Rinkoje pasirodė trečios kartos kompaktiškas vienatūris "Scenic". Kaip ir dera šios klasės automobilių pradininkams ir madų diktatoriams, "Renault" vėl sugebėjo kilstelėti komforto standartų kartelę.
Sėkmės istorija
Kokį teisingą strateginį sprendimą prieš bene 15 metų priėmė prancūzai, kompaktinės klasės hečbeko pagrindu sukonstravę nedidelį vienatūrį, byloja keletas faktų. 1996-aisiais, kai pirmasis "Renault Scenic" buvo pristatytas Paryžiaus automobilių parodoje, analogiškus modelius suskubo kurti ir "Citroën" ("Xsara Picasso"), ir "Ford" ("C-Max"), ir "Volkswagen" ("Touran"), ir "Toyota" ("Corolla Verso"), ir "Nissan" ("Almera Tino") ir t. t.
2003-iaisiais pasirodęs antrosios kartos "Renault Scenic" lig šiol – šeštaisiais gyvavimo metais – sugeba išlikti neginčijamu klasės lyderiu, užimančiu apie 14 proc. nedidelių vienatūrių Europos rinkos. Iš viso prancūzai pardavė 3,3 mln. tokių modelių. Tai iš tiesų pavydėtinas rezultatas.
Apskritai "Renault" specialistus galima vadinti bene geriausiais vienatūrių ekspertais. Be automobilio "Scenic", jie ne mažiau sėkmingai prekiauja mažuoju "Modus" ir didžiuoju "Espace" bei visų trijų modelių "Grand" versijomis.
Stiliaus evoliucija
Kaip ir pirmtakai, "Scenic III" atrodo gana dailus, turintis savitą stilių ir aiškius priklausomybės "Renault" šeimai požymius. Naujasis vienatūris "Scenic" 8 cm ilgesnis už pirmtaką (bendras ilgis 4,34 m). Kompaktiška automobilio forma, dinamiškos linijos, bumerangą primenantys galiniai žibintai ir sportiška priekinė dalis, pasiskolinta iš naujojo "Megane Coupe", kuria sportiško vienatūrio įspūdį. Plačios priekinė (1545 mm) ir galinė (1547 mm) vėžės užtikrina, kad naujasis "Scenic" tvirtai stovės ant kelio, nors automobilio pakaba akivaizdžiai subalansuota galvojant apie patogias šeimos keliones.
Naujojo "Scenic" salonas dar erdvesnis, komfortiškesnis, yra daugiau vietos pasidėti daiktams nei buvusiuose modeliuose. Ilgesnė ratų bazė (2702 mm, 20 mm daugiau už "Scenic II") antros eilės keleiviams leidžia džiaugtis didžiausia klasėje erdve keliams – 235 mm. Visos automobilio sėdynės yra visiškai modulinės, o atskiros užpakalinės sėdynės gali būti sulankstomos taip (arba išimamos visai), kad automobilyje tilptų iki 1,8 kub. m krovinių. Nulenkus priekinę keleivio ir galines sėdynes automobilyje galima vežti iki 2,5 m ilgio krovinį.
Naujajame modelyje yra erdvės sudėti 86 l įvairių daiktų. Automobilio keleiviai gali naudotis 4 daiktadėžėmis po grindimis, 4 stalčiais, esančiais po sėdynėmis, 6 kišenėmis žemėlapiams, 11 l talpos šaldoma dėtuve bei dar daug kitų vietų daiktams (iš viso – 40), suteikiančių papildomo komforto. Mažiausias "Scenic" bagažinės tūris – 564 l. "Grand" versijoje erdvė keleivių daiktams siekia net 756 l.
Interjero paradoksai
Važiuoklės konstrukciją šis ratuotis perėmė iš "Megane III" be kokių nors pastebimų permainų, tačiau automobilio interjeras visiškai kitoks. Tradicinė prietaisų skydelio informacija pateikiama skystųjų kristalų monitoriuje TFT (Thin Film Transistor – angl.). Ekrano grafiką ir vairuotojui svarbių duomenų, t. y. greičio, variklio sūkių ir temperatūros, degalų likučio, taip pat autopiloto, durų, saugos diržų, slėgio padangose jutiklių informaciją bei automobilio statymo kameros vaizdą galima konfigūruoti kaip tik šauna į galvą. Šis ekranas, valdomas vienu pagrindiniu mygtuku (apverstos kompiuterio pelės), yra lengvai naudojamas ir pritaikomas skirtingiems vairuotojo poreikiams.
