Kodėl elektromobilis?
Žinodami, kad G.Misevičius kartu su elektromobiliu eksploatuoja ir kitą automobilį, vėl kreipėmės į jį, kad pabandytume atsakyti į jums kilusius klausimus.
Pirmiausia, mūsų pašnekovas pradėjo nuo istorijos, kaip apskritai kilo mintis sėsti į elektromobilį. "2015-ųjų rudenį atėjo noras pakeisti 2007 m. "Honda CR-V" (2.0 benzinas). Automobilis buvo naudojamas tik mūsų šeimoje ir buvo nuvažiavęs 177 tūkst. km. Jau antra honda buvo labai patikima (neplaniniam remontui per visus aštuonerius metus buvo išleista tik apie 200 eurų), tačiau taip tęstis negalėjo amžinai. Išbandyta buvo įvairių automobilių, ir po "Nissan X-Trail" bandymų tiesiog dėl įdomumo, kad elektrinis, pavažiavau ir su "Leaf". Elektromobilis paliko geriausią įspūdį iš visų testuotų automobilių", – prisiminė G.Misevičius.
Vis dėlto naujo automobilio kaina vyrui pasirodė neadekvati, vertinant automobilio dydį, todėl buvo pradėta ieškoti naudotų alternatyvų. Paieškos buvo vaisingos. G.Misevičius Latvijoje surado parduodamą 14 mėn. senumo "Nissan Leaf". Elektromobilis buvo nuvažiavęs tik 9 tūkst. km.
"Tai buvo Europos rinkai skirtas elektromobilis (dauguma į Lietuvą atkeliaujančių elektromobilių yra iš JAV). Buvo didžiulis pranašumas, nes žinojau, kad veiks navigacija ir telematika, automobilis buvo su galiojančia garantija, o pardavėjas – oficialus "Nissan" atstovas Latvijoje", – G.Misevičius pasakojo, kaip jo garaže atsirado "Nissan Leaf".
Išlaidų dienoraštis
Vos tik įsigijęs elektromobilį mūsų straipsnio herojus pradėjo vesti ir automobilio eksploatacijos išlaidų dienoraštį, o paklaustas "Kauno dienos" suskaičiavo, kokia gi būtų elektromobilio eksploatacijos kaina, jei jis būtų naudojamas vietoje "Honda CR-V".
"Skaičiavimams naudojau seną gerą TCO (angl. Total Cost of Ownership – visa eksploatacijos kaina) metodiką. Esmė susumuoti absoliučiai visas sąnaudas per tam tikrą laikotarpį, susijusias su automobilio eksploatacija pagal numatomą nuvažiuoti atstumą", – apie skaičiavimo metodiką pasakojo G.Misevičius. Taigi greta straipsnio pateikiame skaičiavimų lentelę, o su pačiu vairuotoju skiriame dėmesio kiekvienai eilutei.
Pirmoji eilutė – išlaidos degalams. "Nesirėmiau gamintojų duomenimis, nes visi žinome, kad jie visiškai neatitinka tikrovės. Realioms degalų sąnaudoms sužinoti kuo puikiausiai tinka internetinis puslapis spritmonitor.de arba, jei lyginamos esamo automobilio sąnaudos, – pagal realų sunaudojimą", – atkreipė dėmesį pašnekovas.
Brangiausia – nuvertėjimas
Įrašėme ir planinių techninių aptarnavimų paslaugas, kurių kainas 3–5 metams gali pateikti kiekvienas oficialus atstovas. Žinoma, reikia įvertinti ir tai, kad vieniems privaloma juos atlikti kasmet, o kitiems tik kas dvejus metus, vieniems kas 15 tūkst.–20 tūkst. km, kitiems kas 30 tūkst. km.
Draudimui išleidžiami pinigai taip pat labai svarbi transporto priemonės eksploatacijos dalis kaip ir prognozuojamos išlaidos remontui. "Pati didžiausia dalis – automobilio nusidėvėjimas. Rėmiausi prielaida, kad automobilis kasmet nuvertėja po 20 proc. – t.y. jei automobilio kaina 100 proc., po metų bus 80 proc., po dvejų – tik 64 proc., po trejų – 51,4 proc. Ši taisyklė veikia pakankamai gerai iki tol, kol automobiliui sukanka septyneri metai ir automobilio nuvertėjimas sumažėja", – sakė jis.
G.Misevičius taip pat pasiūlė pridėti ir automobilio statymo mieste kainą, jeigu jums tenka dažnai ieškoti trasnporto priemonei vietos ten, kur stovėjimas mokamas, o kalbant apie elektromobilį, dar reikia pridėti ir įkrovimo stotelės įrengimą, kad būtų galima greičiau įkrauti.
Išvada
Taigi, "Nissan Leaf" yra beveik du kartus brangesnis nei "Honda CR-V", tačiau jo bendros eksploatacijos sąnaudos per trejus metus yra mažesnės.
"Ir ne tik pigiau – "Leaf" turi daug pranašumų, lyginanat jį su "CR-V" mieste – septyneriais metais naujesnis, daugiau įvairios įrangos, galima taupyti laiką važiuojant A juostomis, nemokamas parkavimas ir kiti praėjusioje publikacijoje minėti pranašumai", – vardijo pašnekovas.
Naujausi komentarai