R.Dargis savo kolekcijoje turi ir V.Landsbergio šarvuotį
Įmonės ,,Eika” vadovas Robertas Dargis globoja retus “Jaguar” ir “Mercedes” automobilius, kadaise padovanotus nepriklausomybę atgavusiai Lietuvai pačios Vokietijos vyriausybės. Įsigyti tokias transporto priemones R.Dargį paskatino jo domėjimasis ir nostalgija senoviškai technikai.
- Ar tiesa, kad domitės senoviniais automobiliais? Su kuriais iš jų teko važinėti? Girdėjau, kad Jūsų arsenale sovietinių vadų limuzinai.
- Mano vienas didžiausių pomėgių - buriavimas, bet susidomėjimas automobiliais, prasidėjęs prieš 30 metų, vis dar neblėsta. Didelių senovinių automobilių fanu savęs nevadinčiau. Turiu įsigijęs porą įdomesnių automobilių, kuriuos šiuo metu restauruoju. Tai sovietmečio laikus menantys limuzinai - ,,GAZ-13” ir ,,GAZ-14”. Beje, ,,GAZ-14” netrukus žadame išbandyti. Restauracinė kokybė, specialistų nuomone, šių automobilių geresnė negu pačios jų gamyklos. Su ,,GAZ-13” turiu daugiau problemų - kėbulas atnaujintas visiškai, o baigti restauruoti negalime - trūksta apdailai būtinų nikeliuotų detalių. Jų nerandame netgi limuzinus gaminusioje šalyje.
- Kokiais automobiliais važinėjate šiuo metu?
- Šiuo metu važinėju dviem automobiliais: limuzinu „Jaguar XJ“ ir visureigiu „Toyota Land Cruiser“. Be jokios abejonės, abu automobiliai puikiai atitinka savo paskirtį. Važinėti miesto ir užmiesčio keliais patogus ir nevarginantis yra jaguaras, bet žiemą nepakeičiamas - visureigis. Dar vienas pliusas - didesni automobiliai nepalyginamai saugesni.
- Kokio likimo sulaukė mersedesas, kuriuo buvo vežiojamas V. Landsbergis?
- Pirmasis mūsų šalyje šarvuotas limuzinas (,,Mercedes-126”), kuriuo buvo vežiojamas Atkuriamojo Seimo pirmininkas ir kiti šalies vadovai, yra darbinės būklės, sutvarkytas ir važiuojantis. Man pačiam teko pavažiuoti juo gal kokius 500 metrų. Manau, kad tai - dalis mūsų naujausių laikų istorijos, ir jis užims deramą vietą greitai atsirasiančiame automobilių muziejuje. Beje, žinovai pasakojo, kad jis turi ne tik lietuviškąją istoriją - anksčiau juo važinėjo VFR užsienio reikalų ministras Genšeris. Šis automobilis yra jo dovana nepriklausomybę atkūrusiai Lietuvai.
- Kam teikiate prioritetą rinkdamasis transporto priemonę?
- Automobilius vertinu pagal tai, kiek jie atitinka savo paskirtį. Ilgesnei kelionei patogesni yra dideli automobiliai su daugiau vietos daiktams susidėti. Žiemą labai tinka keturiais ratais varomi automobiliai. Jie stabilesni ir pravažesni. Na, o vasarą labai smagu ,,pasivėdinti” kabrioletu...
- Kaip seniai Jūs prie vairo?
- Teisėtai vairuoju nuo 1978 metų, bet vairuoju nuo keturiolikos. Nuvažiuotus kilometrus tikriausiai jau reikia skaičiuoti milijonais... Pirmą vairavimo dieną prisiminti sunku, bet pirmojo vairavimo mokytojo pamiršti neįmanoma. Tai buvo mano tėvelis. Mūsų šeima turėjo naują VAZ gamyklos automobilį. Aš su didžiausiu nekantrumu laukdavau, kada galėsiu jį pavairuoti (tada dar, aišku, nepagrindiniais keliais).
- Įsivaizduokite šiokiadienį be nuosavos transporto priemonės.
- Šiandien gyvenimas be automobilio sunkiai įsivaizduojamas. 1988 metais patyriau nedidelį eismo įvykį. Kokias keturias dienas neturėjau pašonėje transporto priemonės. Atrodė, kad visas gyvenimas pasikeitė – sulėtėjo...
- Kokie automobiliai Jūsų gyvenime buvo reikšmingiausi?
- Pirmasis nusipirktas automobilis buvo ,,VAZ 2101”, vėliau teko savomis rankomis surinkti naują ,,Moskvich 2141”. Atskirą istoriją galima parašyti vien iš to, kaip jam detalių ieškojau Maskvoje. Paskui įsigijau ,,VAZ 2106”. Pirmasis vakarietiškas automobilis buvo ,,Opel Omega”. Važiuodamas juo, pajutau didelį skirtumą tarp sovietinių ir vakarietiškų automobilių. Vėliau vairavau daugybę automobilių.
- Ar jūsų antroji pusė taip pat vairuoja?
- Kaip ir kiekviena šiuolaikinė moteris, mano žmona vairuoja automobilį. Nupirkau jai labai ,,moterišką“ mašiną - ,,Jaguar X-type”. Žmona juo labai patenkinta.
- Daug laiko praleidžiate nuosavame automobilyje?
- Vairuoti tenka kiekvieną dieną, todėl automobiliuose praleidžiu nemažai laiko. Kiekvieną savaitę tenka važinėti į Klaipėdą, kitus Lietuvos miestus, todėl ir nuvažiuotų kilometrų susidaro nemažai.
Labai vertinu tolimesnes keliones automobiliu. Daug keliaujame su šeimyna. Esame aplankę Vakarų Europos šalis, Skandinaviją. Tokių kelionių metu tenka įveikti po keturis ar penkis tūkstančius kilometrų, tačiau, važiuojant šiuolaikiniais automobiliais, kelionės nevargina.
- Sugedus automobiliui ieškote profesionalios pagalbos?
- Dar besimokydamas vidurinėje mokykloje lankiau jaunųjų technikų mokyklą. Ten susipažinau su automobilio sandara, atskirais mazgais. Kaip jau minėjau, esu savo rankomis surinkęs automobilį. Todėl nedidelius gedimus galiu susitvarkyti pats. Tačiau modernėjant automobiliams, vis labiau reikalinga kvalifikuota pagalba. Kartais autoserviso paslaugomis naudojuosi taupydamas savo laiką.
- Ar galėtumėte apibūdinti savo vairavimo manierą?
- Vertinčiau kaip saugią. Juk nesusikurti sudėtingų situacijų lengviau, negu pakliuvus į jas bandyti išsisukti. Aš išmokytas apgalvoti ne tik savo poelgius, bet ir galimus kito eismo dalyvio veiksmus.
Naujausi komentarai