- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Vyriausybė siūlo Seimui keisti baudų už kelių eismo taisyklių pažeidimus sistemą ir grąžinti anksčiau galiojusią prevencinę priemonę – baudos balus. Kaip rodo lankomiausio transporto skelbimų portalo Autoplius.lt gegužę atlikta apklausa, tokiam sumanymui nepritaria beveik 70 proc. lietuvių. Jie mano, kad baudos balų sistema yra neveiksminga.
Kaip teigia Viktoras Daukšas, Autoplius.lt plėtros vadovas, didžioji dalis vairuotojų įsitikinę, jog grąžinti baudos balai neišspręs problemų keliuose. Atvirkščiai, šios priemonės veiksmingumas, anot jų, abejotinas – ji tik padidins korupcijos mastus.
“Šio siūlymo priešininkai teigia, jog balų sistema nėra skaidri. Kaip ir anksčiau, ji leis vairuotojams aktyviai tartis su pareigūnais dėl kyšio. Tačiau pritariantys siūlymui teigia, kad sistema bus tobulesnė – pažeidimai bus įrašomi į sistemą, registruojami ir informacija saugoma. Pasak jų, tokiu būdu bus užkirstas kelią bet kokiai korupcijos galimybei”, – teigia V. Daukšas.
Siūlyme numatyta, kad už kelių eismo taisyklių pažeidimus skiriami balai bus diferencijuojami atsižvelgiant į pažeidimo sunkumą. Priklausomai nuo pavojingumo bus skiriama nuo vieno iki penkių baudos balų.
Tačiau beveik pusė apklausos dalyvių (47 proc.) mano, kad baudos balais bausti reiktų tik už šiurkščiausius pažeidimus – vairavimą išgėrus, greičio viršijimą, važiavimą degant raudonam šviesoforo signalui ar esant automobilio statymo taisyklių pažeidimams. Beveik 40 proc. apklaustųjų teigia, kad bausti reiktų tik už pažeidimus, kuriuos vairuotojas padaro ne pirmą kartą.
“Jei per metus vairuotojas surinks 10 baudos balų, o pradedantysis – 6 ar daugiau balų, jiems bus atimama teisė vairuoti nuo devynių mėnesių iki vienerių metų. Tačiau daugiau nei pusė apklausoje dalyvavusių lietuvių mano, kad tai per griežta bausmė. Be to, daugeliui siūlymo priešininkų abejonę kelią ir dvigubo baudimo galimybė, t.y. be baudos balų galios ir piniginės baudos”, – sako V. Daukšas.
Apklausos dalyvių buvo klausiama, jei ne baudos balus, kokią kitą priemonę reiktų taikyti vairuotojams už pakartotinus pažeidimus. Daugiau nei pusė – 52 proc. – apklaustųjų teigia, kad tinkamiausia priemonė būtų padidintos piniginės baudos. 40 proc. lietuvių mano, kad nuolatiniams taisyklių pažeidėjams reiktų iškart atimti vairuotojo pažymėjimą. Tik 8 proc. dalyvių pasisako už automobilio konfiskavimą.
Pasak V. Daukšo, nepritariantys baudos balų sistemai tvirtina, kad nėra jokio ryšio tarp baudos balų sistemos ir avarijų skaičiaus keliuose ir mano, kad reiktų ne griežtinti sankcijas, o daugiau dėmesio skirti vairavimo mokymui.
Kaip rodo apklausos duomenys, beveik pusė lietuvių per metus yra nors kartą nubaudžiami už kelių eismo taisyklių pažeidimus. 43 proc. apklausos dalyvių vidutiniškai nubaudžiami 1-2 kartus, apie 3 proc. – 3-4 kartus, apie 2 proc. – 5-6 ar daugiau kartų per metus.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai8
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus7
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...
-
Kiniški elektromobiliai veržiasi į Lietuvos rinką: pigu, bet ar saugu?17
Už prekybą atsakingi Europos Sąjungos (ES) ir Kinijos pareigūnai savaitgalį surengė derybas dėl Briuselio planų padidinti tarifus Kinijos elektromobiliams. ES anksčiau įspėjo, kad nuo liepos mėnesio iš Kinijos importuojami elektromobiliai bu...
-
Seimas nepritarė baudoms už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą2
Seimas nepritarė siūlymui, kad už neteisėtą privačios parkavimo vietos užėmimą būtų numatyta piniginė bauda bei transporto priemonės nuvežimas. Antradienį parlamentarai balsavo prieš tokias Administracinių nusižengimų kodekso pataisas....
-
Vairuotojai, dėmesio: nuo liepos 1-osios „Regitroje“ – naujovės3
Nuo šių metų liepos 1 dienos vairuotojams bus išduodami atnaujinti transporto priemonių registracijos liudijimai. ...
-
Svarstys, ar vairuojantiems mopedus turėtų būti privalomas praktinis egzaminas5
Seimas šią savaitę po pateikimo priėmė svarstyti parlamentarės Ligitos Girskienės siūlymą įpareigoti mopedų ir lengvųjų keturračių vairuotojus išlaikyti praktinį egzaminą. ...
-
Vaikas liko įkalintas „Tesloje“: ši mašina gali būti mirtinai pavojinga6
Amerikietei ir jos anūkei kelionė į zoologijos sodą vos nesibaigė tragedija. Įsodinusi dviejų metų neturinčią mergytę į „Teslą“, močiutė įlipti į automobilį nebegalėjo, nes išsikrovė „Teslos“ baterija. Mergait...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje kinta skirtingai1
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje buvo skirtingos ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai brango, Latvijoje ir Estijoje – tik dyzelinas, o benzinas Estijoje atpigo, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal ...