Quantcast

Lietuviški įpročiai: kaip turguje išsirinkti automobilį?

Išsirinkti automobilį yra itin atsakingas darbas, nes ne vienoje šeimoje jis yra prilyginamas vos ne pilnateisiam nariui. Bent jau pagal skiriamo dėmesio kiekį. Keturračio draugo paieškos procesus ir pasitaikančias klientų keistenybes yra puikiai išstudijavę ir automobilių turgaus prekeiviai, ir skelbimų portalų atstovai.

Svarbiausia – išblizginti

Kol vieni prekeiviai Kauno automobilių turguje zuja tarp autombilių, stebi, ką siūlo konkurentai, kiti – stiprinasi ar ilsisi, laukdami įkvėpimo pokalbiui su dar vienu potencialiu klientu.

p>„Ateina žmogus ir matai, ką galėtum jam parduoti. Viskas priklauso nuo tavo sugebėjimų. Reikia mokėti žmogų apdirbti“, – neslėpė Artūru prisistatęs prekeivis automobiliais.

Kaip atpažinti, ar bandoma manipuliuoti? „Kai ateiti ir pamatai, kad automobilis „išlaižytas“, iškvepintas, išblizgintas“, – įvardijo laiko patikrintą priemonę vidutinio amžiaus vyras. Šis saulėgražas gliaudęs specialistas buvo vienas iš nedaugelio sutikusių pakalbėti apie darbo turguje subtilybes ir kasdienybę.

„Visi ieško gero, pigaus automobilio su visokiais bajeriais: medine apdaila, šildomomis sėdynėmis, navigacija. Paieškoję patys įsitikina, kad už tai reikia papildomai mokėti. Tada tenkinasi tuo, ką galime pasiūlyti už jų turimą sumą“, – konstatavo Kauno automobilių turgaus senbuvis, retkarčiais vis žvilgteldamas į šalia stovinčius kolegas, pastarųjų reakciją į vieną ar kitą jo teiginį.

Moterys vienos nevaikšto

Perkantiems automobilį pašnekovas patarė vadovautis taisykle, kad pigus sūris būna tik pelėkautuose. Prekeivio nuomone, dauguma pirkėjų po turgų šmirinėja „atsipūtę“, neskuba rinktis. Yra įsitikinę – pirkinio niekas iš panosės nenukniauks, nes mažai perkančiųjų.

Pasiteiravus, kas yra geresni klientai – vyrai ar moterys, pašnekovas neslėpė: tai yra dvi visiškai skirtingos pirkėjų kategorijos. „Dažniausiai moteris ateina kartu su vyru, o jeigu be vyro eina, pasiima draugę. Moterys į kiekvieną kosmetinį automobilio įbrėžimą reaguoja kaip į katastrofą“, – juokėsi prekybos automobiliais specialistas.

Užsieniečiai – be fantazijos

Pradėjus domėtis, kokių atvežama parduoti įspūdingiausių automobilių, dalį turgaus valdančios bendrovės „Varanas“ direktorius Valentinas Naujanis žurnalistus iš karto įspėjo, kad turguje romantikos nebeliko. „Įspūdingi automobiliai – jau praeitis. Visa tai dėl to, kad kirkizai yra be fantazijos. Jiems reikia tik opelio, būtinai balto, ir varomo benzinu“, – apgailestavo V.Naujanis.

Ne ką išradingesni pirkėjai, anot direktoriaus, yra ir į Kauną atvykstantys kazachų prekeiviai. „Balta „Mazda 626“ jiems yra gražu ir gerai. Nieko daugiau jiems praktiškai neįsiūlysi“, – pasakojo vadovas. Tačiau buvo laikas, kai jie pirko viską, išskyrus prancūziškus automobilius.

Prieš krizę turguje, anot jo, buvo galima pasigrožėti tokiais automobiliais kaip 1912 m. pagamintu „Mercedes“. Ši transporto priemonė, beje, mediniais ratais, direktoriaus teigimu, buvo įkainota apie 30 tūkst. litų.

Skalbiniai - ant tvorų

Vis dėlto ryškių akcentų turguje netrūksta. „Šiuo metu ryškiausias mūsų pasididžiavimas – romai. Jie pas mus užklysta grupelėmis iki 25 žmonių, atvažiuoja keliais automobiliais. Moterys tualetuose skalbiasi, vėliau savo nacionalinius spalvingus drabužius išdžiausto ant turgaus tvorų. Vaizdelis – įspūdingas“, – dalijosi įspūdžiais V.Naujanis.

Romai dažniausiai domisi senais autmobiliais, bet su galingais varikliais. Pasitaiko, kad, pasak direktoriaus, tokį įsigiję ir nuvažiavę pusę Europos, jie tam pačiam pardavėjui, iš kurio pirko, bando parduoti atgal.

