Pereiti į pagrindinį turinį

Racionalumas pagal "Martoną"

2009-02-04 09:00
Racionalumas pagal "Martoną"
Racionalumas pagal "Martoną" / Mindaugo Ažušilio nuotr. Patirtis: tinkamai pasirinkus atsargines detales galima nemažai sutaupyti ir išvengti daugybės rūpesčių.

Kas iš mūsų automobilininkų netaupo? Ko gero, visi. Vieni taupo degalus, kiti ieško pigesnio draudimo, treti renkasi pigesnes padangas. Neabejotinai rastume ir tokių, kurie nuvažiuoja šimtus kilometrų ieškodami pigesnių detalių ar pigiau remonto paslaugas teikiančių autoservisų. Ar iš tiesų taip galima sutaupyti? Taip, sako bendrovės "Martonas" specialistai, tik su vienas sąlyga – jums turi labai pasisekti savotiškose paieškų gūžynėse.

Pasirinkimo galvosūkis

Per pastaruosius kelerius metus automobilio priežiūros sistema pasikeitė iš esmės. Dabar vairuotojai patys perka gal tik langų plovimo skystį ar valytuvų šluoteles, o visa kita dažniausiai patiki autoservisų specialistams. Kaip tuomet gauti geriausią kokybę ir nepermokėti? Juk rinktis tenka nuo privačių "garažinių" meistrų iki naujų automobilių pardavėjų, turinčių autorizuotus autoservisų tinklus.

Dalis vairuotojų paprastai renkasi mažiausias paslaugų ir siūlomų detalių kainas. Kiti, besivadovaujantys patarle "šykštus moka du kartus", dažniausiai naudojasi autorizuotų servisų paslaugomis, kuriuose už gana aukštą kainą jų automobiliuose montuojamos tik originalios, brangios detalės. Manoma, kad naudojant tik originalias, tuo pačiu ir ilgaamžiškas bei patikimas detales pasiekiamas taupymo efektas. Tačiau bendrovės "Martonas" atliktas eksperimentas rodo, kad dažnai klysta ir vieni, ir kiti.

Kiek kainuoja kilometras?

"Mūsų patirtis rodo, kad ne visada įsigijus pigiausią prekę sutaupoma, o perkant brangiausią daiktą išvengiama papildomų rūpesčių ir gaunama geriausia kokybė", – tikino "Martono" generalinis direktorius Rimas Lekys.

Automobilininkai profesionalai labai aiškiai vertina automobilių eksploatacijos išlaidas – vieno nuvažiuoto kilometro kainą. Ji apskaičiuojam tiksliai fiksuojant, su kokiomis detalėmis kiek kilometrų galima nuvažiuoti iki kito remonto. Kadangi "Martono" grupei priklauso ir automobilių remonto, ir automobilių nuomos, ir taksi paslaugas teikiančios įmonės (nuosavame "Martono" automobilių parke yra apie 200 mašinų), apskaičiuoti vieno nuvažiuoto kilometro kainą ir palyginti skirtingų detalių naudingumo koeficientą buvo gana paprasta.

"Daugiau kaip prieš penkerius metus buvo nuspręsta atlikti įmonės taksi automobilių priežiūrai naudojamų atsarginių detalių kainos ir kokybės analizę. Metodas paprastas: atėjus laikui į automobilius montuojamos skirtingų gamintojų detalės – lankstai, stabdžių trinkelės, guoliai, dirželiai, vairo traukių antgaliai, pusašių lankstai ir panašiai. Atvažiavus tiriamiesiems automobiliams vėl keisti tų pačių detalių buvo fiksuojama rida. Tyrimų duomenys surašomi į specialias lenteles. Tada apskaičiuojama vieno kilometro kaina. Tyrimui naudojami beveik visų šalies rinkoje esamų detalių pavyzdžiai, įskaitant ir originalias. Šis metodas įmonei padėjo nustatyti naudingiausias detales eksploatuojamiems automobiliams ir tikrai nemažai sutaupyti", – tvirtino R.Lekys

Serviso atradimai

Kadangi kiekvieno taksi automobilio rida per metus viršija 150 tūkst. km, daugelį susidėvinčių detalių tenka keisti kas keletą mėnesių. Apibendrinę minėtų 200 automobilių eksploatacijos istoriją, "Martono" meistrai padarė keletą netikėtų išvadų.

Tarkime, "Volkswagenams" naudingiausia pasirodo vieno gamintojo detalė, o "Opeliams" – tos pačios paskirties detalė naudingesnė kito gamintojo. Neretai racionaliausia būna montuoti originalią detalę, kartais – vieną pigiausių rinkoje.

Štai konkretus pavyzdys. "Martono taksi" priklausančiuose "Opel Meriva" markės automobiliuose buvo montuojamos trijų gamintojų (A1, A2 ir A3) galinių stabdžių trinkelės (žr. 1 lentelę). Jų kainos labai skirtingos. Nuo 63 iki 80 litų. Atliekant ilgalaikį tyrimą paaiškėjo, kad vidutiniškai su A1 gamintojo detalėmis (kaina 63 litai) buvo nuvažiuojama po 26 490 kilometrų, o su A2 gamintojo (kaina 80 litai) – 42 031 kilometrą.

