Automobilių pardavėjai su viltimi žvelgia į kiekvieną jų salonų slenkstį peržengiantį kaunietį. Naujų transporto priemonių šįmet parduodama daugiau, tačiau apie rinkos atsigavimą dar kalbama atsargiai.
Dairosi, bet neperka
Erdvių, prabangiai įrengtų naujų automobilių salonų konsultantai pastaruoju metu, ko gero, dažniau bendrauja tarpusavyje nei su klientais. Įsigyti naują transporto priemonę, ypač prabangesnę, dabar sau leidžia vienas kitas kaunietis. Įmonės mašinas keičia tik tada, jei tai būtina.
"Dairomės automobilio, bet sprendimo priimti neskubame, – nusišypsojo "Peugeot" salone sutikta potenciali pirkėja Nijolė. – Dešimt metų važinėjame "Mercedesu", atėjo laikas keisti mašiną." Jos vyras Audrius būtų linkęs pirkti galingesnį automobilį, o Nijolė įsitikinusi, kad šeima turėtų apsiriboti ekonomiškesniu variantu.
Naujų automobilių salonų darbuotojai privilioti pirkėjų stengiasi įvairiomis priemonėmis, tačiau didesnių sandorių sudaryti pavyksta retai.
"Įmonės visus pinigus saugo apyvartinėms lėšoms, neperka naujų automobilių veiklai plėsti. Įsigyja naują tik tada, kai senasis nusidėvi arba sudaužomas", – pastebi bendrovės "Auto Vici" pardavimų vadovas Gytis Jasiukaitis. Jis džiaugiasi, kad sunkiausias laikotarpis – praėjusių metų spalis – jau praeityje. Esą dabar naujų automobilių jau parduodama. Per šių metų aštuonis mėnesius "Auto Vici" pardavė 41 naują automobilį, daugiausia – "Opel" markės.
Diržų dar neatsileidžia
Bendrovė "Autotoja", prekiaujanti "Toyota" automobiliais, per šių metų sausį–rugpjūtį pardavė 120 naujų automobilių. Tai yra maždaug tiek, kiek būdavo parduodama 2000–2001 m.
"Apie sunkmečio pabaigą kalbėti dar anksti, – įsitikinęs "Autotojos" pardavimo vadovas Mindaugas Kraujutis. – Pasižiūrėkite į smulkųjį ir vidutinį verslą – daugelis dar vos kvėpuoja ir vargu ar greit atsigaus, nes vartojimas vis dar labai menkas." Iš vartojimo didžiąją dalį pajamų gaunantiems verslams trūksta lėšų, esą todėl apie išlaidas, susijusias su naujomis transporto priemonėmis, daugelis įmonių nė negalvoja.
Paklaustas, ar būna dienų, kai į saloną neužsuka nė vienas lankytojas, M.Kraujutis pripažino, kad dienų būna visokių, bet bent jau smalsių kauniečių, norinčių pasigrožėti naujais automobiliais, užsuka kasdien.
Išgyventi "Autotojai" pavyksta, nes per dvylika veiklos metų pavyko užsiauginti nuolatinių klientų. Duomenų bazėje šiuo metu jų yra 14 tūkst. Be to, trečdalį pajamų sudaro prekyba naudotomis transporto priemonėmis.
Dažnai salone lankosi ūkininkai iš Kauno apylinkių. Jie perka krovininius visureigius, populiarūs ir verslo klasės automobiliai "Toyota Avensis".
Klientai laukia nuolaidų
"Lexus" limuzinų klasės automobiliai daugeliui šios markės transporto priemonių gerbėjų sunkmečiu liko svajonė.
"Situacija sudėtinga, nes mūsų klientai – pasiturintys žmonės, o tokių per krizę sumažėjo, be to, visi pradėjo labiau taupyti", – pasakojo "Autotojos" atstovė Reda Aleksandravičienė.