Užsuka ir lietuviai

Kirkizai ir kiti užsienio automobilių prekeiviai Kauno turgaus pasiūlą stipriai paveikė, nes jie nuperka apie 70 proc. automobilių. Lietuvių pirkiniai sudaro tik apie 30 proc. visų turguje atliekamų sandorių. Be jau minėtų svečių iš Azijos, į Kauną užsuka ir vienas kitas tadžikas, turkmėnas. Užklysta ir gruzinų, rusų, baltarusių, latvių, estų, moldavų.

„Lenkai pas mus atvažiuoja priklausomai nuo zloto kurso. Kaip lietuviai į Lenkiją vyksta dešrų, taip lenkai pas mus – automobilių“, – kalbėjo V.Naujanis.

Retkarčiais perpardavinėtojai iš užsienio domisi ir senienomis. „Kiek? Kiek prašote?“ – vienas kaukazietis vijosi lėtai riedantį žiguliuką prie „Regitros“ padalinio, esančio turgaus teritorijoje. Sužinojęs, kad jo nusižiūrėtas grobis jau parduotas, vyras neatlyžo: „Už kiek?“ „Regitros“ darbuotojas rimtu veidu paaiškino, kad už 5 tūkst. eurų. Kaukazietis puolė aiškintis, kodėl taip brangiai. „O tu rask nesurūdijusį tokio amžiaus automobilį – nė skylutės“, – diskusiją pratęsė „Regitros“ atstovas, lydėdamas žiguliuką.

Liktų tik „Volkswagen“ ir „Audi“

Jeigu būtų lietuvių valia, pasaulyje liktų tik „Volkswagen“ ir „Audi“ automobiliai. Būtent tokį įspūdį yra susidaręs V.Naujalis. Pasak jo, neretas vaizdelis, kai turguje tėvas su mama žiūri į „Audi“ ir bando į ją įgrūsti vaiką, kuriam ir bus perkamas automobilis, o šis akimis slapta nulydi kiekvieną „BMW“.

Jaunimas ir prancūziškų automobilių jau neatsisako, nors tie tarp vyresnio amžiaus žmonių dar neturi prestižo, Vakarų Europoje jų niekas nesibodi.

Iki krizės į Kauno automobilių turgų kas dieną sukdavo apie 50 autovežių su 8-9 automobiliais ant kiekvieno. Šiuo metu jų sulaukiama apie 30. Kas atrieda autovežiais, priklauso nuo sezono.

Pasak pašnekovo, rugsėjį turgų užplūsta studentai, tad jiems pristatoma kuo daugiau pigių, taupių ir mažų automobilių. „Prieš žiemą pajuda džipai. Pavasarį vyksta minivenų renesansas. Nemažai jų nuperka grįžę emigrantai“, – pastebėjo V.Naujanis. Moterys, beje, visais metų laikais dažniausiai ieško automobilių su automatine greičių dėže.

Kliūtis – ir salono spalva

Neretai didžiausia kliūtis parduoti automobilį yra sėdynių, salono spalva. „Neapsimoka varyti automobilio, jeigu jo sėdynės yra žalios, geltonos. Tokio gali ir visai neparduoti. Sėdynės turi būti tamsios, o geriausiai – juodos“, – pasakojo mūsų konsultantas Artūras.

Kirkizai, pasak jo, niekada nepirks automobilio, jeigu nors viena detalė salone bus mėlyna. Todėl lietuviai, radę parduodamą tokių „trūkumų“ turintį automobilį, savaime gauna galimybę daugiau nusiderėti.

Jeigu geidžiamiausios sėdynės yra tamsios, tai salonas turi būti atvirkščiai – šviesus. „Jeigu kuris nors vežtų automobilius tik su tamsios spalvos salonu, bankrutuotų“, – nusistebėjo turgaus direktorius, kai su žurnalistais bevaikštinėdamas po turgų stabtelėjo ir vienas pirkėjas jo pasiteiravo automobilio būtent tamsiu salonu.

Lietuviai, anot jo, tikriausiai nė už ačiū neimtų baltos šaldytuvo ir raudonos gaisrininko spalvos automobilio. O juodai dažytas – tai jau automobilių automobilis. „Rytuose tokia spalva išvis yra dievinama“, – tarstelėjo V.Naujanis.

Daugiausiai lemia kaina

Vis dėlto lietuviams, anot V.Naujanio, svarbiausias kriterijus renkantis automobilį – kaina. „Ieško, kas pigu. Vidurkis yra apie 17 tūkst. litų. Kilometražas – į šoną, jis ne toks svarbus“, – sakė turgaus vadovas.

Pasikeitus muitų sistemai, baltarusiams, rusams ir kazachams, anot V.Naujalio, labiausiai apsimoka pirkti 3-5 metų senumo iki 1500 kūb. cm variklio darbinio tūrio automobilius. Todėl padidėjo „Renault Scenic“, „Nissan Qashqai“, „Toyota Yaris“, „Toyota Aygo“ populiarumas ir, be abejo – pasiūla.

Į Kirkiziją keliauja automobiliai ne senesni nei 10 metų, tačiau ne brangesni nei 10 tūkst. litų. Vidutinis, anot direktoriaus, „torpedinis“ pirkėjų amžius – 30-50 metų.

