Atsinaujinimai verslui palengvinti
Didžiausias šalyje Kauno automobilių turgus visiems savo klientams pasiūlė naujovę – du naujus interneto puslapius, kuriuose kiekvienas – tiek norintis parduoti savo automobilį, tiek ketinantis jį įsigyti, gali rasti vienas kitą. "Interneto puslapį, kurį turėjome ir anksčiau, dar labiau patobulinome ir sukūrėme tam, kad pirkėjas bei pardavėjas lengviau vienas kitą rastų", – "Kauno dienai" sakė Kauno automobilių turgų administruojančios įmonės "Varanas" vadovas Valentinas Naujanis. Pasak pašnekovo, turguje parduodamų automobilių skelbimai palengvins ir pirkėjų kelią norimo automobilio link, nes apeiti kone 18 ha plotą užimantį automobilių turgų, kuriame yra 30 pardavimo aikštelių su beveik 3 tūkst. automobilių, nelengva. "Tokie parduodamų automobilių skaičiai yra darbo dienomis, savaitgaliais šis skaičius išauga, o pirkėjų turguje padaugėja", – pasakojo V. Naujanis.
Pradėjus veikti atnaujintam Kauno automobilių turgaus puslapiui, visi jame automobilius parduodantys verslininkai automobilių nuotraukas ir aprašymus su konkrečia automobilio buvimo turguje vieta nemokamai deda į internetą, taip pirkėjo, žinančio, kokio automobilio ieško, kelias norimo automobilio link itin sutrumpėja. "Paprasčiausiai prieš atvykdamas į turgų pirkėjas turėtų apsilankyti puslapyje automarkt.lt, rasti ten save dominančius automobilius, pasižymėti jų buvimo vietas ir atvykti į turgų jų apžiūrėti bei įsigyti", – itin paprastą veiksmų seką skaitytojams dėliojo V. Naujanis. UAB "Varanas" vadovo teigimu, per dieną iš vienos aikštelės parduodama apie 30 automobilių, tačiau ne visi automobiliai iškeliauja pas naujus savininkus, nes prekyba vyksta ir tarp pačių pardavėjų. "Būna, kad vos tik automobilis kerta turgaus teritoriją, jį nuperka turguje prekiaujantis verslininkas ir automobilis atsiduria vienoje iš aikštelių", – apie procesus, vykstančius turguje, pasakojo V. Naujanis.
(Nuotraukoje – V. Naujanis)
Dairosi naujų rinkų
V. Naujanis neslėpė, kad atnaujintas interneto puslapis automarket.lt svarbus ir ieškant automobilių pirkėjų užsienyje. "Pasaulyje susiklosčiusi tokia praktika, kad automobilių turgūs turi ir savo namus internete, į kuriuos, prieš atvykdamas į patį turgų, gali užsukti kiekvienas pirkėjas", – kalbėjo V. Naujanis. Jis tikisi, kad netrukus į turgų sugužės ir automobilių pirkėjų iš Ukrainos, kurie pakeis jau itin retai į turgų po muitų mokesčio pakėlimo beužsukančius kazachus ir kirgizus. "Ukrainiečių ir moldavų Kauno automobilių turguje daugėja, tačiau jų dar nėra tiek, kiek anksčiau būdavo kazachų ar baltarusių, o Ukrainos rinka yra didelė ir alkana automobilių", – situaciją nupasakojo pašnekovas.
V. Naujanis vylėsi, kad artimiausiu metu pasikeis Ukrainos muitų politika, dėl kurios dabar Lietuvoje nupirkto automobilio kaina gali šoktelėti kelis kartus. Pašnekovas pastebėjo, kad vis daugiau ukrainiečių automobilius registruoja savo šalyje, tačiau vis dar gaji ir schema, kai įsigytas automobilis registruojamas Lietuvoje, tačiau iškeliauja į Ukrainą. Todėl, pasak jo, Ukrainos gatvėse daugėja automobilių su lietuviška registracija. Važinėti tokiu automobiliu Ukrainoje galima vienus metus, po to reikia kirsti sieną su bet kuria ES valstybe ir galimybė automobiliu važinėti toje šalyje prasitęsia dar metams.
Aiškinasi įpročius
Kauno automobilių turgaus vadovas pats artimiausiu metu rengiasi vykti į Ukrainą ir aplankyti ten veikiančius turgus, kad susipažintų su automobilių pirkėjų skoniu. "Prisimenu, kai į Lietuvą pirkti automobilių važiuodavo kirgizai – juos domindavo tik "Opel Vectra" ir "Opel Astra" markės automobiliai – į kitus jie net nežiūrėdavo, visai kitokie pirkėjai buvo kazachai ir baltarusiai – jų mėgstamų automobilių markių spektras buvo daug platesnis, tai ir patiems prekybininkams prekiauti būdavo įdomiau. Dabar svarbu išsiaiškinti, ką mėgsta ukrainiečiai ir kiek jų šalyje stipri antrinė rinka, kai parduodami jau čia važinėję automobiliai", – teigė V. Naujanis.
Pašnekovas neslėpė bijantis Ukrainos turguje sužinoti, kad vietos prekybininkai automobilius atsigabena tiesiai iš Vokietijos, tai reikštų, kad ukrainiečiai rado kelių, kaip norimą automobilį parsivežti tiesiai iš Vakarų Europos. Lietuvos automobilių prekybininkams tai nežadėtų nieko gero, nes tokie pirkėjai jau neužsuktų į Lietuvą. "Taip nutiko su gruzinais. Buvau didžiausiame jų automobilių turguje "Autopapa", ten apie 80 proc. visų parduodamų automobilių su vokiškais, prancūziškais ar itališkais numeriais, tai reiškia, kad šios šalies prekybininkai rado kelius, kaip automobilius parsivežti tiesiai į savo šalį, nevykstant pas mus", – kalbėjo V. Naujanis.
Apskritai didžioji dalis parduotų automobilių iš Kauno automobilių turgaus iškeliauja į užsienį ir tik maža dalis pasilieka Lietuvoje. "Jeigu nesulauktume atsivėrusios Ukrainos rinkos, tai turgus būtų toks, kaip dabar – jame lankytųsi latviai, lenkai, estai, moldavai, lietuviai", – pasakojo V. Naujanis.
Naujausi komentarai