Jos teigimu, "Lexus" salono sąstingis neapėmė, tačiau dabar klientai ilgiau svarsto, atidžiau renkasi transporto priemonę. Neskuba įsigyti jos net tada, kai kelis kartus pabando. Vienas paklausiausių modelių – 99 tūkst. litų kainuojantis, t.y. vienas pigesnių, automobilis IS.
M.Kraujutis pastebi, kad klientai nesiryžta pirkti automobilio, nes tikisi sulaukti didesnių nuolaidų.
"Jie nežino, kad akcijas taikyti gamintojai leidžia ribotam prekių kiekiui. Tos nuolaidos, kurias dabar siūlome, didesnės jau nebus. Žmonės gali praleisti galimybę įsigyti trokštamą automobilį pigiau", – kalbėjo M.Kraujutis. Pavyzdžiui, "Toyota Avensis" kaina pastaruosius kelerius metus, nepaisant krizės, nesikeitė – automobiliai kainuoja apie 70–80 tūkst. litų.
"Auto Vici" salone taip pat daugiausia parduodama pigesnių automobilių. Šiuo metu populiariausias beveik 26 tūkst. litų kainuojantis "Chevrolet Spark".
Pasirinkimą lemia kaina
Bendrovės "Sostena" Vakarų regiono ir tinklo plėtros vadovas Vygandas Ulickas naujų automobilių rinkos sąstingį sieja su vidurinės klasės menkumu.
"Pas mus visi arba labai turtingi, arba visiški vargšai. Tose šalyse, kuriose yra pasiturinčių žmonių, situacija visiškai kitokia", – atkreipia dėmesį V.Ulickas.
Jam apmaudu, kad į Lietuvą atvežama palyginti daug naudotų automobilių. Vakarų Europos valstybių gyventojai jų atsikrato, o pas mus tokie automobiliai naujam gyvenimui prikeliami it feniksai. Senas, techniškai netvarkingas mašinas vairuojantys kauniečiai visų pirma rizikuoja savo ir aplinkinių gyvybe. Be to, nuolat remontuojant seną automobilį jo eksploatacijai reikia daugiau lėšų nei naujo.
"Perkant automobilį reikia įvertinti visas susijusias išlaidas. Pigiai nupirktas daiktas gali brangiai atsieiti jį vairuojant", – pabrėžė V.Ulickas.
Jis įsitikinęs, kad "Sostena" šįmet didesnio nuostolio nepatirs. Juolab kad šį rudenį į salonus atriedės ekonomiškas, keturiais ratais varomas "Dacia Duster". Šie erdvūs automobiliai bus parduodami po 35 tūkst. litų.
Bankai ėmė skolinti?
Preliminariais "AutoTyrimų" duomenimis, šių metų rugpjūtį Lietuvos naujų automobilių rinka išaugo 19 proc., iki 672 vienetų. Tokią statistiką iš dalies lemia palyginamoji bazė – praėjusių metų rugpjūtį visoje šalyje įregistruoti 565 nauji automobiliai.
Asmeninių automobilį šį rugpjūtį įregistruota šiek tiek daugiau (17 proc.), 54 proc. ūgtelėjo lengvųjų komercinių transporto priemonių rinka.
"Išperkamosios nuomos kompanijos pradėjo siūlyti savo paslaugas. Visus metus buvo tyla, o dabar sulaukiame jų atstovų su pasiūlymais. Tai labai geras ženklas", – pabrėžė V.Ulickas.
Šį rugpjūtį daugiausia įregistruojama "Volksvagen" automobilių. Antroje vietoje – "Peugeot", trečioje – "Toyota". Tarp prestižinių pirmauja BMW.
Liepą populiariausi asmeninės paskirties modeliai Lietuvoje buvo "Peogeot 206+" ir "Peogeot 3008" bei "Subaru Legacy/Outback". Tarp lengvųjų komercinių modelių pirmavo "Volkswagen Caddy".
Per šių metų sausį–rugpjūtį mūsų šalyje įregistruota 5016 naujų lengvųjų automobilių, t.y. 16 proc. mažiau negu per praėjusių metų tą patį laikotarpį.
Naujausi komentarai