Kaina skyrėsi 1 tūkst. eurų

Automobilį su dyzeliniu varikliu ne vienas svečias iš Azijos perka, anot V.Naujanio, tik kraštutiniu atveju. Tą byloja ir turguje prekiaujančių lietuvių patirtis. Rytietiškos prigimties pirkėjui pasiteiravus vieno iš sustatytų automobilių kainos, pardavėjas iš karto nutarė nesivarginti. „Čia dyzelis“, – paaiškino vyras, tačiau buvo nustebintas atsakymo. „Tebūnie, kokia kaina?“ – toliau domėjosi klientas.

Kaip rinką paveikė sugriežtinta dyzelinių automobilių techninė apžiūra ir kalbos, kad brangs dyzelinis kuras? „Pasakyčiau taip: dabar žmonės nebe taip baisiai į benziną žiūri. Kol kas vis tiek pardavinėju vien dyzelinius automobilius, bet prekybos ar taip, ar taip nėra“, – sakė vienas iš prekeivių, įsikūręs turgaus krašte, esančiame šalia rūdyjančio traukinio.

„Dabar benzininius parduoti nebesunku“, – įsitikinęs ir V.Naujanis. Anksčiau, pasak jo, jeigu dyzelinis automobilis kainuodavo 8-9 tūkst. eurų, toks pats tik varomas benzinu būtų kainavęs 1 tūkst. eurų mažiau.


Komentaras


Viktorija Steponavičiūtė, „Diginet LT“ valdančio skelbimų portalus direktoriaus pavaduotoja:

– Nuo šių metų pradžios daugiausiai pasiūlymų autogidas.lt buvo pateikta įsigyti vokišką automobilį. Populiariausiųjų parduodamų automobilių TOP 10: 1. „Audi“, 2. „Volkswagen“, 3. „BMW“, 4. „Mercedez-Benz“, 5. „Opel“, 6. „Ford“, 7. „Renault“, 8. „Peugeot“, 9. „Toyota“ ir 10. „Volvo“. Šių markių automobiliai sudaro netgi 70 proc. visos automobilių pasiūlos.

Daugiau nei pusė parduodamų automobilių (55 proc.) yra su dyzeliniais varikliais, dar kiek daugiau nei trečdalis (36 proc.) – su benzininiais. Statistiškai reikšminga dar benzino/dujų pasiūla (9 proc.), kiti tipai sudaro vos po kelis proc. (benzinas/elektra, dujos, elektra ir t. t.).

Daugiausiai automobilių yra tamsūs arba tradiciškai sidabro spalvos. Procentais pasiūla pagal spalvą pasiskirsto taip: juoda – 22 proc., sidabrinė – 14 proc., mėlyna – 11 proc., pilka – 10 proc., žalia – 7 proc., raudona – 6 proc. Mažiausiai yra oranžinės, violetinės, smėlio ir auksinės spalvų pasiūla.

Kainų nenorėčiau komentuoti, nes tai itin subjektyvus dalykas: priklauso nuo markės, automobilio gamybos metų, degalų tipo ir pan.

Dauguma automobilių, kurie šiuo metu reklamuojami autogidas.lt, yra nuo 2006 m. gamybos - jie sudaro 43 proc. pasiūlos. Kiek daugiau nei trečdalį sudaro iki 1999 m. pagaminti automobiliai, dar penktadalis - nuo 2000 m. iki 2005 m.

Matome, kad yra išaugusi ir dyzelinių, ir benzininių automobilių pasiūla (keliais procentais, lyginant su praėjusiais metais) ir sumažėjusi automobilių, kuriuose integruota dvejopa degalų sistema (benzino/dujų) pasiūla.

Brangiausias automobilis, siūlytas mūsų skelbimų portale yra 2003 m. „Ferrari ENZO“. Už jį pardavėjas lenkas iš Varšuvos prašė 3,3 mln. litų.

Skelbimai apie parduodamus brangius, išskirtinius automobilius sulaukia labai didelio dėmesio, tačiau jais daugiau grožimasi ir apie juos svajojama. Dėl didelės kainos ir dėl to, kad tai yra nekasdieniai automobiliai, pirkėjai neskuba jų pirkti.

Žmonės dažniausiai ieško automobilio, kuris būtų tinkamų metų, negendantis, patogus užmiestyje ir mieste, gražus, ekonomiškas ir pigus. Daugiausiai peržiūrų sulaukia „Audi“, „VW“ ir „BMW“ automobiliai.

Lengvųjų automobilių skiltis sulaukia didžiausio lankytojų dėmesio. Kitų skyrių lankomumas labai svyruoja pagal sezoną. Vasarą - motociklai, audio-video aparatūra, transporto nuoma.

Rudenį ir pavasarį padangų/ratlankių kategorijos tampa labai aktualios. Paspaudus šaltukui, akumuliatorių, aksesuarų skilties lankomumas išauga keliolika kartų.



NAUJAUSI KOMENTARAI

SUSIJĘ STRAIPSNIAI

Galerijos

Daugiau straipsnių