Pernai metų duomenimis, du trečdaliai lietuvių registravo automobilius, kurių tarša siekė nuo 130 iki 200 g CO2 kilometrui. Priėmus naują automobilių taršos mokestį, visi šie automobilių savininkai už įvežamą priemonę sumokėtų nuo 100 iki 800 eurų vienkartinį registracijos mokestį, o kasmet piniginę paplonintų nuo 30 iki 200 eurų. Tiek mokės tie, kurių kilmės arba patvirtinimo dokumentuose nurodytas anglies dvideginio išmetimas. Beveik pusė registruojamų automobilių šių duomenų neturi ir jų savininkai mokės dar daugiau.
„Iš patirties registracijos mokesčio matome, kad tai, ką nurodo gamintojas, ir tai, ką paskaičiuojame pagal formulę, nesutampa. Bet kurio atveju pagal formulę bus daugiau“, – aiškino „Regitros“ generalinio direktoriaus pavaduotojas Saulius Šuminas.
Matydami gresiančias mokėti sumas, ekspertai kraipo galvas. Esą registracijos mokestis Lietuvoje artėja prie tokio, kurį moka Vokietijos gyventojai.
„Mūsų regione tikrai nėra tiek daug pajamų gaunančių žmonių, kiek likusioj Europoj. Mažiausiai gaunantiems tikrai bus didelis smūgis per kišenę, nes jų automobilis kainuoja 500, o jeigu reiks susimokėt dar 200 kasmet, tai tikrai ženkli suma“, – teigė Naudoto transporto pardavėjų asociacijos vadovas Vilmantas Baršys.
Stop kadras.
Žmonės kiekvienais metais už automobilį mokėti nenorėtų. Ypač skaudžiai toks mokestis paliestų vairuotojus regionuose.
Neatmetama, kad dėl didėsiančių mokesčių automobiliai tik brangs. „Įvežimo mokestis tikrai didelis. Jis bus taikomas tiek naujiems, tiek naudotiems, tai ne paslaptis, kad tą pabrangimą sumokės galutinis klientas. Visiems automobiliai kainuos daugiau“, – sakė V. Baršys.
Didėjantis registracijos mokestis paveiks ir prekybą turguose.
Mažiausiai gaunantiems tikrai bus didelis smūgis per kišenę, nes jų automobilis kainuoja 500, o jeigu reiks susimokėt dar 200 kasmet, tai tikrai ženkli suma.
„Be abejo, kad pardavėjas stengsis pirkėjui užkabinti tą mokestį. Na bet, pavyzdžiui, turgus – derybų klausimas, kartais pasidalina. Jeigu 10 tūkst. kainuoja automobilis, tai taip, bet jei 3 tūkst., tai jaustųsi labiau“, – kalbėjo Kauno automobilių turgaus vadovas Valentinas Naujanis.
Baiminamasi, kad naujajame taršos mokestyje numatytos lengvatos gali apsunkinti registravimo procesą. Didžiausių eilių prie „Regitros“, kaip kad buvo šį pavasarį, nenori niekas.
„Krūva išimčių yra numatyta tam tikroms grupėms, tai kiekviena išimtis yra problema iš karto skaičiuojant, taikant, kuriant sistemą, nes kiekviena išimtis reikalauja tam tikrų duomenų skaitmenoje gauti. Kad tai nebūtų našta papildoma...“ – sakė S. Šuminas.
Planuojama, kad naujasis taršos mokestis įsigalios nuo 2023 metų.
Naujausi komentarai