Pereiti į pagrindinį turinį

Lietuvos vairuotojai atsisako tautovežių

2016-04-30 02:00

3 800 eurų – tiek dabar vidutiniškai kainuoja naudotas automobilis, kurį įsigyja lietuvis. Tokia kaina laikosi jau pusmetį, tačiau ši suma vis dažniau išleidžiama ne "VW Passat" įsigyti.

I. Gelūno / BNS nuotr.

Auga pardavimas

Automobilių prekybininkai gali džiūgauti – per pirmus tris metų mėnesius parduotų automobilių skaičius, palyginti su tuo pačiu praėjusių metų laikotarpiu, išaugo daugiau kaip 6 tūkst. Dar viena džiuginanti žinia – daugėja naujų automobilių. Prieš metus vienam parduotam naujam automobiliui tekdavo šeši naudoti, o  šiemet šis rodiklis sumenko – pardavus vieną naują automobilį, nuperkami penki naudoti. Šie rezultatai dar nėra tokie, kokie buvo iki krizės, kai per pirmąjį 2008-ųjų ketvirtį buvo nupirkti net 95 tūkst. automobilių, o iš automobilių salonų per pirmus tris 2008-ųjų mėnesius išriedėjo kone 9 tūkst. naujų automobilių.

Nepaisant to, kad skaičiai nuteikia optimistiškai, automobilių parko amžiuje didžiuliai pokyčiai nefiksuojami. Daugiausia per pirmą metų ketvirtį įvežta vienuolikos–penkiolikos metų  automobilių, itin išaugo ir 16–20 metų senumo automobilių skaičius. Autoplius.lt plėtros vadovas Matas Buzelis teigė, kad automobilių prekiautojai dabar laikosi taktikos, kad nori kuo greičiau parduoti automobilį, todėl atsivežami pigesni, tačiau ir senesni automobiliai. "Nė vienas automobilių pardavėjas nenori, kad automobilis užsistovėtų, todėl parsiveža daugiau, tačiau pigesnių automobilių", – "Kauno dienai" pasakojo automobilių rinkos ekspertas.

Vidutinė mūsų šalyje parduodamo automobilio kaina siekia apie 3,8 tūkst. eurų. Nuo euro įvedimo 2015 m. sausį automobiliui išleidžiama suma išaugo 400 eurų.

Nesirenka mažų

Kritusios naftos kainos taip pat įnešė korekcijų į parduodamų automobilių rinką – auga parduodamų benzininių automobilių dalis, tačiau ji vis tiek pastebimai mažesnė nei dyzelinių, ir šios tenedencijos išliks gana ilgai.

Dar vienas efektas, kurį galėjo lemti degalų kainų pokyčiai – automobilių klasių pasirinkimas. Pasak M.Buzelio, visos trijose Baltijos šalyse išaugo aukštesnės, "premium" klasės automobilių pardavimas. "Net penki automobiliai populiariausiųjų dešimtuke – aukštesnės klasės. Pirkėjai vis rečiau renkasi "VW Passat". Jį keičia 3 ir 5 serijos BMW, "Audi A4" ir "Audi A6", pirmą kartą į populiariausiųjų dešimtuką įsibrovė "Volvo", kurie populiariausiųjų dešimtuke Latvijoje užima net trečią vietą", – pasakojo pašnekovas.

Staigmena užfiksuota Estiijoje. Šioje šalyje populiariausiųjų dešimtuke atsirado prestižinis "BMW X5".

Automobilių rinkos ekspertas teigė, kad lietuviai vis dar nedrąsiai renkasi japoniškus "premium" klasės automobilius, nes, pavyzdžiui, per pirmąjį ketvirtį nupirkti tik 309 "Lexus" markės automobiliai, nors buvo įsigyti net 7 531 "Audi", 4 535 BMW ar 2 653 "Mercedes-Benz". "Į aukštesnės klasės "Lexus" markės automobilius lietuviai vis dar žiūri skeptiškai, nes jie  neturi dyzelinių versijų, o hibridinė pavara tautiečius vis dar gąsdina", – sakė pokalbininkas.

Šiek tiek kitokia situacija Estijoje, kurioje parduodama ne tik daugiau naujų automobilių nei naudotų (vienam naujam automobiliui tenka 0,9 naudoto), bet ir populiaresni Japonijos gamintojai.

