Nesąžiningų yra visur
Pasak įmonės „Deals on Wheels“ įkūrėjo, kadangi užsienyje įstatymai griežtesni, nesąžiningi pardavėjai Vakaruose nerizikuoja dėl galimybės užsidirbti porą tūkstančių eurų. Jie orientuojasi į brangesnius automobilius, iš kurių gali uždirbti galbūt net keliasdešimt tūkstančių.
„Nesąžiningų automobilių pardavėjų ir apgavikų yra visur – tiek Lietuvoje, tiek Vokietijoje, tiek Švedijoje. Žinoma, situacija Vakarų Europos šalyse skiriasi, nes ten galioja griežti įstatymai už automobilio ridos klastojimą ir nuslėptus defektus“, – sakė L. Boguševičius.
9 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti.
Automobilių istorijos ataskaitas teikiančios įmonės „CarVertical“ atliktas rinkos skaidrumo tyrimas atskleidė, kad net 59 proc. Lietuvos keliais važinėjančių automobilių anksčiau yra buvę daugiau ar mažiau apgadinti, o 18,1 proc. turi suklastotą ridą. Turint omenyje, kad trys ketvirčiai naudotų automobilių į Lietuvą atkeliauja iš užsienio, galima tik spėti, kiek daužtų ir vėliau suremontuotų transporto priemonių įvežama į šalį.
Nuslepia trūkumus
Pasak L. Boguševičiaus, įmonė dažnai gauna užklausų surasti ir parvaryti į Lietuvą konkretų gamintojo modelį. Didžiausiu galvos skausmu tampa užduotis surasti gerai išlaikytą automobilį už adekvačią kainą.
Žinodami, kad aklai pasitikėti pardavėjais negalima, ieškodami tinkamo varianto, įmonės „Deals on Wheels“ specialistai pirmiausia patikrina automobilio istoriją. Taip išvengiama rizikos nusipirkti smarkiai apgadintą transporto priemonę, kurios suklastota rida ar kuri turi kitų defektų.
„Su trūkumus nutylinčiais pardavėjais susiduriame kiekvieną dieną – jie yra iš pačių įvairiausių šalių. Kai kasdien patikrini daugybę automobilių, kitaip ir būti negali“, – pasakojo specialistas.
Įmonės „Regitra“ duomenimis, per pirmuosius dešimt šių metų mėnesių į Lietuvą importuotas 117,131 tūkst. automobilis. Pagrindinės šalys, iš kurių atvežama naudotų transporto priemonių, kasmet išlieka tos pačios: Vokietija, Prancūzija, Nyderlandai, Belgija, Italija ir JAV. Tačiau vienas kitas automobilis įvežamas ir iš tokių egzotiškų šalių kaip Meksika ar Čilė.
Apgadinimai – ne nuosprendis
Anot L. Boguševičiaus, automobilio apgadinimai ne visada reiškia, kad jo įsigyti neverta. Kiekvieną atvejį reikėtų vertinti atskirai.
Draudimo bendrovės už aukštos klasės automobilio bamperio pakeitimą gali priskaičiuoti ir 10 tūkst. eurų, tačiau dažnai tai ne trūkumas, dėl kurio reikėtų vengti įsigyti tokią transporto priemonę.
„Visada pateikiame visą įmanomą informaciją apie automobilį, o tada jie patys nusprendžia, ar jiems tinka, ar ne. Būna atvejų, kad klientui daužtas modelis tinka, tačiau jis tiesiog nori žinoti, kas jam nutiko. Jei netinka, surandame kitą“, – prekybos niuansais dalijosi L. Boguševičius.
Pasak pašnekovo, Lietuvos naudotų automobilių prekeiviai per daugybę metų padarė nemažai, kad pirkėjai jais nepasitikėtų, tačiau sąžiningai parduoti automobilį yra lengviau. Kai automobilis importuojamas iš užsienio, nuslėpti jo trūkumus daug paprasčiau, todėl visada verta patikrinti jo istoriją ir taip išvengti galimos pardavėjų apgaulės.
Naujausi komentarai