Atšilus orams gatvėse galima išvysti vis daugiau motociklininkų. Prieš šio sezono pradžią plieninių žirgų mėgėjai Susisiekimo ministerijai pateikė pasiūlymų, kad būtų pakeistos Kelių eismo taisyklės: padidintI leistiną greitį, leisti važiuoti viešojo transporto juosta ir statyti motociklus ant šaligatvių.
Išimtys ar saugumas?
Šešerius metus gyvuojanti „Motogrupė“ vienija apie 19 tūkst. bendraminčių, neabejingų vėjui, laisvei ir polėkiui. „Mūsų pasiūlymai ministerijai gimė po diskusijų“, – aiškino „Motogrupės“ direktorius Antanas Petrauskas.
Pasiūlymų keisti Kelių eismo taisykles motociklininkams jie nevadina dviračio išradimu. Anot A.Petrausko, visi jie paremti kitų valstybių patirtimi. Vienas pagrindinių pasiūlymų – maksimalius leistino greičio apribojimus motociklams suvienodinti su leistinu greičiu automobiliams.
Dabar automagistralėse motociklininkams leidžiama važiuoti ne didesniu nei 110 km/val. greičiu, greitkeliuose ne didesniu nei 100 km/val., keliuose su asfalto ar betono danga – 90 km/val., kitur – 70 km/val. Motociklininkai siūlo suvienodinti jiems ir lengvųjų automobilių vairuotojams leistiną greitį. Atitinkamai – 130 km/val., 110 km/val., 90 km/val., 70 km/val.
Motociklininkų motyvas – saugumas. Esą tai padeda geriau kontroliuoti situaciją ir greičiau pamatyti kitų klaidas. Leidžia mažiau dėmesio skirti važiuojantiesiems už motociklininkų ir daugiau priekyje ir šonuose.
Nusitaikė ir į šaligatvius
Motociklų entuziastai siūlo leisti statyti šias transporto priemones (be priekabos) bei mopedus ant šaligatvių – ten, kur nesudaromos kliūtys vaikščioti pėstiesiems, taip pat juos palikti dviem eilėmis, jei tai nekliudo eismui.
„Jei leistų statyti motociklus ant šaligatvių – arčiau namo, darbovietės ar kavinės langų, sumažėtų jų vagystės rizika. Be to, manoma, kad šis pakeitimas paskatintų žmones daugiau mopedais ir motociklais važiuoti į miestą dirbti ar pramogauti, o tai iš dalies sumažintų automobilių spūstis didmiesčiuose“, – įsitikinęs A.Petrauskas.
„Motomanų“ atstovas apeliuoja ir į šių lengvųjų transporto priemonių savininkų pageidaujamą saugumą. „Keliems asmenims įsikelti motociklą į autobusiuką ar kitą didesnę transporto priemonę nėra jokio vargo. Didesnės galimybės pasistatyti motociklą arčiau vietos, kurioje esi, sumažintų vagysčių tikimybę“, – motociklininkų bendruomenės pozicijas gynė A.Petrauskas.
Šalia autobusų
Motociklininkai prašosi leisti jiems važiuoti ta pačia eismo juosta, kuri skirta tik viešajam transportui. Ir čia plieninių žirgų savininkai įžvelgia naudą visiems eismo dalyviams. Šia juosta motociklininkai greičiau apvažiuotų automobilių spūstis miestuose.
Taip motociklininkai esą būtų skatinami važinėti atskira eismo juosta, o ne manevruoti tarp lengvųjų automobilių. Motociklininkai primena, kad jų transporto priemonėse nėra oro filtravimo sistemos, todėl stovėdami spūstyse jie kvėpuoja kitų automobilių išmetamosiomis dujomis.
„Motomanų“ teigimu, jie nesudarytų didelių srautų viešojo transporto juostoje, todėl nei autobusams, nei troleibusams nekliudytų. Motociklininkai motyvuoja, kad kitaip dėl daugybės priežasčių jie būna priversti manevruoti per kelias eismo juostas, o tai ne taip jau ir saugu.
Atsakymo dar nėra
Susisiekimo ministro patarėjas ryšiams su visuomene Martynas Čerkauskas patvirtino, kad motociklininkų pateikti pasiūlymai yra svarstomi, kai kurie net gali būti įgyvendinti, tačiau galutinio sprendimo dar nėra. Pasak M.Čerkausko, artimiausiu metu motociklininkai sulauks žinių.
