Nauja patirtis
Nors iš pirmo žvilgsnio galėtų pasirodyti, kad automobilio funkcija – tiesiog nuvežti iš vieno taško į kitą, šiame procese yra labai daug elementų, kurie gali iš esmės pakeisti vartotojo patirtį.
Lietuvos "Metų automobilio" rinkimų komisijos nariai, nuodugniai išbandę ir susipažinę su kiekvienu konkurse dalyvaujančiu automobiliu, juose surado daug įdomių funkcijų, kurios gali keliones paversti patogesnėmis, įdomesnėmis, o kartais – tiesiog pralinksminti.
Komisijos narys Justas Lengvinas akcentavo, kad jam visiškai ne gėda sakyti, jog įsigijęs automobilį jis skaitė jo naudojimo vadovą. Viena vertus, tai darė ir iš smalsumo, kita vertus, suvokdamas, kad apie savo pirkinį žino toli gražu ne viską.
"Tikrai perskaičiau apie funkcijas, kuriomis dabar naudojuosi kone kasdien", – pasakojo jis.
Naudingi sprendimai
Patikrinę ir išbandę 31 konkurse dalyvaujantį modelį, "Metų automobilio" rinkimų komisijos nariai išskyrė technologijas, kurios itin naudingos vairuotojams, didina saugumą keliuose arba išplečia automobilio galimybes.
Vienas modelių – "Hyundai Santa Fe" visureigis, kuriame ant šoninių veidrodėlių sumontuotos aklosios zonos kameros. Kiekvieną kartą įjungus posūkio signalą, prietaisų skydelyje įsižiebia tiesiogiai transliuojamas vaizdas nuo veidrodėlio ir tai išsprendžia aklosios zonos problemą bei leidžia jaustis daug užtikrinčiau rikiuojantis.
Anksčiau gamintojai apsiribodavo tik įspėjamaisiais signalais, jeigu šioje zonoje pasirodydavo automobilis.
Kameros turi ir daugiau elementarių naudingų funkcijų, o tai įrodė kinai, į "Seres 3" elektromobilį sumontavę vaizdo registratorių. Jis slepiasi centrinio veidrodėlio montavimo konstrukcijoje, o įrašus galima peržiūrėti pagrindiniame ekrane, atsisiųsti į mobilųjį telefoną arba tiesiog parsinešti namo atmintinės kortelėje.
Energija – žoliapjovei
Kai kurios funkcijos, kurios atrodo kaip naujovė, veikiau yra seniai primirštų ar Europoje retai matytų funkcijų reinkarnacija.
"Ford Mustang Mach-E" galima užrakinti arba atrakinti suvedus kodą ant priekinių durelių esančiais mygtukais. Tai labai patogu, kai norima, pavyzdžiui, eiti pabėgioti ir nepatogu kartu su savimi neštis automobilio raktelius.
Į praktiškumą atsižvelgė ir "Hyundai" gamintojai, kurie savo išskirtinės išvaizdos elektromobilyje "IONIQ 5" sumontavo "Vehicle 2 Load" funkciją, leidžiančią kaip į įprastą namų elektros lizdą įjungti bet kokį įtaisą ar net įkrauti kitą elektromobilį.
"IONIQ 5" turi 3,6 kW galią, tad nupjauti žolę sodyboje ar išsikepti pietus elektrinėje kepsninėje elektromobilio savininkai gali tiesiog pasistatę transporto priemonę netoliese.
Atpažįsta veidą
Sėdynių padėtį dažname automobilyje galima įrašyti į atmintį ir be vargo ją susireguliuoti, bet kai kurie gamintojai nuėjo žingsniu toliau ir šį procesą dar labiau supaprastino.
"Mercedes-Benz" C klasės modelis turi piršto atspaudo skaitytuvą. Priglaudus prie jo pirštą, atpažįstama, kas įlipo į automobilį, ir prie konkretaus vairuotojo pritaikomi jo pasirinkti automobilio nustatymai.
"Subaru Outback" nereikia nė piršto atspaudo – automobilis geba vairuotoją pažinti nuskaitydamas jo veidą. Ši sistema visada seka vairuotojo akis ir, jam pavargus, įspėja apie būtinybę pailsėti bei pasiūlo žemėlapyje surasti artimiausią poilsio vietą. "Outback" įspėja vairuotoją ir šiam nusukus akis nuo kelio ar, pavyzdžiui, pradėjus naršyti telefone.
Naujausi komentarai