Iš senovinio automobilio liko tik pavadinimas
Palangiškio Antano Kyziko automobilis kieme išsiskiria iš kitų mašinų. Kadaise tai buvo 1941 metais pagamintas „Opel Super“. Jo pagrindu sukonstruotas įspūdingų formų automobilis be darbo nestovi – mašina kasdien zuja kurorto gatvėmis.
Senovinį opelį A.Kyzikas už 3 tūkst. rublių prieš 25 metus nusipirko Kuršėnuose. „Tai buvo išties nemaži pinigai. Anais laikais zaporožietis kainavo pusketvirto tūkstančio rublių. Be to, mašinos paskyrimo tekdavo ilgai laukti“, - pasakojo palangiškis. Anot palangiškio, retas automobilis rūdijo daržinėje. Mašinos šeimininkas kuršėniškis A.Kyzikui pasakojo, kad ją nusipirko iš rusų, o prieš tai automobiliu greičiausiai važinėjo vokiečiai.
Ištempęs senovinę mašiną iš daržinės, Antanas tučtuojau ėmėsi ją perdaryti. Darbai užtruko apie trejus metus. A.Kyzikas turi suvirintojo ir vairuotojo specialybes, tad mašinos remontas jam buvo greičiau malonumas, o ne rūpestis.
Automobilio savininkas neslepia, kad ne restauravo opelį, pritaikydamas originalias detales, bet kūrė kažką savo. „Pirmiausiai vietoje senojo įdėjau „Volgos“ variklį, pakeičiau tiltus, įtaisiau moskvičiaus valytuvus. Teko pagaminti ir naujas priekines groteles, nes originalios buvo sulaužytos, pakeisti įdaužtą priekinį stiklą. Maždaug prieš penkerius metus pakeičiau automobilio sėdynes, nes senosios buvo labai nepatogios. Vis dėlto stengiausi, kad mašinos formos išliktų nepakitusios“, - aiškino A.Kyzikas. Palangiškis tikino, jog dėl techninės apžiūros niekuomet nėra buvę problemų. Kiek jo pertvarkytame automobilyje liko autentiškų detalių, A.Kyzikas tiksliai nežino.
„Su šia mašina važinėju ne tik po Palangą - esu nukeliavęs į Rygą, Maskvą. Opelis traukia iki 100 ar net daugiau kilometrų per valandą“, - dėstė automobilio šeimininkas. Tiesa, automobilio apetitas nemenkas – ši mašina mieste suryja apie 15 litrų degalų, užmiestyje – apie 13 litrų.
Naujausi komentarai