- diena.lt inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Tvarumo tolimojo krovinių vežimo srityje siekianti tarptautinė transporto ir logistikos paslaugų grupė „Hegelmann Group“ tęsia progresyvias investicijas.
Renkasi „Iveco S-Way“
Nuo 2004-ųjų Lietuvoje veikianti vokiško kapitalo „Hegelmann Group“ užsakė dar 150 „Iveco S-Way“ suskystintomis gamtinėmis dujomis (SkGD) ir dešimt to paties modelio suslėgtomis gamtinėmis dujomis (SGD) varomų vilkikų.
Šie sunkvežimiai išplės įmonės ekologiškų transporto priemonių parką, kuriame jau eksploatuojama 20 SkGD varomų „Iveco“ vilkikų, leidusių bendrovei per pastaruosius kelerius metus smarkiai sumažinti CO2 emisiją.
„S-Way“ sunkvežimiuose naudojant biometaną pasiekiama anglies atžvilgiu neutrali veikla, vertinant degalį kelionę nuo jo pagaminimo iki degalų bakų (angl. well-to-wheel).
„Hegelmann Group“ tiesiogiai įsitikino SkGD varomų „Iveco S-Way“ sunkvežimių tvarumu ir patikimumu. Rezultatas buvo toks akivaizdus, kad po pirmųjų 20 vienetų jie gerokai išplėtė savo gamtinėmis dujomis varomų automobilių parką.
Bakuose – biodujos
SkGD sunkvežimiai dėl 540 l dujų talpyklų gali nuvažiuoti iki 1 600 km.
Dujiniai „Iveco S-Way“ – standartiniai 4x2 vilkikai su erdvia „Active Space“ kabina, pasižyminčia aukšta stogo linija. Juos varo 460 AG galios „Cursor 13“ gamtinių dujų varikliai, atitinkantys „Euro VI Step E“ emisijos standartą.
Abiejose SkGD sunkvežimių pusėse įrengtos 540 l dujų talpyklos. Bendra jų talpa siekia mažiausiai 390 kg skystų biodujų. Tokio kiekio pakanka nuvažiuoti iki 1 600 k, atsižvelgiant į vilkiko darbo sąlygas.
SGD vilkikuose, kairėje ir dešinėje pusėje, sumontuoti keturi 160 kg talpos gravimetrinio užpildymo dujų bakai, leidžiantys įveikti iki 670 km.
Biometanas ne tik leidžia „Hegelmann Group“ žymiai sumažinti azoto dioksido ir suodžių išmetimą, bet ir apkarpyti CO2 emisiją iki 95 proc., palyginti su dyzeliniu vilkiku, ar net pasiekti neigiamą anglies pėdsaką, kai biometanas sukuriamas iš gyvulinės kilmės atliekų.
Tylesni varikliai
„SkGD kainos šiuo metu yra reikšmingai padidėjusios, tačiau orientuojamės į ilgalaikę perspektyvą ir siekiame rinkoje pasiūlyti tvarų transportą“, – teigė Andreasas Schmidtas, „Hegelmann“ įmonės Vokietijoje direktorius.
Be mažų degalų sąnaudų, „Hegelmann Group“ atstovams patiko ir mažesnis gamtinėmis dujomis varomų „S-Way“ variklių triukšmingumas. Šie motorai – kur kas tylesni nei panašūs dyzeliniai, todėl idealiai tinka naudoti riboto eismo zonose ir prekėms pristatyti naktį.
Kitas pranašumas, kad dujomis varomos „Iveco“ transporto priemonės gali kursuoti ekologinėse zonose: pavyzdžiui, joms netaikomas naktinis draudimas važiuoti populiaria Intalo automagistrale Austrijoje (A12).
Be to, „Hegelmann Group“ pageidavimu naujuose „S-Way“ SkGD vilkikuose gausu įvairių individualiai pasirenkamų įrenginių, kuriais siekiama supaprastinti kasdienį vairuotojų gyvenimą.
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Į gatves išriedėjo sunkvežimiai be vairuotojų: ar saugu?6
Be vairuotojo keliais važinės jau ir sunkvežimiai, bent jau Amerikos Teksaso valstijoje. Taip tikimasi išspręsti tolimųjų reisų vairuotojų trūkumą. Viliamasi, kad per ateinančius ketverius metus Jungtinių Valstijų keliuose riedės tūkstan...
-
Pusė autoservisų Lietuvoje – vis dar nelegalūs: kaip neatiduoti automobilio į blogas rankas?15
Apie tai, kokiame servise tvarkyti automobilį, kad įmonė tikrai būtų tvarkinga bei kur dėti nebenaudojamą automobilį, LNK žurnalistas kalbėjosi su aplinkos Apsaugos instituto direktoriumi Alfredu Skinuliu. ...
-
Nori daugiau tvarkos: nuomojami paspirtukai Kaune bet kur nesimėtys?16
Jau ne pirmą sezoną Kaune galima pasinaudoti nuomojamų elektrinių paspirtukų paslauga, tačiau mieste juos būdavo galima palikti bet kur. Ant takų ar šalikelėse numesti paspirtukai kėlė netvarką. Dabar planuojama įrengti specialias vietas, k...
-
Didinamas eismo saugumas ties IX fortu: keisis eismo organizavimas6
Akcinė bendrovė „Via Lietuva“ informuoja, kad artimiausiu metu Kaune, kelyje ties IX fortu, bus atlikti eismo organizavimo pakeitimai. Siekiant šioje vietoje padidinti eismo saugumą ir sumažinti pavojingų situacijų kelyje skaičių, na...
-
Kauno bandymas suvaldyti sukčiaujančius vairuotojus baigėsi nesėkme: kas bus toliau?22
Kauno bandymas suvaldyti elektromobilių vairuotojus, kad šie nesukčiautų, baigėsi nesėkme, tad šią savaitę apmokestintos visos iki šiol buvusios nemokamos elektromobilių įkrovimo stotelės. Miestas sutaupys dešimtis tūksta...
-
Nusprendė sudrausminti triukšmadarius: už garso viršijimą – techninės apžiūros anuliavimas?15
Alytuje garsiai varikliai griaudžia ne tik dieną, bet ir naktimis, todėl pareigūnai ėmėsi drausminimo priemonių – garso matuoklių. ...
-
Rygos automobilių muziejuje naujas eksponatas – perpjautas, bet važiuojantis
Rygos automobilių muziejus pasipildė neįprastu eksponatu – per pusę perpjautu antros kartos „Nissan Leaf“ elektromobiliu. Ką apynaujis, 2018 m. pagamintas automobilis veikia senovinių, klasikinių ir istorinę reikšmę turinči...
-
Švaresnio transporto link: Lietuva turi didelių rezervų1
ES valstybėms ieškant kelių, kaip sparčiai sumažinti transporto taršą, Lietuvos specialistai beda pirštu į žemai kabantį vaisių, kurį nuraškius vienu judesiu galima pasiekti bent dalį norimų rezultatų. ...
-
Kauniečio svajonė – vairuoti skandalingą „Tesla“ šedevrą23
Elektrinis monstras, turėjęs tapti „Tesla“ koncerno kūrybos viršūne, sulaukia vis daugiau apkalbų ir kritikos. Tačiau net ir kandžiausi atsiliepimai nemažina ažiotažo dėl pirmojo elektrinio sportinio visureigio „Cybertruck&l...
-
Palangoje – pokyčiai dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą3
Ketvirtadienį Palangos savivaldybės taryba apsisprendė dėl vietinės rinkliavos už automobilių statymą nustatytose apmokestinamose kurorto vietose pokyčių. Jie priimti Palangos rinkliavų centro siūlymu. ...