Automobilyje gali būti montuojama viena iš dviejų skirtingų navigacijos sistemų: "Carminat TomTom" arba "Carminat Bluetooth DVD". Navigacijos sistema naudotis nesunku, tačiau tam tikrais atvejais šiokių tokių nepatogumų gali kilti – kai saulė stipriau plieskia iš dešinės, dalį informacijos elektroninio šturmano ekrane įžiūrėti sunku. Be to, čia kaip ir "Megane III" modeliuose, salono ventiliacijos ortakių plieninė apdaila atsispindi išoriniuose galinio vaizdo veidrodėliuose. Tokį dizainerių sprendimą gana keblu paaiškinti ir juo labiau pateisinti, todėl kai kurie "Renault" atstovai šiuos apdailos elementus perdažo prieš automobilį atiduodami klientams.
Visos kitos prancūzų konstruktorių idėjos, įgyvendintos kuriant naujojo "Scenic" interjerą, atrodo vykusios, o jų įgyvendinimas – nepriekaištingas. Įlipti ir išlipti į automobilį patogu, bagažinės slenkstis nėra aukštas. Visus mašinos salono paviršius malonu liesti. Apdailos medžiagos puikiai slopina triukšmą net važiuojant žvyrkeliu.
Jėgos agregatų pasirinkimas
Trečios kartos automobilio "Scenic" variklių pasirinkimas toks pat solidus, kaip ir "Megane" modelio – iš viso "Renault" siūlo šešis benzininius ir septynis dyzelinius motorus. Galimi dyzeliniai varikliai: dCi 85, dCi 105, dCi 110 DPF (diesel particulate filtre – kietųjų dalelių filtras, angl.), dCi 130 (su arba be DPF), dCi 150 DPF su automatine pavarų dėže bei dCi 160 DPF, komplektuojamu su mechanine transmisija. Trys iš dyzelinių jėgainių į aplinką išmeta mažiau nei 140 g CO2 kilometrui.
Benzininių variklių serijoje vienas agregatas – naujasis TCe 130, pritaikytas naudoti biodegalus. Gamintojai šį variklį vadina išskirtinai efektyviu ir tausojančiu aplinką.
Bandant automobilį daugiausia laiko teko važinėti modeliu, turinčiu benzininį 1,6 l darbinio tūrio motorą, pasiekiantį 110 AG pajėgumą ir 151 Nm maksimalų sukimo momentą. Nors šis jėgos agregatas pats kukliausias iš visų siūlomų, meluočiau sakydamas, kad per kelionę trūko galios. Racionaliems vairuotojams toks motoras leidžia važiuoti ir gana dideliu vidutiniu greičiu, ir nesukti galvos dėl didelių degalų sąnaudų: keliaujant užmiestyje jos siekia 6,1 l 100 kilometrų, vidurkis – 7,5 l.
Kiek neįprasta buvo tik tai, kad elektroninis taupaus važiavimo sufleris (prietaisų skydelyje užsidega rodyklės, rekomenduojančios jungtis aukštesnę arba žemesnę pavaras) viršijus viso labo 65 km/val. greitį ragindavo įsijungti aukščiausią pavarą. Beje, nors mechaninė šešių laipsnių pavarų dėžė veikia gana sklandžiai, perjungimo svirties judėjimo trajektorija keletą kartų sukėlė abejonių, ar tikrai įjungiau tą pavarą, kurią norėjau.
Saugumo standartai
Kaip ir galima tikėtis, naujajame vienatūryje panaudota visa geriausia "Renault" patirtis saugumo srityje. Modelyje sumontuota daugybė įvairios įrangos, padedančios išvengti nelaimingų atsitikimų: automatiniai žibintai ir langų valytuvai, automatinė greičio palaikymo sistema su greičio ribotuvu, adaptyvieji priekiniai žibintai ir kt. Taip pat yra sumontuota ABS, EBA bei ESC. Visi saugos diržai turi pirotechninius įtempiklius, bazinės komplektacijos modelyje yra šešios oro pagalvės, automobilio kėbulas sustiprintas ir t. t.
Gamintojai tikina, kad naujojo "Scenic" patikimumas ir kokybė prilyginama trečiai "Lagunos" kartai, kuri jau įrodė savo gerąsias ypatybes. Pailginus tepalų, oro kondicionavimo filtro keitimo intervalus, naujasis "Scenic" gali pasigirti mažesnėmis kasdienėmis eksploatavimo išlaidomis.
Atsižvelgdami į visame Senajame žemyne sumažėjusią naujų automobilių paklausą, "Renault" strategai pastebimai pakoregavo kainodaros politiką. Naująjį modelį bus galima įsigyti už tokią pačią ar netgi mažesnę kainą nei ankstesnius "Scenic". Lietuvoje, atsižvelgiant į pasirinktą automobilio komplektaciją, šis vienatūris kainuos maždaug 3000–5000 litų pigiau (nuo 56 490 litų) nei analogiško lygio senasis modelis.
Naujausi komentarai