Singapūro "Grand Prix" (GP) atvertė iškart kelis naujus "Formulės-1" lenktynių istorijos puslapius: F-1 lenktynės Singapūre vyko pirmą kartą ir sutapo su 800-osiomis "Grand Prix", o svarbiausia – lenktynininkai pirmą kartą varžėsi naktį! Mistine atmosfera apgaubtas varžybas vainikavo netikėti nugalėtojai ir didžiulė "Ferrari" nesėkmė.
F.Alonso stebuklas
"Mane gali išgelbėti tik stebuklas", – taip po kvalifikacinių varžybų savo galimybes lenktynėse vertino "Renault" lenktynininkas Fernando Alonso. Jis buvo vienas Singapūro GP favoritų, tačiau per antrą kvalifikacinių varžybų važiavimą sustreikavo automobilio degalų tiekimo sistema ir ispanas liko penkioliktas.
Įvertinus galimybes lenkti miesto trasoje išties teliko laukti stebuklo, tiksliau – laukti stebuklo suplanavus agresyvią stojimo techninės pagalbos zonoje taktiką. Nors sunku tuo patikėti, bet stebuklas įvyko. Jo autorius – kitas "Renault" atstovas – Nelsonas Piquet jaunesnysis. Brazilas nesuvaldė bolido, trenkėsi į apsauginę sienelę ir sukėlė grandininę reakciją, kuri visiškai pakeitė visą lenktynių eigą. F.Alonso į techninės pagalbos zoną užsuko pačiu tinkamiausiu laiku – likus keliems ratams iki avarijos. Kai į trasą pasuko saugos automobilis, daugelis varžovų puolė į techninės pagalbos zonas, o ispanas lyg ant mielių kilo pozicijomis aukštyn. Vėliau jam tiesiog reikėjo nedaryti klaidų. Ispano dėka "Renault" aplenkė "Toyotą" kovoje dėl ketvirtos vietos komandinėje įskaitoje.
"Fantastika – pirmą kartą šiais metais ant garbės pakylos ir iš karto pergalė! Reikės kelių dienų, kol visi įspūdžiai susigulės", – pasibaigus lenktynėms komentavo F.Alonso. Jis padėkojo "Renault" už pastangas tobulinant bolidą, bet kol kas neaišku, ar atstovaus jai kitais metais. Kalbama, kad ispanu domisi "BMW Sauber" ir "Honda", o sutartis su "Renault" baigiasi šių metų pabaigoje.
N.Rosbergas – ant sparnų
Iki stebuklo, kuriuo džiaugėsi F.Alonso, nedaug trūko ir "Williams" atstovui Nico Rosbergui. Tačiau vokiečiui ant aukščiausio garbės pakylos laiptelio užkopti sukliudė klaida – dėl ištuštėjusi degalų bako jis buvo priverstas užsukti į techninės pagalbos zoną, kai to daryti nebuvo galima. Jis gavo dešimties sekundžių sustojimo baudą. Tačiau kol teisėjai analizavo padėtį ir svarstė kokią baudą skirti, N.Rosbergas įgijo solidžią persvarą. To pakako – "Williams" lenktynininkas finišo liniją kirto antras.
Tai kol kas aukščiausias N.Rosbergo laimėjimas. Vienu svarbiausių Singapūro GP epizodų vokiečiui tapo varžybų pradžioje vykusi dvikova su "Toyotos" atstovu Jarno Trulli. "Williams" lenktynių inžinierius dilemą apibūdino taip: arba reikia aplenkti italą, arba sudie viltims gauti taškų. J.Trulli buvo pasirinkęs vieno sustojimo taktiką, jo bolidas buvo žymiai lėtesnis ir N.Rosbergas sugaišo daug laiko. Vis dėlto vokietis po kelių bandymų įveikė atkakliai besipriešinusį J.Trulli ir nulėkė pirmyn.
"Ferrari" – duobėje
Singapūro etapą "Ferrari" prisimins kaip košmarą. Kimi Räikkönenas varžybas baigė smūgiu į sieną, kaip ir Belgijos etape, o Felipe Massa tapo išsiderinusių "Ferrari" sustojimų techninės pagalbos zonose auka. Galbūt italų komandai vėl reikėtų grįžti prie mechaniko su ledinuku, o ne pasitikėti elektronika? Kvalifikaciniuose važiavimuose ir pirmoje lenktynių dalyje dominavęs brazilas viską darė teisingai – kai lentelėje virš jo galvos užsidegė žalias signalas, jis nuspaudė akceleratorių... Viskas baigėsi nutraukta degalų žarna ir bauda už tai, kad vos nesukėlė avarijos techninės pagalbos zonoje. Tą akimirką pergalė išslydo iš "Ferrari" rankų – italų stovykloje kilo sąmyšis.
Kol susiprotėta, kad reikia nubėgti prie stovinčio bolido ir ištraukti žarną (kuri dar nenorėjo lengvai pasiduoti), praėjo marios laiko. Vėliau šią žarną keli "Ferrari" mechanikai nešė į boksus kaip kokią anakondą.
Šie nesusipratimai baigėsi tuo, kad "Ferrari" užleido "McLaren" ekipai lyderės vietą komandinėje įskaitoje, o trečią vietą užėmęs Lewisas Hamiltonas nuo F.Massos atitrūko septyniais taškais (prieš Singapūro GP juos skyrė tik taškas). Britui šis rezultatas – savotiška kompensacija už atimtą pergalę Belgijoje. Tarptautinė automobilių federacija neatšaukė savo sprendimo ir po "McLaren" apeliacijos, kuri buvo svarstoma pasibaigus Italijos etapui.
Iki šių metų F-1 čempionato pabaigos liko trys etapai. Kitos GP lenktynės vyks Japonijoje spalio 12 d.
Singapūro "Grand Prix" rezultatai
Vieta Pilotas Šalis Komanda Laikas / atsilikimas
1. Fernando Alonso Ispanija "Renault" 1,57 val. 16,304 sek.
2. Nico Rosbergas Vokietija "Williams" + 2,957 sek.
3. Lewisas Hamiltonas Didžioji Britanija "McLaren" + 5,917 sek.
4. Timo Glockas Vokietija "Toyota" + 8,155 sek.
5. Sebastianas Vettelis Vokietija "Toro Rosso" + 10,268 sek.
6. Nickas Heidfeldas Vokietija "BMW Sauber" 11,101 sek.
7. Davidas Coulthardas Didžioji Britanija "Red Bull" + 16,387 sek.
8. Kazuki Nakajima Japonija "Williams" + 18,489 sek.
9. Jensonas Buttonas Didžioji Britanija "Honda" + 19,885 sek.
10. Heikki Kovalainenas Suomija "McLaren" + 26,902 sek.
11. Robertas Kubica Lenkija "BMW Sauber" + 27,975 sek.
12. Sébastianas Bourdais Prancūzija "Toro Rosso" + 29,432 sek.
13. Felipe Massa Brazilija "Ferrari" + 35,170 sek.
14. Giancarlo Fisichella Italija "Force India" +43,571 sek.,
15. Kimi Räikkönenas Suomija "Ferrari" + 4 ratais (nefinišavo)
Singapūro trasos ilgis – 5,067 km, lenktynių distancija – 309,087 km (61 ratas)
Greičiausiai vieną ratą – per 1 min. 45,599 sek. – apvažiavo K.Räikkönenas ("Ferrari")
Asmeninė įskaita po 15 iš 18 etapų (pirmas dešimtukas):
1 L.Hamiltonas – 84 taškai
2 F.Massa – 77 taškai
3 R.Kubica – 64 taškai
4 K.Räikkönenas – 57 taškai
5 N.Heidfeldas – 56 taškai
6 H.Kovalainenas – 51 taškai
7 F.Alonso – 38 taškai
8 S.Vettelis – 27 taškai
9 J.Trulli – 26 taškai
10–11 T.Glockas, M.Webberis – po 20 taškų
Naujausi komentarai