Prabangiausiais laikomų automobilių, registruotų Lietuvoje, skaičius taip pat auga. Per pirmąjį ketvirtį šalies keliais rieda dar 92 "Porsche" markės automobiliai, trylika "Cadillac", du "Rolls-Royce" ir vienas "Bentley".

Didėjo kilometražas

2015-ųjų pabaigoje buvo priimtos Baudžiamojo kodekso pataisos, kuriose buvo apibrėžta, kad tiek fiziniam, tiek juridiniam asmeniui už ridos klastojimą grės bauda arba areštas, arba laisvės atėmimas iki dvejų metų. "Kauno dienos" žiniomis, tokios nuobaudos dar nebuvo pritaikytos, tačiau priimtos pataisos turėjo įtakos parduodamų automobilių nuvažiuotų kilometrų skaičiui.

 

M.Buzelis teigė, kad buvo atlikti populiariausių (pagal skelbimų skaičių) parduodamų automobilių tyrimai. 2014 m. gruodį–2015 m. sausį skelbimuose apie parduodamus 2001–2006 m. pagamintus automobilius, nurodoma rida siekdavo apie 211 tūkst. km. "Praėjusį metų pabaigoje, priėmus minėtą pataisą, pastebėjome, kad staiga pasikeitė ir parduodamų automobilių rida. Vidutiniškai parduodamas automobilis būdavo nuvažiavęs apie 220 tūkst. km", – apie atsiradusius pokyčius kalbėjo M.Buzelis. Taigi po BK pataisos vienuolikos–šešiolikos metų parduodamų automobilių rida padidėjo beveik 4 proc.

Dar vienas įdomus faktas, kurį pastebėjo automobilių rinkos ekspertas – itin išaugo parduodamų daugiau kaip 250 tūkst. km nuvažiavusių automobilių skaičius. Palyginti su praėjusiais metais, automobilių, nuriedėjusių ketvirtį milijono kilometrų, skaičius išaugo kone 43 proc. "Pastebėjome, kad sumažėjo ir skelbimų, kuriuose nenurodyta rida. Prieš metus tokių skelbimų buvo apie 30 proc. Šiandien jų sumažėjo iki 26,5 proc.", – sakė pašnekovas.

Kaina nuo ridos nepriklauso

M.Buzelis atkreipė dėmesį, kad automobilio rida dažniausiai siejama su amžiumi. Naivu tikėtis, kad, pavyzdžiui, penkiolikos metų senumo "VW Passat" bus nuriedėjęs vos 170 tūkst. km. "Automobiliai, ypač tie, kurie atkeliauja iš Vokietijos, gali būti su nemenka rida vien dėl kitokių važinėjimo įpročių. Lietuvis į 100 km kelionę dažniausiai leidžiasi savaitgalį, o vokietis tokį atstumą gali nuvažiuoti kasdien vykdamas į darbą. Ypač tai galioja kalbant apie dyzelinius automobilius", – atkreipė dėmesį pokalbininkas.

Jeigu ieškote automobilio su mažesne rida, specialistas pataria žvalgytis ekonominės klasės arba A, B1 kateogrijos automobilio. Jūsų akiratyje turėtų atsirasti tokie automobiliai kaip "Toyota Aygo", "Honda Jazz", "Nissan Micra", "Volkswagen UP!" ir t.t.

Kalbėdami apie senesnius nei 1990 m. automobilius vienareikšmiškai teigti, kad jie turi būti daug nuvažiavę, taip pat negalime. Žinoma, pasak M.Buzelio, ši taisyklė negalioja tokiems automobiliams kaip BMW, "Mercedes-Benz", "Audi" ar kitiems didesniems, aukštesnės klasės automobiliams, su kuriais, kaip juokaujama, galima nuvažiuoti ir milijoną kilometrų.

"Mažesni seni automobiliai, ypač gerai išlaikyti, per 20 metų gali nuvažiuoti tik 200 tūkst. km, tačiau jų kainos gerokai didesnės nei vidutinės", – atkreipė dėmesį pašnekovas. Pasak jo, nesumeluotos mažos ridos faktorius yra vienas esminių, kuris gali leisti parduoti automobilį brangiau nei vidutinė rinkos vertė.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų