Dainininkas Stanislovas Stavickis, pravarde Stano, ant savo "Volvo C 70" pyksta tik išlipęs iš automobilio ir tik atsidūręs dviejose situacijose – pildamas benziną ir automobilių servise.
"Buick Riviera" – neparduodamas
"Vienas svarbiausių dalykų renkantis automobilį – kad jis nebūtų itin populiarus Lietuvoje ir netradicinis", – neslepia Stano.
S.Stavickio aukso spalvos "Volvo C 70" pagamintas 2000 m. 2,4 l talpos turbininis variklis, automatinė greičių dėžė, benzinas – pagrindinius dalykus vardija 27-erių vyras.
Stano dar turi, bet nesirengia ir niekada neparduos kito savo automobilio – 1987 m. "Buick Riviera". Paskutinį kartą juo važiavo daugiau kaip prieš tris mėnesius. Dabar sugedo akumuliatorius. Šis "amerikonas" 100 km suryja apie 30 litrų benzino.
"Pirkdamas "Volvo" lyginau jį su draugo sportiniu "Mercedes SLK", – prisiminė nuo 17-os išmokęs vairuoti, o po metų įsigijęs vairuotojo pažymėjimą dainininkas. – Taip pat šildomos sėdynės, yra klimato kontrolė ir daug tų pačių techninių galimybių bei funkcijų. Tiesa, "Mercedes" kainavo beveik dvigubai daugiau."
Svajonė – "Maybach Exelero"
Patikimas, saugus, malonus važiuoti, giria "Volvo" Stano. Dainininkas patenkintas ir gana kieta mašinos amortizacija: "Nemėgstu minkštų, linguojančių, pavyzdžiui, kaip "Mercedes", mašinų."
Jis džiaugiasi, kad dviejų durų automobiliu gali važinėtis penkiese, ir nesuvokia, kam gamina mašinas, kuriose neva gali sėdėti keturi, bet realiai telpa tik du – vairuotojas ir keleivis: "Pažįstami važinėja su "Audi TT" – visiškai nėra vietos!"
"Volvo C 70" taip pat turi gerą akceleratorių ir akimirksniu padidina greitį: "Kelyje dažnai pasitaiko situacijų, kai reikia kažko išvengti. Iki galo paspaudus greičio pedalą mašina labai gerai reaguoja ir protingas vairuotojas tuo pasinaudoja."
Tiesa, juokiasi Stanislovas, išlipęs iš švediškos mašinos kartais ant jos pyksta: degalinėse, kai pila kurą ir servise, kai keičia automobilio pakabą.
"Volvo" servisas – brangus. Tada, kvatojasi Stano, jis gailisi, kad nevairuoja "VW Golf". Su švedišku automobiliu 100 km prireikia 14–15 l benzino.
"Jei degalai nepigs, – Stano jau žino, koks bus kitas jo automobilis, – pirksiu elektra varomą "Lexus", "Toyota Prius" arba kokį naują "Volvo" hibridą. Žinoma, jei finansinės galimybės būtų maksimalios, svajonių automobilis – "Maybach Exelero".
Kokie mes norėtume būti
Dainininkas tikina, kad sėdėdamas prie vairo jis jau tapo ramesnis, nesiblaško kelyje, nevažinėja per greitai. Visgi Stanas šypsosi, kad yra padaręs bent dešimt, tiesa, labai smulkių avarijų.
"Užkliudau buferį, įsiremiu į kablį, – atvirauja dainininkas. – Užsižioplinau statydamas automobilį ir atsitrenkiau į kitą mašiną. Persirikiavau žiede, kažkas stabtelėjo ir atsitrenkiau. Kartą važinėdamas kieme užkliudžiau net savo "Buick".
Per beveik trejus metus su "Volvo" jis padarė tris nedideles avarijas. Automobilis atspindi ne charakterį ir ne socialinį statusą, įsitikinęs Stano: "Mes perkame mašiną norėdami pademonstruoti, kokie norime būti. Juokinga, kai perka išsimokėtinai prabangų automobilį už trejų metų atlyginimą. Neretai BMW važinėja ne agresyvūs, bet kompleksuoti žmonės, kurie nori tokie atrodyti. O iš mašinos išlipa koks nors gaidžiukas".
Koks norėjo būti Stano, prieš rinkdamasis "Volvo"? Juo dažniausiai važinėja seni žmonės, politikai: "Aš norėjau ramybės, saugumo, pasikeitė mano amžius, turiu šeimą, atsirado didesnė atsakomybė."
Salone trūksta tvarkos
"Žinau, kaip pakeisti ratą, patikrinti tepalus, įpilti langų skysčio. Dabar jau žinau, ką daryti, kai neveikia cilindras", – vardijo Stano.
Kartą pavargęs važiavo iš studijos ir maksimaliai paspaudė užvestos mašinos greičio pedalą ir sudegino žvakes.
Kitą dieną per mašinų grūstį Vilniuje dainininkas važiavo viena koja paspaudęs greičio pedalą, kita, reikalui prireikus, ant stabdžio. Važiuoti buvo, nusijuokė dainininkas, labai sudėtinga.
Jis nėra pedantiškas vairuotojas. Ypač per vasaros koncertinius turus jo mašinos salone buvo įvairiausių ir nereikalingų daiktų.
Moteris už vairo
"99 proc. atskiriu, kai už mašinos vairo sėdi moteris! Net kai ji nekalba telefonu ar nesidažo, – garantuoja Stano. – Moteris skleidžia savotišką aurą. Kelyje neįmanoma nuspėti jos veiksmų."
Siauras, dviejų juostų kelias, o ji važiuoja 40 ar 30 km per valandą greičiu. Paskui – vilkstinė mašinų. Ją bando aplenkti kiti vairuotojai ir sukelia avarines situacijas ir pavojų.
Staiga sumirksi žalia šviesoforo šviesa, dar vieną nekart matytą ir paties patirtą situaciją pateikia Stano, vairuotoja padidina greitį, nes pravažiuoti galima, tu – paskui ją.
Tačiau, žaliai šviesai sumirksėjus antrą kartą, moteris akimirksniu paspaudžia stabdžius, o paskui važiavęs vairuotojas, kaip buvo ir dainininkui, atsitrenkia į jos automobilį.
Moteris, nepasitikinti savimi ir nepasirengusi vairuoti, įsitikinęs S.Stavickis, neturėtų sėsti prie automobilio vairo. Stano – kategoriškas: "Manau, kad moterų vairuojamas mašinas reikėtų pažymėti."
Naujausi komentarai