Kritiškiau motociklininkų pasiūlymus vertino Kauno kelių valdybos laikinai viršininko pareigas einantis Remigijus Stukas. Jis abejojo, ar verta jiems leisti važinėti viešajam transportui skirta eismo juosta
R.Stukas neatmetė galimybės, kad būtų galima leisti motociklus palikti ant šaligatvių. „Gal ir galima pagalvoti apie specialias vietas motociklams statyti“, – sakė laikinasis Kauno kelių policijos vadovas.
Skaudi statistika
Pernai Kaune buvo užregistruota 15 įskaitinių eismo įvykių, kuriuose dalyvavo motociklai. Per juos 19 žmonių buvo sužeista. Dėl 12 eismo įvykių kalti motociklininkai. Dažniausios eismo įvykių priežastys – motociklo ar mopedo nesuvaldymas, chuliganiškas vairavimas, saugaus greičio, pareigų pėstiesiems, pirmumo reikalavimų nesilaikymas.
Pernai karštu tašku Kaune buvo Karaliaus Mindaugo prospektas. Ketvirtadieniais čia susitikdavo greičio fanatikai. Žinodami šią jautrią vietą tuo laiku pareigūnai sustiprindavo pajėgas, filmuodavo, fotografuodavo. „Motociklininkų juk nepavysime“, – tokį sprendimą motyvavo pareigūnai.
„Šaukštas deguto statinę medaus sugadina. Taip, Karaliaus Mindaugo prospekte vykdavo savavališkas važinėjimas“, – sakė „Motogrupės“ direktorius A.Petrauskas. Jis neneigė, kad yra tokių nedrausmingų motociklininkų, tačiau pabrėžė, kad jų grupei priklausanti motociklininkų bendruomenė laikosi saugaus eismo keliuose principo.
Audringieji ketvirtadieniai
Ketvirtadieniais, apie 20 val., į Karaliaus Mindaugo prospektą rinkdavosi ne tik adrenalino fanatikai. Šalikelės nuo „Akropolio“ iki M.K.Čiurlionio tilto būdavo gausiai nustatytos automobilių, pro kurių langus žiūrovai mėgaudavosi reginiu.
Pernai „Kauno diena“ rašė: „Dideliu greičiu nuo “Akropolio„ atlekiantis juodus šarvus vilkintis juodo metalinio žirgo raitelis ties degaline pakelia priekinį ratą. Spektaklis prasideda. Žiūrovai atsisuka į sceną, išsitraukia fotoaparatus ir vaizdo filmavimo kameras.“
Tokie vaizdai prie „Lukoil“ degalinės prospekte vykdavo ne vienus metus. Taikytos sankcijos mažai gelbėjo. Policininkai vaikėsi pažeidėjus, aikštelę laistė vandeniu, o politikai motociklininkams Kauno centre bandė įvesti komendanto valandą, tačiau visos pastangos išvaikyti chuliganus nuėjo perniek. Situaciją šiek tiek pavyko sutramdyti, kai pareigūnai ėmė filmuoti pažeidėjus ir bausti pagal vaizdo kameros juostoje užfiksuotus pažeidimus.
Ieško kitos vietos
Kelių policijos valdybos pareigūnų iniciatyva rengiami susitikimai su motociklininkų atstovais, Kauno valdžia. „Policija nustato pažeidėją ir gali nubausti, tačiau svarbiau, kad didesnis būrys įsijungtų į prevencinę akciją“, – aiškino laikinasis kelių policijos vadovas R.Stukas.
Jis teigė, kad jau baigiama rengti prevencinė programa. Joje bus ne tik švietėjiška dalis, bet ir žinių patikrinimas, taip pat akcija su „Nemuno žiedo“ administracija. Programos smulkmenų R.Stukas kol kas neatskleidė. Policija tikisi ir miesto vadovų pagalbos ir paramos.
Siekdami apsaugoti kauniečius nuo motociklininkų miesto gatvėse keliamo triukšmo, Kauno apskrities policijos pareigūnai kreipėsi į Kauno miesto merą Andrių Kupčinską, prašydami, esant galimybei, surasti tinkamą ir saugią vietą motociklininkams rinktis, kur jie galėtų tobulinti savo praktinius įgūdžius, nekeldami pavojaus sau ir kitiems eismo dalyviams.
Naujausi komentarai