Pereiti į pagrindinį turinį

Motociklą nusižiūrėjo indų filme

2013-07-06 05:00
Motociklą nusižiūrėjo indų           filme
Motociklą nusižiūrėjo indų filme / Margaritos Vorobjovaitės nuotr.

Indija nėra Linos Kupčikaitės svajonių šalis, tačiau neseniai atsitiktinai indų meniniame filme ir po to gyvai išvydusi „Royal Enfield“, 35-erių moteris atrado čia gaminamus legendinius britų motociklus.

Neišgąsdino ir avarijos

„Tėtis užsodino ant mopedo ir pradėjau važiuoti“, – pirmą pažintį su motorizuota dvirate transporto priemone prisiminė Lina. Jai tuomet tebuvo 13–14 metų. „Įvažiavau į griovį, tačiau mopedai ir motociklai neišgąsdino, o iškart sužavėjo“, – teigė mergina.

Greitai Linos tėtis lentynininkas jai nupirko rusišką minimopedą, po to ji pradėjo važinėti „Honda“ „street“ klasės modeliu. Tuomet Lietuvos gatvėse važinėjo dar tik vienetai užsienietiškų motociklų.

„Po to buvo ilga pertrauka be motociklo, kol nusipirkau “Yamaha„ – pusiau britvą, dar vėliau – “Kawasaki Ninja„, – šypsojosi motociklais mėgstanti važinėti L.Kupčikaitė. – Po sportinių motociklų norėjosi kelioninio, tad pasirinkau “Harley Davidson Sportster 883„, kuriuo važinėjau ilgiausiai – penkerius metus“.

Ir neseniai, po kelerių metų pertraukos, jos ir mylimojo mažyliui sulaukus vienų metų, Lina įsigijo Indijoje britų gaminamą pasididžiavimą – „Royal Enfield“.

Kodėl L.Kupčikaitė taip mėgsta motociklus? Juolab kad jos neatbaidė tėvus išgąsdinusios kelios avarijos?

Lina atvira: „Tai – nėra mano gyvenimo būdas. Tai – savotiška šeimos tradicija. Motociklais važinėja tėtis, brolis. Man svarbiausia – malonumas, geras praleidimo būdas, bendravimas su kompanija. Tik po to – transporto priemonė, kuri, beje, labai patogi miesto spūstyse.“

Patinka retro stilius

Ne, ji nepirko „Royal Enfield“ ir net iš pradžių nežinojo, kad juo važinėja Holivudo aktorius Bradas Pittas, NBA krepšininkas Karlas Malone'as, muzikantas Billy Joelas ar dainininkas Julio Iglesias.

„Nugalėjo smalsumas, labai patiko egzotiška, įdomi išvaizda, originalumas. Juk gatvėje pravažiavus tvarkingam IZ, kurį dabar pamatysi labai retai, daugelis atsisuka ir draugiškai šypsosi“, – teigė Lina.

Retro stiliaus, šeštojo dešimtmečio dizaino indiškas motociklas iškart atkreipia dėmesį.

„Juolab dabar įvairiose srityse madingas renesansą išgyvenantis retro, vintažo stilius, – kalbėjo Lina. – Tad šis motociklas įtiko kaip pirštu į akį. O mada keičiasi dažnai, ateina nauja.“

„Roayal Enfield“ Lina rinkosi ne tik dėl išskirtinio dizaino. „Juo labai patogu važiuoti. Čia nepasigirsi didele kubatūra, išskirtiniais techniniais parametrais, jis nėra pats geriausias pasirinkimas labai ilgose kelionėse, tačiau juo labai smagu ir patogu važiuoti miesto gatvėmis“, – pastebėjo ji.

Be to, indiškas, gana lengvas, 100 km sunaudoja 3 l benzino. Linai jau seniai priversta kelti motociklą nuo gatvės, tačiau tai – ne koks nors 250 kg sveriantis „Yamaha“, kurio vienas nepakelsi: „Tiesa, vyrai dažnai atskuba į pagalbą net neprašyti.“

Tik viena sėdynė

Ar augantis mažylis namuose neatbaidė važinėtis motociklu? Moteris purto galvą. Ji nebijo, jaučiasi drąsiai. Tiesa, dėl Linos pomėgio ne itin džiūgauja mylimasis, baimindamasis dėl jos saugumo.

„Tačiau baimė, tiksliau atsakomybė būna, kai ką nors veži už nugaros. Be to, kelyje dabar turi saugotis ne savęs, o kitų, – pastebi Lina. – Beje, “Royal Enfield„ neturi antros sėdynės. Papildomos specialiai neužsisakiau. Tokius motociklus vadinu egoistais, tačiau tuomet gali vienas mėgautis važiavimu, pasitikėti tik savimi ir turi pretekstą atsisakyti ką nors pavėžėti.“

Ant jos „Royal Enfield“ nekaba, kaip įprasta Indijoje, šventųjų paveikslėliai, talismanai ar dievybių figūrėlės. Ji neprietaringa. Ir seniai nepastebi aplinkinių žvilgsnių gatvėje.

"Tiesa, kai sustoju, matau, kad žmonės žvelgia į egzotišką motociklą, – teigė L.Kupčikaitė. – Jis turi charizmos, juo gali padžiazuoti.

Kas tuomet skamba, kai ji važiuoja beveik nuo Antrojo pasaulinio karo laikų nepakitusio dizaino motociklu? Lina šypsosi: „Johnny Cashas. Jis labai tinka prie motociklo nuotaikos. Ypač, kai šis tokio dizaino. Ir tuomet išties galiu patvirtinti posakį, kad automobilis veža kūną, o motociklas sielą.“


Naudotas ir mūšio lauke

„Royal-Enfield“ istorija prasidėjo Didžiojoje Britanijoje dar 1890 m. „Royal Enfield“ tituluojamas seniausiu motociklų gamintoju, kuris savo istorija pralenkia legendas „Harley Davidson“ ir „Triumph“. Pirmasis „Royal Enfield“ motociklas su ant priekinio rato esančiu varikliu į gatvę išvažiavo 1901 m.

„Royal Enfield“ motociklai įrodė savo galimybę net tik gatvėse, bet ir mūšio lauke, tarnaudami kareiviams net ir atšiauriomis dykumų sąlygomis.

Populiariausias „Royal Enfield“ modelis „Bullet 500“ iki šių dienų išlaikė autentišką 1950 m. dizainą ir yra vienas iš nedaugelio motociklų, kurių visą korpusą sudaro tik metalinės detalės. „Bullet 500“ yra ilgiausiai gaminamas motociklo modelis.

„Royal Enfield“ motociklai parduodami daugiau nei 30 pasaulio šalių. Kasmet jų parduodama apie 70 tūkst.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų