- DMN inf.
- Teksto dydis:
- Spausdinti
Nors tikimybė per avariją automobilyje susižaloti ar net žūti, jei nesegi saugos diržo, išauga apie pusantro karto, trečdalis (30 proc.) gyventojų, sėdėdami galinėse sėdynėse, diržą užsisega retai, dar 15 proc. jo nesisega niekada. Tokių keleivių, kurie automobilio gale visada segasi saugos diržus yra beveik trečdalis (31 proc.), dažniausiai, tačiau ne kiekvienąkart, šį saugumą didinantį veiksmą prieš važiuodami atlieka dar 22 proc. žmonių. Tokie rezultatai gauti didžiausiai šalies draudimo bendrovei „Lietuvos draudimas“ internetu apklausus 10 000 gyventojų.
„Apklausos rezultatai rodo, kad beveik pusė gyventojų retai arba išvis niekada, sėdėdami galinėse automobilio sėdynėse, nesisega saugos diržų. Nepaisant to, kad kelių eismo taisyklės (KET) numato, jog važiuojant motorine transporto priemone su įrengtais saugos diržais juos būtina užsisegti, tai nėra vienintelis argumentas, kodėl juos derėtų naudoti. Automobilių bandymai ne kartą įrodė, kad saugos diržai yra pagrindinė keleivių saugumo priemonė, o oro pagalvės, elektroninės ar kitos saugos priemonės tik jas papildo. Vien saugos diržų naudojimas nelaimingo įvykio metu žūties riziką gali sumažinti per pusę, o pasikliaujant tik oro pagalvėmis, ši rizika sumažėja tik trečdaliu“, – teigia „Lietuvos draudimo“ Gyventojų turto draudimo vadovas Andrius Gimbickas.
Pasak jo, apskaičiuota, kad važiuojant 80 km/val. greičiu ir trenkiantis į nejudančią kliūtį, neprisisegęs diržo keleivis žūsta greičiau nei per 0,3 sekundės. Todėl, įsėdę į automobilį, visi keleiviai turėtų būtinai prisisegti diržus, o vairuotojai - laikytis saugaus atstumo, dėl kurio nesilaikymo dažnai ir įvyksta avarijos. Saugaus eismo ekspertai tarp automobilių rekomenduoja išlaikyti ne mažesnį nei pusės važiavimo greičio minimalų atstumą, t.y., jei automobilis važiuoja 60 km/val. greičiu, jis turėtų išlaikyti 30 metrų saugų atstumą iki kitos transporto priemonės.
„Lietuvos draudimo“ apklausa taip pat atskleidė, kad dažniausiai saugos diržų galinėse sėdynėse neužsisega 26-35 metų keleiviai. Daugiau nei pusė (52 proc.) jų apklausoje teigė automobilio gale retai, labai retai arba niekada nesisegantys diržų. Saugos diržus taip pat dažnai ignoruoja 19-25 m. gyventojai, iš kurių 40 proc. prisipažįsta dažniausiai važiuojantys be saugos diržų.
„Nors dažniausiai vairuotojai mano, jog užsisegti diržus privalu tik priekinėse automobilio sėdynėse, saugos diržai ne mažiau svarbūs ir sėdint gale. Net ir dėl menko smūgio į jūsų ar kitą automobilį keleiviai gali susižaloti patys arba sužeisti priekyje sėdinčius žmones. Taip pat vairuotojams reiktų atsižvelgti ir į automobilyje neprisegtus nepilnamečius vaikus, kurie staigiais veiksmais gali sutrikdyti vairuotojo dėmesį“, – komentavo A. Gimbickas.
Bendrovės inicijuotos apklausos rezultatai taip pat parodė, kad išvis nesisegti saugos diržų automobilio gale labiausiai linkę savimi pasitikintys, jau solidų - 10-20 metų vairavimo stažą turintys gyventojai. Daugiau nei ketvirtadalis (26,6 proc.) jų teigė niekada neprisisegantys. Šiuo požiūriu taip pat dažnai (23 proc.) vadovaujasi 5-10 metų vairavimo patirtį įgiję žmonės.
Į „Lietuvos draudimo“ apklausos klausimus šį pavasarį atsakė daugiau nei 10 tūkst. interneto vartotojų, šiemet sprendusių Nacionalinį kelių eismo taisyklių (KET) egzaminą.
„Lietuvos draudimas“ yra didžiausia šalies ne gyvybės draudimo bendrovė, du kartus iš eilės pelniusi „Geriausio darbdavio“ apdovanojimą, taip pat pripažinta geriausiu Vidurio ir Rytų Europos darbdaviu 2013 metais. „Lietuvos draudimo“ paslaugomis naudojasi beveik pusė milijono klientų.
NAUJAUSI KOMENTARAI
SUSIJĘ STRAIPSNIAI
-
Keičiasi automobilio techninis pasas3
Apie automobilio techninio paso pokyčius LNK žurnalistas kalbėjosi su „Regitros“ atstovu Luku Vosyliumi. ...
-
Kelininkai: pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni1
Pagrindiniai keliai šalyje daugiausia sausi, vietomis – drėgni, praneša Eismo informacijos centras. ...
-
Kainos Baltijos šalių degalų rinkoje ir toliau kinta skirtingai
Kainų tendencijos Baltijos valstybių mažmeninėje degalų rinkoje išsiskyrė ir pastarąją savaitę – Lietuvoje degalai kiek atpigo, o Latvijoje nežymiai pabrango dyzelinas, rodo agentūros BNS kaupiami duomenys pagal vidutines kainas viename...
-
Įspėja vairuotojus: taip sukčiaudami galite susitepti biografiją18
Institucijos pastebi, kad Vilniuje daugėja vairuotojų, kurie neteisėtai stato savo automobilius neįgaliųjų vietose – suklastoję korteles, skirtas neįgaliesiems. Jau pradėti arba artimiausiu metu bus pradėti keturi ikiteisminiai tyrimai dėl &sc...
-
Svarbi žinia vairuotojams: prie „Megos“ – eismo pokyčiai9
Vasarą tris didžiausius Lietuvos miestus Vilnių, Kauną ir Klaipėdą jungiančiame transporto mazge šalia prekybos ir laisvalaikio centro „Mega“ bus vykdomi didesnį eismo pralaidumą užtikrinsiantys darbai. ...
-
Tarp rojaus ir pragaro – įkrovimo stotelė7
Ekonomisto Žygimanto Maurico nuomone, elektromobilis gali tapti tikru rojumi ar pragaru, priklausomai nuo to, ar turite nuosavą įkrovimo stotelę, ar ne. ...
-
Masalas kolekcininkams – svirtimi valdoma retenybė
Retų transporto priemonių gerbėjams aukcionas „Mecum“ siūlo du ypatingus automobilius – 1913-ųjų elektrinį „Waverly Model 93 Brougham“ ir 1957-ųjų rodsterį „Studebaker Golden Hawk Custom“. ...
-
Naujas dokumentas – su lietuvišku Vyčiu8
Liepos 1-ąją keisis transporto priemonės registracijos liudijimo forma: atsiras Lietuvos herbas – Vytis, nebeliks kelių neaktualių ir perteklinių duomenų. ...
-
Keistasis motorinas: valdžios eksperimentai pykdė vairuotojus13
Kas yra motorinas gerai nežino net techniką išmanantys ekspertai. Šis neįprastas automobilių kuras atsirado tarpukario Lietuvoje ir kėsinosi nukonkuruoti benziną ir kitas tradicines rūšis. Kodėl šis planas neišdegė i...
-
VW investuos 5 mlrd. dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“1
Vokietijos automobilių pramonės milžinė „Volkswagen“ investuos 5 mlrd. JAV dolerių į JAV elektromobilių gamintoją „Rivian“ ir įsteigs su ja bendrą įmonę, kuri, kaip tikimasi, gamins abiejų jų naudojamas technologinę produ...