- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Kasmet vasarą garsiai nuskamba bent vienas kitas atvejis, susijęs su automobilyje paliktais mažamečiais vaikais. Saulėtą vasaros dieną automobilyje palikę vaiką tėvai rizikuoja jo sveikata.
Neretai tėvai, nenorėdami žadinti važiuojant užmigusio vaiko, palieka jį miegoti prie praviro lango uždarytoje transporto priemonėje, nesusimąstydami, kaip jie tuo metu rizikuoja vaiko sveikata. Viešai tokie atvejai aptariami tik išskirtiniais atvejais, tačiau realybė kitokia – paliktų vaikų būna gana dažnai.
Vokietijos meteorologinės tarnybos "Wetteronline" tyrimas rodo, kad esant karštam orui automobilis įkaista neįtikėtinai greitai – jei lauke temperatūra siekia +30 °C, mašinos viduje ji pakyla iki +50 °C per pusvalandį.
Tačiau ir lauke netvyrant didžiuliam karščiui, palikti vaiką automobilyje yra pavojinga, net jeigu oro temperatūra siekia +20 °C.
Palikę mažametį automobilyje, net ir su praviru langu, tėvai rizikuoja, nes vaikas gali gauti šilumos smūgį.
"Palikę mažametį automobilyje, net ir su praviru langu, tėvai rizikuoja, nes vaikas gali gauti šilumos smūgį. Vaikai, skirtingai nuo suaugusiųjų, negali taip gerai reguliuoti savo kūno temperatūros ir prisitaikyti prie oro sąlygų, nes jų nėra pakankamai išsivysčiusi kūno termoreguliacija. Aukšta temperatūra ne skatina vaiko prakaitavimą, o net atvirkščiai – sukelia kūno perkaitimą. Tai pasireiškia daugybe simptomų – dažnesnis širdies plakimas, galvos skausmas, galvos svaigimas, pykinimas, raumenų spazmai ir bendras silpnumas. Blogiausiu atveju vaikas gali neištverti karščio poveikio organizmui ir mirti", – įspėja šeimos gydytojas Julius Dabkus.
Vienos draudimo kompanijos iniciatyva jau daug metų atliekami visuomenės saugumo tyrimai rodo, kad mažiausiai saugūs žmonės jaučiasi dėl vaikų. Tai patvirtino tik kiek daugiau negu pusė – 54 proc. – šalies gyventojų.
"Gjensidige" Žalų vadovė Baltijos šalims Viktorija Katilienė atkreipė dėmesį, kad nerimaudami dėl vaikų ateities ir gerovės, tėvai kartais pamiršta elementarius dalykus, pavyzdžiui, jų fizinį saugumą. Pasak jos, svarbu, kad tokiais atvejai aplinkiniai suvoktų situacijos pavojingumą ir reaguotų nedelsiant.
"Pamačius, kad vaiko sveikatai ir gyvybei kyla pavojus, reikėtų skambinti 112. Atsiliepę specialistai įvertins situaciją ir nurodys, kaip reikėtų toliau elgtis. Svarbiausia – nebijoti kreiptis į pagalbos tarnybas, o ne savarankiškai imtis veiksmų, nes, esant tokioms situacijoms, numatyta ir teisinė atsakomybė", – sakė V.Katilienė.
Valstybės vaiko teisių apsaugos ir įvaikinimo tarnybos specialistai primena, kad nuo 2018 m. liepos 1 d. Vaiko teisių apsaugos pagrindų įstatymas reglamentuoja, kad vaiko tėvai ar kiti vaiko atstovai pagal įstatymą turi pasirūpinti, kad vaikas iki šešerių metų be objektyvios būtinybės neliktų be vyresnių kaip keturiolikos metų asmenų priežiūros.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?5
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...