Europarlamentarai siūlo papildomai apmokestinti teršiančius ir triukšmą keliančius sunkvežimius.
Politikai atkreipia dėmesį, kad transporto sektoriuje dėl spūsčių prarandamas laikas, o dėl oro taršos ir triukšmo kyla sveikatos problemų. Europos Komisijos dokumente dėl Eurovinjetės direktyvos atnaujinimo siūloma apmokestinti sunkvežimius ir vilkikus, kurie kelia taršą, triukšmą ir spūstis.
Tačiau ne visi Europos Parlamento nariai sutaria dėl pakeitimų. Europarlamentaras Saïdas El Khadraoui pasiūlė kompromisą – jei bus įvestas spūsčių mokestis vilkikams, ES valstybės turės įsipareigoti panašius mokesčius taikyti ir kitoms transporto priemonėms. Papildomą CO2 mokestį jis siūlo taikyti tik tuomet, jei konkreti valstybė anglies dvideginio emisijų neapmokestina per degalų akcizus ar kitais būdais. EP narys siūlo taikyti direktyvą visoms be išimčių sunkiasvorėms krovinių transporto priemonėms. Jis tikina, kad naujosios taisyklės tikrai nesmogs per vežėjų kišenę – papildomas mokestis sunkvežimio kilometro išlaidas vidutiniškai padidins "tik" 5 euro centais. Visų frakcijų atstovai sutaria, kad iš apmokestinimo gautos pajamos turėtų likti transporto sektoriuje, jas investuojant į alternatyvias transporto rūšis ir ekologiškesnes transporto priemones.
EP plenarinėje sesijoje šie klausimai turėtų būti svarstomi kovą. Tikimasi, kad naujoji direktyva įsigalios iki 2010 m. pabaigos.
"Ratų" inf.
Naujausi komentarai