Norint įveikti 200 tūkst. km A1 gamintojo detalę reikės keisti aštuonis kartus, A2 – penkis, o A3 – septynis. Tokią detalę pakeisti servise kainuoja 85 litus. Atlikus nesudėtingus matematinius veiksmus paaiškėja, kad nuvažiavus minėtą atstumą, A1 gamintojo detales naudoti (detalių kaina ir keitimas) kainuos 1117 litų, A2 – 780 litų, o A3 – 1140 litų.

Tyrimas ir skaičiavimai akivaizdžiai rodo, kad automobiliams "Opel Meriva" geriausia naudoti nors ir brangesnes, bet kokybiškesnes A2 gamintojo galinių stabdžių trinkeles.

Pažiūrėkime dar vieną pavyzdį (žr. 2 lentelę). Šiuo atveju automobiliui "Volkswagen Passat" buvo keičiamos priekinių stabdžių trinkelės. Atlikus analogiškus skaičiavimus paaiškėja, kad priešingai nei "Opelio" atveju, čia geriau naudoti net 2,5 karto pigesnes A4 gamintojo detales. Taip esant nurodytai ridai galima sutaupyti daugiau kaip 1160 litų.

Reikia pabrėžti, kad tiksliau pasirenkant stabdžių trinkeles atkreipiamas dėmesys ir į tiriamų trinkelių poveikį stabdžių diskams. Taip ne tik tiksliau atrenkamos trinkelės, bet ir patys diskai. Šie atvejai akivaizdžiai parodo, kad ne visada brangesnė detalė garantuoja gerą kokybę ir padeda taupyti.

Rezultatų nauda visiems

Suprantama, kad šių tyrimų rezultatais pirmiausia "Martonas" pasinaudojo savo taksi ir tarnybinių automobilių priežiūrai optimizuoti. Tačiau tokiais pat principais bendrovės meistrai pradėjo vadovautis ir remontuodami klientų mašinas.

"Sąmoningai nutylime, kas slepiasi po kodais A1 ar A3, kad nebūtume apkaltinti neobjektyvumu ar kieno nors reklama. Tačiau visiems servisų meistrams pateikta per tyrimus sukaupta informacija, todėl parinkdami atsargines detales klientų automobiliams, jie įpareigoti panaudoti optimaliausius variantus", – sakė "Martono" direktoriaus pavaduotojas Dainius Dambrauskas.

Žinant šių tyrimų tikslumą (prisiminkime taksi ridą), galima būti tikriems, kad pasinaudojus "Martono" patirtimi ir mums pavyks sutaupyti ne vieną šimtą litų eksploatuojant savo automobilį.

Jo teigimu, nėra didelės bėdos ir tais atvejais, jei kliento automobilio modelio nėra tyrimų duomenų bazėje. Analizė parodė, kad reti atvejai, kai kurio nors gamintojo detalės, tikdamos keliems automobilių modeliams, netiktų dar vienam. Iš esmės atliekant tyrimą nustatomi kokybiškas detales tiekiantys gamintojai, kurių produkciją galima drąsiai naudoti beveik visuose automobiliuose.

Žinant, kad dažnas įmonės vadybininkas per metus nuvažiuoja apie 100 tūkst. km, nesunku suskaičiuoti, kad naudojant geriausiai tinkančias stabdžių trinkeles, guolius, vairo traukes, amortizatorius, lankstus, daugelį kitų pakabos, variklio ar transmisijos detalių, galima sutaupyti tikrai solidžias sumas.


1 lentelė

"Opel Merivos" galinių stabdžių trinkelių eksploatacijos istorija

Gamintojas A1 A2 A3

1 Mašinos rida (km) 30 414 38 078 22 678

2 Mašinos rida (km) 24 927 45 765 23 098

3 Mašinos rida (km) 29 875 39 321 29 675

4 Mašinos rida (km) 21 098 44 376 27 654

5 Mašinos rida (km) 26 123 43 981 31 876

Nuvažiuotų kilometrų vidurkis 26 487,4 42 304,2 26996,2

Detalės savikaina (Lt) 63 80 69

Kilometro savikaina (Lt) 0,002378489 0,001891065 0,002555915

Eksploatacija (km) 200 000 200 000 200 000

Detalių kaina (Lt) 475,7 378,21 511,18

Detalės keitimų skaičius nuvažiavus 200 000 km 8 5 7

Detalės keitimo kaina (Lt) 85 85 85

Darbų kaina (Lt) 641,81 401,85 629,72

Bendra kaina nuvažiavus 200 000 km (Lt) 1117,51 780,06 1140,9


2 lentelė

"Volkswageno Passato" priekinių stabdžių trinkelių eksploatacijos istorija

Gamintojas A3 A4 A5

1 Mašinos rida 14 629 12 112 10 949

2 Mašinos rida 11 987 16 666 8107

3 Mašinos rida 12 875 19 174 11 987

4 Mašinos rida 10 231 8975 9123

5 Mašinos rida 12 876 17 865 12 989

Vidurkis (km) 12 519,6 16 958,4 10 631

Detalės savikaina 73 29 45

Kilometro savikaina (Lt) 0,005830857 0,001710067 0,004232904

Eksploatacija (km) 200 000 200 000 200 000

Detalių kaina (Lt) 1166,17 342,01 846,58

Detalės keitimų skaičius nuvažiavus 200 000 km 16 12 19

Detalės keitimo kaina 80 80 80

Darbų kaina (Lt) 1278 943,49 1505,03

Bendra kaina nuvažiavus 200 000 km (Lt) 2444,17 1285,5 2351,61

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų