, bet ir galės išvažiuoti iš greitkelio, įvažiuoti į kitą kelią, priimti sprendimus išvydus kelio taisymo darbus (kada geriau rinktis aplinkelį, o kada geriau važiuoti per remontuojamą kelią). Kai kurie atnaujinimai pasirodys jau per kelerius ateinančius mėnesius, o didesnės galimybės - kitų metų pradžioje.
Naujausi komentarai