Pereiti į pagrindinį turinį

Naujoko šuolis į geriausiųjų olimpą

2016-12-14 13:36

Lietuvos žurnalistų autoklubas jau dvidešimtą kartą rinko geriausią parduodamą automobilį Lietuvoje. Nurungęs 35 kandidatus, "Metų automobiliu 2017" tapo "Seat Ateca".

Populiarėja: prieš dešimtmetį SUV klasės automobilius siūlė vos keli gamintojai, o šiandien jie yra kiekvieno gamintojo modelio gamoje.
Populiarėja: prieš dešimtmetį SUV klasės automobilius siūlė vos keli gamintojai, o šiandien jie yra kiekvieno gamintojo modelio gamoje. / Giedriaus Matulaičio nuotr.

Automobilis kiekvienai situacijai

Visas šių metų geriausių automobilių trejetukas buvo kitoks nei praėjusius devyniolika kartų. Ne tik todėl, kad trejetuke atsidūrė tų markių automobiliai, kurių nebuvo pernai. Pirmą kartą visi trys automobiliai atstovauja tai pačiai, vis labiau populiarėjančiai didesnio pravažumo (SUV) automobilių klasei. Antroje vietoje šiemet liko "Kia Sportage", o trečioje – "Peugeot 3008".

Beje, didesnio pravažumo automobilis geriausiojo titulą iškovojo ir kaimyninėje Latvijoje. Diena prieš paskelbiant metų automobilį Lietuvoje, kaimynai geriausiu išrinko neseniai rinkoje pasirodžiusį "Škoda Kodiaq". Šis automobilis buvo pateiktas ir "Metų automobilio" konkursui Lietuvoje, tačiau dešimties komisijos narių sprendimu jis nepateko net į geriausiųjų septynetuką.

Iš 35 pretendentų tapti metų automobiliu net šešiolika atstovavo būtent SUV kateogrijai. Pasak visureigių ir SUV testavimo specialisto Audriaus Sutkaus, auganti meilė didesnio pravažumo automobiliams yra natūrali.

"Pasaulis tampa vis mažesnis, žmonės – vis labiau mobilesni, gyvenimo būdas aktyvėja. Vis daugiau žmonių keliones planuoja patys, bando aplankyti vietas, kurių dar nematė kiti. Pavargęs nuo miesto žmogus savaitgalį bėga į gamtą, į kalnus, į mišką, sodybas. Vis daugiau žmonių naudojasi nuomojamomis ar savo priekabomis, kuriose veža žirgus, keturračius ar sniego motociklus. Visam šiam naujos kartos gyvenimui, labiausia tinka erdvus, talpus ir universalus automobilis, varomas keturiais ratais. Visi gamintojai seka šia mada, stengiasi užpildyti nors kokią nišą šiame segmente", – naujas tendencijas vertino "Kauno dienos" pašnekovas.

Mažėja tikrų visureigių

Užkietėjęs bekelės vilkas tvirtino, kad tikrųjų rėminių visureigių pagaminama vis mažiau. Dažniausiai paliekamos tik "pick up" versijos, kurios vis dar reikalingos specialiosioms tarnyboms, ūkininkams ar sunkesniems svoriams vežti, tačiau ir čia gamintojai bando saviems visureigiams surasti naują paskirtį, įvardydami šios kategorijos automobilius kaip aktyvaus laisvalaikio visureigius.

"Visureigis prieš dvidešimtmetį labiau buvo paprastas darbinis arklys, sugebantis važiuoti ten, kur kiti automobiliai net nedrįstų kišti nosies, šiandien juose atsiranda vis daugiau komforto ir brangių medžiagų, spalvos tampa aktyvesnės ir ryškesnės, kad klientas turėtų didesnę galimybę rinktis. Šiuose automobiliuose, palyginti su tais, kurie buvo gaminami praėjusiame amžiuje, vis daugiau sistemų valdo elektronika, atsisakoma mechaninio valdymo", – pokyčius vardijo A. Sutkus. Pavyzdžiui, metų visureigiu tituluotas "Toyota Hilux", įveikdamas paties A. Sutkaus sukonstruotą visureigių bandymų ant ratų platformą "Peak Point", veiksmus kontroliuojant elektronikai, pasiekė geresnių rezultatų, nei įjungus lėtesnę pavarą ir blokuotės sistemas mechaniškai.

Pateikė netikėtumų

"Seat Ateca" taip pat, kaip ir kiti "Metų automobilio 2017" konkurse dalyvavę SUV ir visureigiai, buvo bandoma "Peak Point" platformoje. Pagal visus parametrus "Seat‘as" 7-ąja vieta dalijosi su "Ford Edge" ir surinko 37 balus iš 50 galimų. Komisijai pateikto automobilio komplektacijoje nebuvo arba neveikė kalnų stabdymo, kilimo į įkalnę sistemos. Šoninio posvyrio rampą automobilis įveikė neidealiai, surinko 7 balus iš 10 galimų. Per kėbulo standumo patikrą "Seat Ateca" pelnė 10/10 ir pasirodė puikiai. Priekinės ašies blokavimas nepaliko abejonių, automobilis nepajuto praslystančių rampos ratukų ir startavo į įkalnę puikiai, surinkdamas 10/10. "Kai užduotis tapo sunkesnė ir trys iš keturių automobilio ratų atsistojo ant praslystančių ratukų, rezultatas irgi nustebino – SUV klasei priklausantis automobilis gavo 9 balus iš 10. Tai puikus rezultatas didesnio pravažumo automobiliui", – apibendrino A. Sutkus.

Paprašytas įvertinti, kokia kryptimi gali vystytis didesnio pravažumo automobilių klasė, A. Sutkus tvirtino, kad ilgainiui visi sedanai, hečbekai, universalai ar vienatūriai turėtų peraugti į didesnio pravažumo automobilius su dviem arba keturiais varančiaisiais ratais. "Žinoma, turi likti sportinio ar kupė automobilio segmentas bei prabangiausios automobilių versijos su sedano kėbulu, tačiau dauguma automobilių, bent jau Europoje taps SUV klasės atstovais", – nuspėti netolimą ateitį bandė pašnekovas. Vis dėlto ši taisyklė galioja tik Europos rinkai. Visai kitokia situacija yra Pietų ir Šiaurės Amerikoje ar Kinijoje. Ten visai kitokie modeliai, kitokie poreikiai ir automobilių mados.

Geriausiųjų septynetukas

1. "Seat Ateca"

2. "Kia Sportage"

3. "Peugeot 3008"

4. "Renault Megane"

5. "Mercedes Benz E klasė"

6. "Hyundai Ioniq"

7. "Alfa Romeo Gulia"

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų