Magistralių spąstai kroviniams

Magistralių spąstai kroviniams

2010-04-07 23:59
Apribojimas: ir šis mažylis "Renault Clio" be mokesčio negali išvažiuoti į magistralinius kelius.
Apribojimas: ir šis mažylis "Renault Clio" be mokesčio negali išvažiuoti į magistralinius kelius. / Evaldas Butkevičius

Kai kurių automobilių vairuotojai net nenutuokia, kad jų transporto priemonės užregistruotos kaip maži kroviniai automobiliai. Nesumokėjus kelių mokesčio, jie negali išvažiuoti į magistralinius kelius.

Krovininis – ir "Punto"

Kaunietė Rasa ieškojo nedidelio lengvojo automobilio, kuriuo būtų galima vežioti šunį: kad gale nebūtų sėdynių, įrengta tinklinė pertvara. Moteris šiais metais Kauno automobilių turguje nusipirko nedidelį automobilį "Fiat Punto", kuriuo trumpa magistralės Vilnius–Kaunas–Klaipėda atkarpa važiuodavo iš Kauno į Giraitę. Tačiau per vieną tokią kelionę moterį sustabdė policijos patruliai, kurie pasiteiravo, ar ji sumokėjusi kelių mokestį. Automobilio registracijos liudijime pažymėta, kad jis yra N1 kategorijos – lengvasis krovininis automobilis (iki 3,5 t bendrosios masės). Tokių automobilių savininkai, prieš išvažiuodami į magistralinius kelius, privalo būti sumokėję specialų mokestį.

"Apie tai nieko nežinojau. Jei būčiau žinojusi, nebūčiau pirkusi tokio automobilio", – teisinosi Rasa.

Piktybinių pažeidėjų – mažuma

Kauno apskrities policijos Magistralinių kelių priežiūros būrio vadas Virginijus Bakanas mano, kad specialiai mokesčio nemoka retas pažeidėjas. Daugelis jų išties nežino, kad toks mokestis yra privalomas.

"Labai dažnai magistraliniais keliais leidžiančių važiuoti vinječių neturi mažų automobilių vairuotojai, kurie nežino, kad jų automobilis įregistruotas kaip krovininis. Nemažai tokių yra visureigių", – pasakojo pareigūnas.

Dažnai į Lietuvą kaip krovininiai parvežami, bet kaip paprasti lengvieji parduodami įvairūs autobusiukai. Pardavėjai įrengia sėdynes, tačiau automobiliai vis tiek įregistruojami kaip krovininiai, o pirkėjas nepažiūri į registracijos liudijimą ir apie tai sužino tik sustabdytas policininkų. Dažnai tokius automobilius galima priregistruoti ir kaip lengvuosius, tačiau reikia atlikti specialią ekspertizę, kuri nepigiai kainuoja.

Važiuoja iki degalinės

Kauną apraizgę magistraliniai keliai, todėl leidimų neturintys krovininiai automobiliai neretai savo tikslo siekia aplinkiniais, nepatogiais keliais. Pavyzdžiui, dėl to iš Vilijampolės į Aleksotą negalima važiuoti Č.Radzinausko tiltu ir Marvelės gatve, nes reikėtų išvažiuoti į kelią Kaunas–Marijampolė–Suvalkai. Todėl mokesčio nesumokėjusios krovininės mašinos kratosi per miesto centrą.

Taip pat, nesumokėjus kelių mokesčio, iš Kauno negalima važiuoti į Karmėlavą, kuri yra magistraliniame kelyje Kaunas–Zarasai–Daugpilis.

Tiesa, nuo baudos, važiuojant magistrale, pavyzdžiui, iš Ramučių į Kauną, galima išsisukti. Be magistraliniais keliais leidžiančios važiuoti vinjetės galima keliauti iki artimiausios degalinės, kurioje ir parduodamos vinjetės. Kaip žinome, nuo Ramučių iki Kauno degalinės nėra, tačiau vairuotojas turi pateikti įrodymą, kad Ramučiuose yra mašinos buveinės vieta arba ten ji užsibuvo iškraunant krovinį. Be abejo, važiuojant atgal iš Kauno į Ramučius pasiteisinti, kad kelyje nebuvo degalinės, nepavyks.

"Specialiai pažeidėjų netykome ir nepuolame bausti, jei jie sustabdomi netoli savo namų. Gal iš tikrųjų važiuoja iki degalinės. Bet jei važiuoja iš Klaipėdos ir sustabdome prie Kauno, būna viskas aišku", – pasakojo V.Bakanas.

Kauno apskritį kerta arba į ją įsiskverbia penki magistraliniai keliai, kuriuose V.Bakano būrio vyrai per šių metų kelis mėnesius nubaudė 15 leidimų važiuoti magistraliniais keliais neturinčių pažeidėjų. Bauda gali svyruoti nuo 300 iki 2600 litų ir grėsti ne tik vairuotojui, bet ir transporto priemonės savininkui.

Pastaruoju metu specialūs reidai dėl šio pažeidimo neorganizuojami.

"Anksčiau, kai vinjetes reikėdavo pirkti pašte, būdavo tragedija. Žmonėms ilgai reikėdavo stovėti eilėse. Įsivaizduokite, jeigu reikėdavo tiek vargti dėl vienos dienos leidimo malkoms parsivežti. Dabar jau retas leidimo neturi", – kalbėjo V.Bakanas.


Tarifai N1 kategorijos automobiliams

1 dienos – 20 Lt

7 dienų – 60 Lt

30 dienų – 150 Lt

12 mėnesių – 600 Lt


Apmokestinti magistraliniai keliai

A1 Vilnius–Kaunas–Klaipėda (10–306,3 km);

A2 Vilnius–Panevėžys (9,28–132,7 km);

A3 Vilnius–Minskas (6,65–33,99 km);

A4 Vilnius–Varėna–Gardinas (15,51–134,46 km);

A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai (0–97,06 km);

A6 Kaunas–Zarasai–Daugpilis (5,96–185,4 km);

A7 Marijampolė–Kybartai–Kaliningradas (2–42,21 km);

A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai (7,5–87,86 km);

A9 Panevėžys–Šiauliai (5–75,7 km);

A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga (4,57–66,10 km);

A11 Šiauliai–Palanga (2,65–146,41 km);

A12 Ryga–Šiauliai–Tauragė–Kaliningradas (0–49,7km; 59,43–186,09 km);

A13 Klaipėda–Liepoja (0–24,77 km; 26–45,15 km);

A14 Vilnius–Utena (10,66–95,6 km);

A15 Vilnius–Lyda (10,66–49,28 km);

A16 Vilnius–Prienai–Marijampolė (15,55–135,48 km);

A17 Panevėžio aplinkkelis (0–22,28 km);

A18 Šiaulių aplinkkelis (0–17,08 km).

Šaltinis: Lietuvos automobilių kelių direkcija

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra

Daugiau naujienų