Pereiti į pagrindinį turinį

Telefoną ir vairavimą lietuviai vis dar derina

2020-03-12 10:07
DMN inf.

Absoliuti dauguma Lietuvos gyventojų sutinka, kad telefono naudojimas vairuojant yra opi problema. Nepaisant to, daugelis pripažįsta vairuodami bent kartais patys pasinaudojantys telefonu.

Telefoną ir vairavimą lietuviai vis dar derina
Telefoną ir vairavimą lietuviai vis dar derina / Tomo Raginos nuotr.

Kelia grėsmę

Atliktas Baltijos šalių saugumo indekso tyrimas atskleidė, kad dažniausiai lietuviai prie vairo linkę naudotis telefonuose esančiomis kelių navigacijos programėlėmis bei nenaudodami laisvų rankų įrangos atsiliepti į skambučius.

Ekspertai perspėja, kad bet kokia pašalinė veikla vairuojant kelia didelę grėsmę eismo saugumui. Navigacijos programėles telefone prie vairo dažnai arba kartais naudoja daugiau nei pusė (54 proc.) šalies gyventojų. Į skambučius atsiliepinėja 42 proc., o trečdalis tyrimo dalyvių pripažino prie vairo patys skambinantys įvairiais reikalais.

Vienas iš penkių (23 proc.) gyventojų vairuodamas nevengia telefone skaityti žinučių, beveik tiek pat apklaustųjų (18 proc.) – patys jas rašo. 14 proc. lietuvių vairuodami dažnai arba kartais telefone naudojasi socialiniais tinklais. Be to, Lietuvos gyventojai vairuodami skambina, skaito ir rašo žinutes bei naudojasi socialiniais tinklais dažniau nei kaimynai latviai bei estai.

Skaito žinutes

Ignoruodami Kelių eismo taisyklėse numatytą draudimą prie vairo naudotis telefonu, transporto priemonių vairuotojai kelią didelę grėsmę sau ir kitiems eismo dalyviams. Vairavimas reikalauja visiško susikaupimo ir dėmesio sutelkimo į tai, kas vyksta kelyje.

Bet kokia pašalinė veikla vairuotoją blaško, trukdo jam tinkamai ir laiku reaguoti. Dažnas vairuotojas mano, kad žvilgtelėti į telefone gautą žinutę ar brūkštelėti trumpą atsakymą ilgai netruks. Tačiau, net ir važiuojant nedideliu greičiu, sekundei prarasta koncentracija gali lemti susidūrimą su kita transporto priemone, į kelią staiga išbėgusiu gyvūnu ar kita kliūtimi.

Šiandien vairuotojai įpratę ne tik skaityti ar siųsti žinutes, bet ir atsakinėti į elektroninius laiškus, naršyti internete ar net pasidaryti asmenukę socialiniams tinklams, filmuoti pastebėtus kitus eismo įvykius ar taisyklių pažeidimus. Už tokius veiksmus, kaip ir už telefono vairuojant naudojimą kitais tikslais, KET numatyta nuo 60 iki 90 eurų siekianti piniginė bauda.

Iškalbingi pavyzdžiai

Telefonu, laikant jį rankose, nederėtų naudotis ne tik automobilių vairuotojams, bet ir dviratininkams bei kitų transporto priemonių vairuotojams. Pavyzdžiui, šiandien miestų gatvėse neretai galima išvysti maistą į namus pristatančius dviratininkus, viena ranka laikančius vairą, o kita – telefoną su įjungta navigacijos programėle. Taip naudotis telefonu, be abejo, yra neleistina ir pavojinga. Akis nuo išmaniojo įrenginio ekrano bent jau eidami per gatvę turėtų atitraukti ir pėstieji – rekomendacija nesinaudoti telefonu pėsčiųjų perėjose įsigaliojo 2018 m. pabaigoje.

Baltijos šalių saugumo indekso tyrimo duomenimis, telefonu vairuojant dažniau nei kitų miestų ir gyvenviečių gyventojai Lietuvoje yra linkę naudotis vilniečiai. Telefoną į rankas vairuojant taip pat dažniau ima jaunimas. Be to, jaunesni gyventojai rečiau mano, kad telefono naudojimas trukdo vairuoti.

Naujausi komentarai

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.

Komentarai

  • HTML žymės neleidžiamos.
Atšaukti
Komentarų nėra
Visi komentarai (0)

Daugiau naujienų